söndag 14 mars 2010

Välkommen in!

Vad kan man mer begära, vädret är underbart, fåglarna kvittrar, två veckor semester som ligger framför att brukas på på bästa sätt och mitt lilla krypin är så gott som klart!? Nej ingenting, nu är det så fint och förnöjsamheten lägger sig som bomull kring mitt hjärta.

Men nu mina vänner, öppnar jag dörren till mitt krypin. Ett års möda och slit är i det närmaste klart, det finns dock detaljer som inte ännu monterats pga av olika anledningar, men det mesta är i sin ordning. Stig på var så goda!









Nu inleds min "sårumba" och det skall bli hur trevligt som helst, att få ta min nya lya i besittning. Där flödar ljuset på dagarna, värmen sprider sig i rummet på kvällarna och skulle jag dröja här, vet ni var jag finns!

En riktigt vacker och sommar inspirerad Award, fick jag utav min goda bloggvän Lena, med bloggen Isis drömmar.

Tack snälla du! Nu är det meningen att den skall sändas vidare till tolv andra bloggare, men alla ni som följer min blogg, ta med er denna somriga Award till er sida. Ni är alla väldigt värdefulla och rara med tanke på alla gulliga rader som skrivs. Tusen tack!

Må gott mina vänner!

38 kommentarer:

Inger sa...

Fantastiskt fint, ljust och härligt, grattis till dig!

♥Min Eden♥ sa...

Oj Bea va smakfullt inrett! Jag gillar det jätte mycket! Det vita och gråa och bruna...Jätte vackert! Stort Grattis! När jag blir "stor" ska jag skaffa ett orangeri!!!

BEA sa...

Himmel, så flott det ble!!!! du har vært kjempedyktig!! håper du nyter nå..

likte så godt diktet i innlegget nedunder her.. tid.. skulle ønske jeg kunne disponere min litt bedre...

Sett rosen i krukke så slipper du å irritere deg over at den ble feil i bedet!

ha ei herlig søndag.. klem fra mæ

Ruben sa...

Men, hur ska du få något gjort, här kommer du väl bara att sitta och njuta av allt det vackra??? ;-) Grattis till ett så fint rum! /Ruben

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fint det blev!
Kan tänka mig att du njuter av det i fulla drag. Önskar dig en underbar semester. Kram, Petra B.

Lena/isis sa...

Så jätte fint du har gjort i ordning. Panel på väggar är så mysigt och nåt som jag själv skulle vilja ha nån stans i vårt hus. Kram

Mia sa...

Nej men Bea, vad skådar jag? Ett aldrig så litet mästerverk på staffeliet, när ska du visa upp dina alster??
Din nya lya ser alldeles unerbar ut, tur du har två veckor semester för det kommer vara svårt att slita sig lös därifrån ville jag tro. Vilken ateljé, grattis !

ylvahi sa...

Oj så fint det har blivit. Var jag du skulle jag nog sitta där Lääänge, läänge och bara njuta.
Ha det bra / Kram Ylva

Beatrice sa...

Vilket underbart krypin du har skapat! Det ser så harmoniskt och mysigt ut så om jag var där skulle jag nog aldrig vilja gå ut därifrån ;-).

Vad duktig du är, det blev verkligen fint! :-)

Grattis också till din solskensaward, den är du väl värd.

Ha en fin söndag!

Många kramar
Beatrice

Mammasblommor sa...

Åh, vilken härlig lya!! Det ser våldsamt mysigt ut, förstår att du kommer ha svårt att lämna det rummet!!!
Önskar dig en skön och trevlig ledighet! Kram / Margot

Britt sa...

Oj det är bara njuta så väldigt fint. Där kommer det att skapas//Britt

karina sa...

Hejsan!

ja, där förstår jag att du kommer att vara mycket och härlig utsikt med vad jag tror är åkrar. Jag har både ritat, sparat möbler till mitt framtidsrum. Men först ska köket bli beboligt igen, mannen icke veckopendlande och då ska det projektet bli verklighet. Ha det gott, Karina.

Ninne sa...

JAg är stumm... Det var väl verkligen ngt helt oslagbart. Jag förstår att där sitter den lilla konstnärinnan dagligdags nu. Stort grattis till en riktigt fin "stuga"
Kram Ninne

Åsa! sa...

Så stilren och vackert Bea. Där kommer du att trivas!

ormbunke sa...

Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag tänka mig att det blev ett så underbart krypin. Tänk att få sitta där och njuta och titta på alla dina fina saker. Och sitta vid bordet och bli bjuden på något gott. Tänk vad du måste bli inspirerad. Tack för titten och ha de gott. Anita

billan sa...

Hur underbart och inbjudande som helst, jag tror att jag skulle flytta in där för gott om "krypinet" tillhörde mig!
Må så gott!

Jord under naglarna sa...

Jag vet inte vad jag hade föreställt mig, men det var nog lite mera "verkstad". Det här är ju hur fint som helst! I och för sig verkar du ha så väldigt god smak och händer att verkställa med så jag borde inte vara förvånad

Birgitta sa...

Hej! Vi har längtat och väntat och äntligen släpper du in oss i din lilla vrå. Vad fint du gjort där. Så mycket verkstad ser det inte ut som.
Önskar dej en fortsatt skön söndag och lediga veckor nu.
Kramis Birgitta

Gunilla sa...

Hej Bea


Men vad fint. Atelje? Ett riktigt mysigt rum att bara vara, njuta och slappa.
När skall du kunna börja jobba i detta fina rum? Du får nog bo in dig först. :o)
Tur att du har semester.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

NataljaOblonskaja sa...

Guuud, vilket ljust härligt rum, förstår att mycket tid kommer spenderas där.
Och grattis till awarden.
Camilla

Mine Blomster sa...

Ååååå kjære deg, såååå nydelig og vakkert krypin du har fått deg. Byr du på en kopp te, kommer jeg med en gang!!! ;O)))))

Hva for gulv har du lagt???
Jeg jobber med å få alle ønsker og ideèr på plass til vår stue. Ditt gulv ser sååå fint ut.!!!

Et riktig vakkert rom som du kan være stolt av!

Takk for ALLE dine gode og omsorgsfulle hilsner på min blogg. Alltid så hyggelig og se at det er en hilsen fra deg!
Takk!!

Ha en fin uke!!!
Klem

haspet sa...

Oj vad fantastiskt fint det blev. Jag kliver gärna in men det är då risk att jag blir kvar ;-). Vilken superbra smak du har. Kan tänka mig att det blir många sköna stunder i ditt kryp-in. Ha det gott.// Peter

Skoogstrollet sa...

Vad fint det ser ut. Jag förutsätter att du är helnöjd!

Lyckoslanten sa...

Men kära du vad är det jag ser! Jag hann inte kommentera innan jag åkte iväg, men det där är ju inget krypin, det är ju ett hus... palats! Väldigt mysigt! Det skulle man inte tacka nej till! Grattis till dig! Förstår att det har varit mycket slit!
Njut nu i ditt vackra krypin! ♥

Kalo sa...

Så fint! Bilden med björkstammen i förnstret är läcker!
Karin

AnnCharlotte sa...

Så härligt och ljust ditt krypin är...krypin förresten, är inte det en underdrift ;)

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Så jättefint du har gjort i ditt krypin förstår att du kommer trivas där! Ha jättesköna veckor och må så gott! Stor kram från Maria

Livskrafter sa...

Så stilfullt och genomtänkt snygg. Tack för titten - den inspirerade verkligen
kram
Emma

gittan sa...

Ojojojojoj, så vackert! Vilket underbart rum!!! Jag som trodde att det enbart var avsett som pyssel och målarlya åt dig, men det här är ju SÅ mycket mer. Verkar vara mycket genomtänkt och så smakfullt möblerat... där hade jag nog stannat kvar inne hihi" om det varit mitt krypin. Den vackra tavlan på stafliet, har du målat den själv? (tur att man kan klicka upp bilderna för att se bättre "ler") Tack för titten och tro inte att jag blev ett endaste dugg avundsjuk / kram gittan

Lillebeth sa...

Tjusigt! Önskar dig många härliga dagar i ditt nya.

Gudrun sa...

Grattis till att arbetet är fint slutfört. Förstår att det blir många mysiga stunder framöver där, jättefint.

Ha en bra dag.

gittan sa...

Jag hoppas att du kan sitta ädrute och blogga också ;P

ulla sa...

Nu har du verkligen lyckats!! Nu blir du säkert full laddad av energi i ditt kryp in som tar in så mycket ljus:)men int kan du väl börja "rådda" å så nu när du har så fint;) H; Ulla!

Spirande grönt - sa...

Vilket jättefint krypin du har!

Tack för titten och hälsningen hos mig!

Ha en fin kväll

Rebecca

Lilla My sa...

Oj så fint du har det i ditt lilla krypin men hur ska du kunna greja och fixa där med jord och plantor?
Har ni också kallt? här har det nu två morrnar varit -20 grader, det är inte klokt med den här farten får man inte i gång växthuset förrän till midsommar:(
Ha det bra

karina sa...

Hejsan!
Du undrade om tvättbrädan och jag målade av fattigstugan vid Turingekyrka som jag ofta besöker. Hon har en mysig affär och man blir alltid bjuden på en kopp kaffe att flanera omkring med. Stugan är ganska kall och det sprakar skönt från brasan. När det är sommar så kan man vara på övervåningen och där bodde föreståndarinnan och man tänker diretk på Emil i Lönneberga och hans julkalas för de gamla "ler".
Tyckte det passade så bra på ett gammalt föremål och Ha det gott, Karina.

AnnA sa...

Hej Bea!
Åh så fint!
(Vill också ha...)
Lycka till nu med skapandet och kreativiteten!
Kram!
AnnA

Gela sa...

Men vad fint det blev. Tack för din goa kommentar på min blogg. Sådde en massa senaste år men märkte ej upp allt som jag borde så det blev en salig röra. Men växte gjorde det. Ha en fin fin dag/Gela