lördag 27 februari 2010

Nu....

..är den så gott som klar, min ateljé! Dagen har ägnats åt städning, fönsterputsning och kan ni tänka, vi har plusgrader och duggregn! Det droppar från taken, snödrivan far väldigt illa, men perfekt väder för dagens "spring i alla dörrar". Jag tror att det kommer en vår igen, trots allt!

Efter dagens allehanda, med uppackning av diverse möbler, svängt och flyttat på alla saker både hit och dit, för att riktigt känna efter hur allt skall finna sin plats och nu skall jag bo in mig i det nya! En del pelargoner har fått flytta in och det känns som om vi kommer att trivas tillsammans.

Känslan att äntligen få ta det nya i bruk, efter nästan ett års möda och slit är obeskrivlig. Önskan om att få ett rum för kreativitet har blivit uppfylld. Nu är brasan tänd och det sprakar gemytligt, doften av nymålat är påtaglig och premiären vid kaffebordet var höjdpunkten. Tänk, att få sätta sig bekvämt till ett rent bord. Inga synliga verktygsmaskiner som står parkerade mitt på golvet eller spåndamm som ligger som en tät dimma i luften. Nej, nu är det slut på det - nästan! Nu tassar vi kring som på rosa moln!



Lilla vovven fann favoritstolen direkt och väldigt nöjd över att allt börjar ta mera ordnade former i tillvaron.



Lockar fram lite vårkänsla med ett par körsbärskvistar och ljuslyktor i pastell färg.



Fortfarande saknar jag lite textilier som ger det hela lite ombonat och persiennerna väntar vi på. Nu förstår jag att många önskar få titta in lite grann, men orkar ni vänta ett tag till? Fint, då gör vi så!

Må gott!

45 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Låter heeeel mysigt!!!

Anelias hantverk sa...

Så härligt med en helt ny fräsch ateljé! Det kommer säkert att skapas många nya idéer.
Lycka till!

Hilde sa...

Grattis!!!!!!! Så deilig! Kan tenke meg at kreativiteten kommer til å blomstre riklig nå - på mandag starter mars, og da er det vår!!! Mere lys og mere glede. Skjønne bilder du har i innlegget ditt.
Klem Hilde

Annika Christensen sa...

VAd kul för dig.
Jag är väldigt nyfiken måste jag säga. Man får väl vara lite tålmodig. Den som väntar på något gott...
Söta voven klapp klapp till honom
Ha en skön söndag
Annika

Monica sa...

Antar att de finns en del idéer som du kommer att förverkliga i din nya ateljé... :) Kul att du bjuder in för en liten föraning av hur helheten kommer att se ut.
Tjingeling
Monica

AnnCharlotte sa...

Mysigt...och nu blev jag ju nyfiken, men det var väl det som var meningen ;)
Jag har hittat Vintergäck idag...inte precis något jag förväntade mig när snön bara börjat smälta bort...

Lena/isis sa...

Va´spännande att se. Har glömt varje gång jag kommenterat hos dig att säga att din nya header är jätt fin. Kram

Gudrun sa...

Så roligt att få nå resultatet av allt arbete. Gratulerar.
Blir förstås nyfiken på hur det ser ut, men får öva tålamod. :-)
Ha en bra kväll.

Birgitta sa...

Har vi något val. Tror inte det. Det är ju du som bestämmer när vi ska få titta och jag hoppas snart.
Önskar dej en mysig lördagskväll.
Kramar Birgitta

Åsa sa...

Hej Bea !

Låter ljuvligt !! längtar att se resten.
Kvällskram Åsa

BEA sa...

Gratulerer !! gleder meg til å se bilder derfra..

ha en herlig lørdagskveld.. klem

Gunilla sa...

Nu blir det spännande att få kika in hos dig. Vilken lycka att få en egen atelje att kunna lämna framme saker och ting som man håller på med utan att behöva plocka undan.

Ha en riktigt fin fortsättning på helgen.
Kramen/Gunilla

ormbunke sa...

Du tänker tydligen hålla oss i spänning lite till.Men din lilla vovve har tydligen funnit sig till rätta redan.
Tänk att ha ett eget krypin och pyssla med dina fina saker. Ha en bra fortsatt helg och koppla av lite iallafall. Kram Anita

Inger sa...

Du lyckas göra mig väldigt nyfiken och jag väntar med spänning på att få kika in i ateljén. Din hund är urgullig.
Ha det gott!

Monica sa...

Detta får jag ju inte missa,,låter mysigt!
Gosig liten vovve.
Ha en go söndag kram MOnica

Lilla My sa...

Så roligt om ateljen börjar bli klar då är det bara att börja måla och vara ännu mera kreativ :)

Ha en skön söndag

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Grattis Bea. Kan förstå hur
hel-lycklig du måste vara.
Jag hade redan nöjt mig med en ordentlig verkstad...;O)
Nu sitter jag här och lusläser din blogg och bevakar den ;O)
Är såååååå nyfiken på dien nya ateljé. Hör regnar och töar det med ;O)
Ha en underbar söndag.
Kram, Petra B.

Susanne/Manitou sa...

Så roligt att ateljen är klar ,grattis, hoppas vi får se bilder snart.
Kram Susanne

Mia sa...

Töväder, det var inte illa, kanske det snart kommer till mig också, nåja, vi var rätt under noll igår.
Tänk så kul att kunna flytta iun i ditt atelje, äntligen. Vilken obeskrivlig känsla det måste vara. Grattis !!

gittan sa...

Åh så härligt för dig! Och tänk att ditt äntligen som rubrik fick mig att hoppas på takdropp och tö - dubbelt grattis! Nyfiken på att titta in... nähä, inte ´jag inte. Hur kan du tro något sådant "skrattar" Njut nu i din ateljé och glöm sen inte visa / kram gittan

gittan sa...

hihi, min hjärna kopplar nog helt fritt idag "asg" var fick jag äntligen ifrån? nu står det ju / kram

NinaVästerplana sa...

Så skönt för dig Bea! Har ju förstått att du längtat mycket efter denna dag....
Ska bli så roligt o få se ditt krypin när det känns rätt för dig....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

X-blog sa...

*mys*
Härligt med egen ateljé!
Och förstår att det känns bra nu när det är så gott som klart!!!
Själv är jag ju gaaaanska nyfiken på resultatet...!! =)
Ha en finfin söndag!
Kram!

Lyckoslanten sa...

Men så härligt det där låter! Grattis säger jag då och visst orkar man vänta på en titt! Ha det gott i ditt nya! ♥ Ann-Lis

Moonroose sa...

Så kul, GRATTIS!! väntar med spänning på att få mig en kik in i ateljen. Så härligt med ett eget krypin...Blir ju lite nyfiken...

Så söt vovve, han har funnit sig till rätta och trivs redan med matte i ateljen.

Det ser ljuvligt vårlikt ut med din header, så fin..längtar nu...

Ha en fortsatt härlig söndag!
kram Yvonne

mimmi sa...

Det såg ju väldigt hem mysigt ut ..inte undra på att voven fann sig till rätta med en gång :)
Kram

Ninne sa...

Du hålleross verkl.på sträckbänken, meen vi väntar på ngt gott förstår jag. Gulliga lilla vovs, ser ju verkligen ut att trivas där, så spänningen stiger även hos oss!! Osså har du också tackdropp!! här hitta jag en liten Vintergäck idag!!
KRam Ninne

Britt sa...

Vad fint med en egen atalje, ska bli kul att se resultatet//Britt

sinneskatten sa...

Oh jag förstår din glädje, jag har varit med atelje men det var några ¨r sedan, skulle med glädje vilja ha en ny.
Lyckliga du!

India sa...

Spännande, mysigt att ha något eget där man husera efter eget huvud utan att bli flyttad på hela tiden. Ser fram emot att få se lite mer!

Åsa! sa...

Så perfekt det låter Bea! Ser verkligen fram emot lite bilder på ditt nya krypin!
Må gott

Anette sa...

Vad roligt att den är färdig Bea! Minns när du började skriva om den......Ser väldigt mysigt ut på bilderna och ja, vi får väl helt enkelt ge oss till tåls innan vi får se resten! /kram Anette

Lillebeth sa...

Måste vara jättekul. Ha det riktigt skönt i ditt nya tillhåll.

Karin / Livsluft sa...

Tack bea för dina alltid så gulliga kommentarer.Så glad jag blir att du uppskattar mina bilder, även de lite mer annorlunda, typ bladnerverna på lövet.
Grattis till ditt nya kreativa rum!Va roligt att du äntligen kan flytta in där.Väntar med spänning att få kika in där...
Underbara äppelblommor du har i headern(eller om det är körsbär, sånt ser jag aldrig skillnad på)Får mig riktigt att längta tills blommorna börjar slå ut.Vi hade ett underbart vårväder igår men idag har snön fyllt på sig lite igen.Men snart får vintern släppa taget...Vilken liten raring du har som sällskap i ateljen.Sååå söööt!!!!
Önskar dig en riktigt härlig och kreativ vecka!
/Kram Karin

Ingelapingela sa...

Hej och kul att hälsa på hos dig, hittade hit genom Gunillas intervju. Nu är jag här och ska se mig om lite grann.

Ingela från Skåne!

Ruben sa...

Grattis och en stor fanfar till er som varit så duktiga! Nu kommer kreativiteten formligen att svämma över, det är jag säker på! ;-)
/Ruben

Jord under naglarna sa...

Vad härligt att äntligen få flytta in! Det låter jättemysigt och ser framemot när du bjuder med mig in på en tur!

haspet sa...

Så underbart med en alldeles egen vrå. Är så nyfiken på hur det ser ut men det låter så härligt. Underbara bilder, den på dom rosa tulpanerna är ju hur fin som helst. Förstår att vovven njuter. Ha det gott.// Kram Peter

Petit Eyekiss sa...

Hoppas du kommer att trivas i din atelje. Dina blomtavlor vill jag se mer av. Underbart vackra bilder visar du också.Jag gör gärna ett återbesök
Elisabeth/ Nynäshamn

karina sa...

Hejsan!
Jag får vänta ett par år till , men sen ska jag också pynta i mitt "fönsterrum". Vi ska riva och bygga nytt förråd/garage och där på ena gaveln ska mitt rum och vedboden dela sida. Har tänkt mig en vägg av ölandssten och gammaldags förrådsdörr, allt finns bakom pannbenet och ritningen ligger klar "ler". Möbler finns det lite redan så det är bara att vänta på att mannen blir dagledig så vi får fler dagar än helger att fixa på. Ska bli roligt att få kika in i ditt krypin. Ha det gott, Karina.

Livskrafter sa...

Åh vilket inspirerande vårigt inlägg...Våren är snart här...jag känner det trots drivvis med snö och -10...hihi...ASolen skiner från en klarblå himmel och det blir nog en fantastisk tisdag
Vårhälsningar
Emma

billan sa...

Grattis! Vilken känsla att få tända en brasa och njuta efter allt slit. Längtar efter att få följa med in i din fina vrå och se slutresultatet.......
Må så gottt!

Beatrice sa...

Nämen, vad mysigt med en egen ateljé! Det låter så härligt när du beskriver den och hur det känns att vara där. Tänk att ha ett alldeles eget skaparrum... :-).

Duggregn och töväder låter som en dröm, jag lääängtar tills värmen kommer häråt också!

Många kramar
Beatrice

Maria i Sennan sa...

Nyfikenheten e svår att bemästra..men vi ger oss till tåls..ska bli spännande att se ditt alldeles egna krypin...Maria

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.