måndag 25 januari 2010

Lycka är att ...

- få njuta av en ledig dag med egen tid, efter ett helgpass
- få göra en promenad i soligt och vackert vinterlandskap och ta in allt det sköna i naturen
- ha förmåga till att betrakta det vackra i livet
- kunna begrunda saker i livets skiftningar och se möjligheterna som en utmaning
- veta hur gott man egentligen har det!


Amazonlilja

Lycka är att...
- få upptäcka dagens blommiga överraskning på fönsterbrädet
- njuta av vit pärlemo-skimrande blomning
- få glänta på locket till frölådan som idag har fyllts med årets fröpåsar
- ha något som roar, gläder och ger livet meningsfyllt






Lycka är att....
- ha så många fina och rara bloggvänner
- att få ge ett stort tack till Er som gläder och gör en del av min dag, med varma tankar och ord!

Kram!

28 kommentarer:

Gudrun sa...

En dag fylld av tacksamhet,
det är positivt,
det ger energi,
även för dem som läser.
Kram

Jeanette sa...

så sant så sant tänk om alla tänkte så ,
må så gott
kram

Hilde sa...

Så sanne ord! Det er deilig med de små hverdagsgledene bare man får tid til å se de...
Hilde

Monica sa...

Hur många visdomens ord får man inte här hos dig Bea :) Alltid lika givande att kika in.
Kram och Tjingeling
Monica

ormbunke sa...

Så skönt att kunna njuta av stunderna som finns. Av naturen och små små detaljer i livet.Ha de gott. Anita

promenader på landet sa...

Vilket härligt positivt inlägg! Förstår att du njuter av din lediga dag! Må gott! Kram Maria

AnnCharlotte sa...

Vi vet inte hur bra vi har det om vi inte stannar upp och tänker efter lite....

Susanne/Manitou sa...

Härligt positiv syn på livet och tänkvärda ord som jag tror vi är många som skulle behöva ta lärdom av, det finns nog mycket som vi tar som en självklarhet här i livet och som inte blir uppskattat på rätt sätt.
Kram

Mia sa...

Så då har du startat upp årets trädgårdsäventyr med frösådd, snart spirar det och gror under locket.Det går fort. Din vita lilja är vacker, så som dina ord. Lycka är.. att se glädjen i allt det lilla om dagen, det är du fenomenal till, du sprider värme :)

Lilla My sa...

Amazonliljan är nog en av dom finaste blommorna när den blommar. Är många kunder som ringer med jämna mellanrum och förhör sig om plantor eller knölar av just den.
Har också en rätt så stor planta här hos mig men den blommade på hösten få se om den blommor igen.
Ha en bra dag.

haspet sa...

Fina rader om lycka, och jag tycker att träffar mitt i prick. Du verkar verkligen ta till vara på glädjestunderna i livet. Det försöker jag också göra även om jag inte alltid lyckas. En fröjd att komma tillbaka till din sida efter ett litet bloggbrejk, krafterna har inte riktigt räckt till det på kvällarna när jag kommit hem från jobbet. Ha det gott.// Peter

Beatrice sa...

Vilka kloka och tänkvärda ord om vad lyckan är! Många gånger tänker vi nog inte i den vardagliga stressen på hur lyckliga vi faktiskt är. Det är ungefär som i de välkända orden: "Inte visste jag att de dagar som kom och gick var självaste livet". Man tror lätt att livet ska vara "något mer" och strävar efter att uppnå det ena och det andra, i stället för att bara njuta av nuet... och livet som det är :-).

Lycka är också att ha dig som bloggvän!

Kramar
Beatrice

Moonroose sa...

Ha det så gott och njut din lediga dag!
Så fina rader om Lycka...så sant...det vill till att stanna upp och ta vara på dagens glädjestunder, det bjuds så mycket att vara tacksam över...:0)
det gäller att ta vara på det härliga som bjuds.
Så vacker din Amazonlilja är.
Har en också men den är överblommad nu.

Ha en fin dag!

Kram

Maria i Sennan sa...

Var dag e värd att leva...Maria

Ninne sa...

Njuter av dina goa ord o sköna foton. Vi är många som behöver "Tänka till" lite mer
Tack för lyckokänslorna du förmedlar
Kram Ninne

Jord under naglarna sa...

Roligt att fylla på frölådan i väntan på att sådderna ska köras igång! Fin frölåda.

Njuter av dina vackra tulpanfoton i förra inlägget också.

Må så gott!

Ruben sa...

Du kan verkligen ta vara på russinen i livets saffranskaka. (oj, så opoetiskt det blev). Läckra bilder, som vanligt!
/Ruben

Britt sa...

Helt sant//Britt

BEA sa...

Hallo min venn og takk for sannhetskorn! jo, man skal lete etter de små øyeblikk..

Bare innom for å hilse på før jeg pakker ned PC`en. Kommer nok innom og ser når hagelivet tar til igjen:o))

Ha det godt så lenge.. vi sees!

Klem fra mæ

Åsa! sa...

Låter som den bästa av dagar Bea, härligt! När man jobbar med människor behöver man få vara för sig själv och hämta kraft mellan varven. Må gott vännen!

Inger sa...

Så väl du beskriver vad lycka kan vara. Viktigt att kunna stanna upp.
Grönt och vitt är alltid så fräscht, länge sen jag såg amazonliljan.
Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Lycka är precis som du säger..och visar.
Jag blir så glad varje gång jag blir glad för det lilla. Då känner jag mig nöjd.
Lycka är att vara nöjd eller hur?
Ha det gott
annika

Hedera Helix sa...

Ja, kan man glädjas åt lite så har man mycket att glädjas åt!
Tack för fina ord och ett tankvärt inlägg!

Lillebeth sa...

Vilken vacker lilja. Är det en krukväxt alltså. Känns som en önskesådan.

Moa sa...

Härligt Bea och tack för att du finns och har så positiva inlägg.. alltid roligt och trevligt att komma in till dig.. Kram/Moa

Birgitta sa...

Bara en liten godnattkram till dej.
Birgitta

karina sa...

Hejsan!
Har suttit och tittat hur de ska sås mina frököp, och jag som bara skulle köpa rädisor "ler". Nu är det bara att vänta på hemkomsten, sen ska det bli jordiga händer igen. Ha det gott, Karina.

Mine Blomster sa...

TAKK DET SAMME DU!!!
Du er jo bare sååååå utrolig god med dine ord i min blogg. Jeg blir helt rørt ;O)
Tusen takk!!
Jeg skal bruke litt tid på hva jeg skal gjøre, men det hjelper med alle gode råd og ord som jeg har fått på min blogg. Fantastiske BLOGG Kvinner rundt om kring.. Det er helt sant, at de gjør vår dag lettere.
Ønsker gode deg, en fin helg...
Så blogges vi snart igjen:O)
Kram Birgitte
;O)))