fredag 22 januari 2010

Nu är det gjort!

Mitt i den kallaste vinter med snötäckta rabatter, endast några gamla grenar som spretar åt alla håll, inget som ger någon större inspiration till förändring och lusten till att ta det första spadtaget är obefintlig. Trots den rådande situationen, är tanken på en ny säsong väldigt lockande just nu och "frörumban" har även rört om i mitt sinne och beslutsamheten varit svår. Men, nu är det gjort!

Att välja färger, olika höjder och blomningstid, hängande, klättrande och fylliga blommor, enkla varianter, och kanske någon utmaning. Det känns lite lustig att mitt i vintern tänka sig in hur sommaren skall se ut och många är säkert de som känner igen fenomenet med ett litet klick för just de drömmar man har och de blev många, alldeles för många! Men, hur många är vi som köper någon påse fler än man egentligen tänkt från början, för det finns visst så många arter man ville ha!?

I väntan på våren får det bli fotolek med en bukett tulpaner, eller varför inte bara en enda som kan ge det lilla extra med små knep.










Önskar er alla mina vänner ett riktigt skönt veckoslut och hoppas ni får njuta av sol och massor med frisk luft!

Kramen!

32 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

SÅ VACKERT!!!
Tulaner - ja, vad är vackrare denna tiden på året? Och så vackert enkelt du arrangerat! Man blir varm.
Läste också dina tänkbara ord i förra inlägget...vi BORDE verkligen ta och tänka till lite! Hur fort kan inte allting runt omkring oss, nära inpå oss förändras?! En varm kram till dej! Lena

bean emäntä - bea's sa...

Oj så vackra bilder du tagit!

Jag kände mig igen så bra på din beskrivning. Bär med mig alltid en massa påsar, planterar en massa frön och när plantorna blir lite större får de inte plats hemma hos oss....

Har gjort ett heligt beslut att göra en ändring på detta i år, men det återstår att se...

Birgitta sa...

Tittar in för att önska dej en skön och mysig helg. Och vilka fina tulpaner du har här. Fröer har du redan beställt ser jag.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

ormbunke sa...

Drömmer gör vi ju alla mer eller mindre. Och hoppas att det kommer åter en vår. Med nya plantor i vår trädgård. Tack för din kommentar om den nya plantan i min tillvaro.Anita

Ninne sa...

Tulpaner kan man inte ha nog av i denna tid. Ha nu en skön helg
Stor KRam Ninne

AnnCharlotte sa...

Tulpaner är en riktig räddning just nu. Så fina, och man kan välja nya färger varje gång man köper...för man kan ju inte låta bli att köpa, inte jag iallafall.
Jag har inte sått några fröer....ännu ;)

Lilla My sa...

Det är nog att frossa nu i tulpaner när dom finns. Min favorit!

Ha en skön helg

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fina bilder du har skapat nu igen. Tulpanerna är något speciellt när snön fortfarande ligger ute. De ger en hopp på värme och sol och grönskande trädgård. Jag ska köpa såjord idag, har plockat fram mina frölådor, det blir mest perenner jag bruka så, dem passar bäst i min vilda trädgård.
Ha en underbar helg, Kram Petra B.

Maria i Sennan sa...

Jo nog vill man drömma sej framåt..till färger o ljus..så att göra som du e helt rätt..fånga det inomhus..Ha det..Maria

Kalo sa...

Vackra bilder. Vem kan motstå fröer. De har liksom inneboende hemligheter och passar för drömmar om sommar.
Karin

Mia sa...

Din fotolek är meget vällyckad, tjusiga foton som vanligt. Drömmar om sommarens blomster, det kan vi alla ha, speciellt nu som det inte finns något ute. Frestas alltid så det är inte svårt att få för många frö, men jag glömmer så allt för fort att min trädgård är så liten att jag inte får plats.. och vattna i alla krukor är inte mitt favoritjobb, men allt detta hörer ju senvintern till, drömmar..

Lena/isis sa...

Väldigt fina foton. Ha en bra lördag. Kram

Mies Balkong sa...

Härliga tulpanbilder och läcker färgkombination!

Trevlig lördag! =)
/Marie

STENLYCKA sa...

Åhh.. så vackra bilder du tar, du är så duktig. Härligt med tulpaner köpte en bukett när jag var i mataffären i går.
Kram och ha en skön helg... i mitt hus doftar det nybakt bröd.
Kram

Susanne/Manitou sa...

Önskar dig en trevlig helg, ljuvliga bilder av tulpaner.
Kram

Ruben sa...

Jättefint!!! /Ruben

Åsa sa...

Åh, himmel såååå vackert!
Du, visst är det väl för underbart att planera!
Ha en fin helg.
Kram Åsa

Inger sa...

Att planera sin trädgård är väl ändå bland det roligaste, att försöka se hur det kommer att bli med alla nya växter och rabatter. Dina tulpaner är superfina. Än så länge ingen sol hos oss denna helg.
Ha det gott!

Gunilla sa...

Så fina arrangemang med tulpanerna och vilka fina färger.
Du har blick för det enkla och fina.

Önskar dig en riktigt fin helg
kramen/Gunilla

NinaVästerplana sa...

Vilken lycka att du slinter iväg o beställer en massa fröer.... då kan vi se fram emot nya spännande foton i din blogg i sommar ;-)
Ha´t himla gôrgôtt resten av helgen
Nina

karina sa...

Hejsan!
Så vackert du fångat den ensamma tulpanen. Ja, de andra är vackra också men den ensamma fångar, ah du förstår säkert vad jag menar. Jag som bara skulle ha rädisfrön och ser dubbla akleyor utan spreten, så visst blir det en och annan påse hemskickad, bara otur att jag glömde den som jag mest behövde "ler". Ha det gott, Karina.

NatureFootstep sa...

jodå, även vi "balkongare" lider av samma åkomma. Skulle gärna ha en något större variant. Men.....
Vackra bilder du tagit på dina blommor. Jag har ju ett blomglas med lock. Kanske man skulle leka lite. :)

Anette sa...

Nej, jag köper aldrig mer frö än jag tänkt mig *ljuger*
Ska bli spännande att se vad du har valt. I år ska mina krukor och lådor gå i lila, vitt och lime. Ser snyggt ut i min fantasti så får vi se hur snyggt det blir sen. Ha en fin söndag. Kram Anette

Gudrun sa...

Fina bilder.
Idag har jag köpt 2 frö påsar, hmmmm, jag som inte skulle. Men nu börjar det suga i blomtarmen.
Ha det gott.

AnnA sa...

Hej Bea!
Åh, vilka läckra foton på tulpaner du visar!!!
Inspirerande!
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Beatrice sa...

Vilka vackra tulpanbilder du visar! Varje bild är som ett litet konstverk :-).

Det låter spännande att planera trädgården, men jag förstår att det måste vara svårt också, mitt i smällkalla vintern som det fortfarande är. Jag skulle önska att vi kunde börja fixa i trädgården snart, men det är fortfarande så mycket som måste göras på huset, så det kommer nog inte att bli den här sommaren heller.

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Hilde sa...

Så skjønne bilder du viser av dine tulipaner! Det er deilig å drømme og vår og sommer nå midt i vinterstiden... Det er fremdeles mange vinterdager igjen her på mine kanter... Drømmer er allikevel viktige for meg som ikke akkurat er en elsker av vinteren!
Hilde

Lillebeth sa...

Underbart vackra bilder! Och frötider, det är härligt och vårlöftesrikt!

Annika Christensen sa...

Så fint du visar vilka underbara färger.
Har haft en underbar helg som försvann alldeles för fort -tyvärr.
Ha en skön vecka
Annika
som gärna få gå fort eller hur..

Vittran sa...

Visst känns det lite konstigt att mitt i vintern planera hur det ska se ut till sommaren. Men det är härligt att drömma.
Underbara tulpanbilder.
Ha en bra dag!

Angel.Pearls sa...

Härligt att planera inför våren! Din 'tulpan-lek' är helt förtjusande snygg!! Bröllopsmässan var verkligen inspirerande..Kram o fin vecka//Eva

Gudrun sa...

Hej Bea!
Nu har jag gjort en egen award som jag vill ge till dig, dina kommentarer och dina ord glädjer mig.
Vill du inte ha den på din sida så är det ok.
Du kan plocka den från min sida den ligger i vänster spalten långt ner.
Kram