måndag 15 februari 2010

Tema - Udda blomdekorationer

En ny dag gryr, sitter förnöjt med mitt morgonkaffe och tänker - hur snabbt egentligen några få lediga dagar rinner iväg. Men jag har haft lyckan att få njuta av otroligt ljuvliga vinterdagar, med många timmar i den friska utomhusluften, trots det lite kyliga vädret som råder. Det är sagolikt vackert i alla träd, gammalt gräs och fröställningar som har formats av rimfrosten med vita vackra iskristaller och liknar mest små trollspön. Kanske man kunde slå ett slag för våren?
Naturligtvis drömmer jag om den precis lika mycket som alla ni andra där ute, men vi får bida vår tid. Det kommer en vår!

I väntan på den, hänger jag på med Marias tema - Udda blomdekorationer i trädgården.
Det får bli några små annorlunda stilleben från min trädgård. Här finns inga vackra Madonnor, inga stora mäktiga urnor eller trädgårdstomtar. Tager vad man haver och gör ett litet blickfång utav det.

Av mitt omkullfallna äppelträd gjorde jag min allra första stol. I sitsen finns hönsnät, beklädd med mossa och en markduk ovanpå. Liten våraning kanske?


Den gamla rostiga cykeln och en korg med några små Bellisar



och en säck med Penseér.



Eller varför inte, fixa din egen trädgårdsgungstol av pinnar från skogen och en trädgårdshatt gjord på en stomme av hönsnät, klädd med mossa och fodrad med juteväv?


En dröm om trädgårdsåret som vi alla väntar på!

Önskar er alla mina vänner en riktigt fin dag!

27 kommentarer:

Maria Berg sa...

Oj,oj vad vad vackert - du är så duktig. Hatten på den hemgjorda stolen i det ljuset helt Underbart!!!
Tänk om man kunde skicka en sådan på posten då hade jag beställt en av dig!
Kram MB

AnnA sa...

Ja, Bea - detta var vackert!!!Och inspirerande!
Och fick mig att jag nog också har ngt att visa.
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA

AnnCharlotte sa...

Åh vad jag längtar efter att köpa penseer...stå där och välja färger och fundera över var de skall bo ;))
Så fina udda planteringar du gjort.
Ha det bra.

gittan sa...

Din hatt är ju helt fantastiskt fin men jag föll faktisk för det "enkla" en korg med bellis på en gammal cykel, helt underbart. Kan man få cykeln att rosta kvickt? Jag menar jag cyklar ju ändå inte på den "asg"
Kram gittan

pst.. det snöar idag med...

Annika Christensen sa...

Vad fint du skriver... som vanligt.
Du får mig att längta efter penseer.
Vackra arrangemang.
Ja du vintern har ett stadigt grepp här snöar det.. just nu
Ha en bra dag på jobbet
Annika

ullis sa...

Godmorgon! Mycket trevliga bilder och ett kul uppslag...måste kolla i mitt arkiv efter annorlunda trädgårdspynt/planteringar!
Kramar Ullis

Anelias hantverk sa...

Men oj så vackra blomster arrangemang du har! Härligt sen när våren är här med alla panseer i olika färger.
ha en bra dag!

ormbunke sa...

Nu längtar jag ännu mer efter våren då jag ser dina fina bilder.Ha de gott och kram från Anita

Jord under naglarna sa...

Som vanligt skriver du så himla fint!
Vackra trädgårdsdekorationer ger längtan efter en annan årstid... :)

Lena/isis sa...

Men så fint. Vad du är påhittig. Beundrar verkligen dina bilder. Kram

Gunilla sa...

Helt makalöst vad kreativ du är. Hatten var ju bara så fin.

Här har vi kalasväder minus 8.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Monica sa...

Påhittiga Bea har gjort det igen! Vackra bilder med roligt tema.
Tjingeling
Monica

Ninne sa...

PRecis vad behövde idag.Hatten kan jag väl få ta idé fr till sommaren?? Den var ju helt underbar. Penséer är ju en riktig vårblomma, oj va man längtar.
Kram Ninne

♥ Eva Linnea ♥ sa...

Den där "moss-hatten" var ju för härlig! Kram

Lyckoslanten sa...

Nu lyfter jag på solhatten åt dig duktiga människa med gröna fingrar! Vackert och inspirerande. Jag är så duktig på att skaffa blomster, plantera, men sen... Tjohejsan! Där vissnade visst en och annan växt! Lupiner däremot trivs med mig! Tack för att du delar med dig! ♥ Ann-Lis

Mia sa...

Finurlig och kreaktiv är du. Kommer så gott ihåg den stolen med hatten, verkligen beundringsvärd, har man sett den en gång så glömmer man den inte. Dom andra är fina dom också och idéen med säcken och penseer den 'stjäl' jag gladeligen, får ju till och med plats i min lilla trädgård :)

Kalo sa...

Så mycket fint! Hatten är min favorit!
Karin

Åsa! sa...

Bea, Bea, nu väckte du min längtan! Hjälp så långt det känns till våren.

Inger sa...

Sköna sommarminnen, med stil och finess.
Ha det gott!

Hilde sa...

Så lekkert! Deilig med litt planer for sommeren nå! Er spent på hvordan rosene mine og alle nye planter på hytta her klart vinteren, men det er en tid frem før jeg finner ut av dette...
HIlde

Birgitta sa...

Vad fina sommarbilder så här i vinterland. Det värmer alltid att titta på sådant.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

NinaVästerplana sa...

Snyggt Bea! Säger som Ninne.... den hatten vill jag försöka mig på till våren! Skulle platsa på de gamla korgstolarna som står o förfaller ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Lillebeth sa...

Härliga arrangemang. Det riktigt kliar i fingrarna och väntan på barmark känns oändlig!

Beatrice sa...

Vilka underbara arrangemang du gjort! Den hemmagjorda gungstolen och hatten är riktiga konstverk! :-) Du är så otroligt kreativ och konstnärlig, dessutom tar du vackra bilder av dina skapelser!

Ha en fin vecka!

Många kramar
Beatrice

Njut i din trädgård sa...

Så ljuvliga bilder och arrangemang!!!

Jag önskar dig en härlig vecka. Onsdag - bara det bästa kvar!

♥Min Eden♥ sa...

Tack för de härligheterna! Stolen och hatten är min favorit!

karina sa...

Hejsan!
Jag har suttit på biblioteket och det är tur man har penna och papper till hands. Jösses vad inspiration man får från alla böcker och kan göra om så det passar just min trädgård. Bara vårsolen ville titta fram så man får höra takdroppen för då är det inte långt kvar tills nya projekt blir till. Ha det gott, Karina.