måndag 21 december 2009

Julen är här...

´Stjärnorna faller i natten nu, himlarna sänker sig ner över jorden`. Vilken fin julstämning jag fått i helgen och de vackra sångerna ljuder i mina öron fortfarande. Blev bjuden på julkonsert i fredags med en otroligt skönsjungande kör, god mat efteråt, gästat och haft matgäster och summan av min helg - julen är här!

Med röda rosetter och vackert grönt, hälsar jag julen och alla välkomna in, för att fira högtiden med mig.


Lilla Brunte får vakta min trädgård i helgen från objudna trädgårdsgäster som eventuellt hade planer på att smaka på mina rosor och buskar eller ringbarka min relativt nya och unga äppelträd. En liten önskan: Snälla haren, om du vill göra mig riktigt glad i år, så låt bli att smaka på det som jag lagt ner mycket tid och pengar på!



Tyvärr, har blomsterbudet stannat och parkerat hos mig för i år, men jag hoppas innerligt att ingen blev utan julblomma och skulle det mot förmodan vara så, finns det ett par stycken hängande kvar på min gamla rostiga cykel och de får bli till Er mina kära bloggvänner, de vackraste julrosor som kan uppbringas! De är ni förtjänta av som orkar läsa mina rader vecka efter vecka!


Har ni hunnit med alla julklapparna? Det finns några stycken kvar på min pakethållare, utan namn och adress! Jag tror de är till Er mina vänner, paket som är fyllda med varma tankar och tusen tack för alla trevliga kommentarer jag fått! Hoppas det det blir en angenäm jul för alla och envar.




Nu går vi in i stugvärmen och njuter av julens alla små fröjder och hoppas det blir en smakfull och minnesrik högtid för Er alla!


Från mig till Er alla kära läsare och bloggvänner, en önskan om en riktigt



JULKRAMAR till Er!

47 kommentarer:

Hilde sa...

God jul! Så vakkert du har pyntet! Nå er det virkelig jul. Jeg sitter forran peisen med en varm kopp julete og skal skrive min handleliste for julens mat - det er det siste som skal i jul før julen er helt klar i mitt hus...
Nå skal vi bare nyte de siste dagene!
hILDE

NataljaOblanskaja sa...

Visst blir man orolig när man ser alla dessa djurspår i snön. Visst behöver även de stackars små djuren ha lite att äta, men inte i min trädgård!!!
Den den ljuvliga hjärtkakan skulle jag gärna smaka.
God Jul på dig/Camilla

moonroose sa...

Julen är nu på ingång med raska steg.
Lät fint med julkonserten du var på, visst skapar det julkänsla all den vackra julmusiken..
men det gör också dina vackra vinterbilder, tack min vän för klappen på din pakethållare :0)

Önskar dig en underbart avkopplande rofylld och härlig GOD JUL!

Kram Yvonne

haspet sa...

Så många vackra gåvor du bjuder på. Hoppas att du får en riktigt fin och rofylld jul och att dina önskningar slår in. Min önskan är att du fortsätter att förgylla våra dagar med dina härliga inlägg. // Peter

Anonym sa...

Önskar dig åxå, Bea en riktigt GOD JUL
Kram Susanne/Manitou

AnnCharlotte sa...

Tack för blommor och paket och tack för alla trevliga inlägg du skriver.
God Jul önskar
AnnCharlotte

Jord under naglarna sa...

En riktigt God Jul önskar jag dig, Bea. Du är en fin bloggvän!
Kram.

Mia sa...

God jul önskar jag dig också, ser du ska jobba, sån är det inom vården, men lite tid till julfirande blir det väl också. Jag har sån tur att jag är ledig iår, men det sker ju inte ofta så jag får njuta lite extra.. Vilka vackra bilder du visar, som vanligt. Njut högtiden nu :)

Lyckoslanten sa...

Va trevligt du skriver och det känns äkta! Dessutom är det ju ganska fantastiskt att vi var på samma konsert i fredags. Spännande! Hoppas att du får en skön jul! Jag har litet att stå i med här, så jag hinner inte göra ett julkort ännu. Men kom gärna på ett besök innan julafton! ♥ Ann-Lis

Kalo sa...

Så fint du har gjort Bea, ser jättemysigt ut.
Karin

Växthusmadam sa...

Vilka mysiga bilder du visar!
God jul,
Växthusmadam

Åsa! sa...

En stor julkram till dig Bea! Hoppas du får en fin helg trots att du jobbar.

Åsa sa...

Vilket underbart härligt fint inlägg !
Massor av julkramar till dig min vän.
Åsa

Inger sa...

Tack för att du orkar läsa mina inlägg och tack för alla snälla kommentarer. För mig är det en stor glädje att få följa din blogg, njuta av text, bilder och din generositet. Önskar dig en fin julhelg, härligt att du redan har fått fira lite.
Kram Inger

ormbunke sa...

Vad det värmer långt in i hjärteroten dina fina ord och fina bilder.Tårtan såg smaskig ut. Hoppas att du har möjlighet att koppla av i julhelgen.Kramar. Anita

Lenas trädgård sa...

Så fint du skriver! Tack, fast du inte känner mig, så känns det som om du skriver även till mig!
Ha nu en riktigt skön helg och NJUT av allt det fina du skriver om!
Julkram! Lena

NinaVästerplana sa...

God Jul Bea! Jag hoppas du har ledigt någon av juldagarna så du får njuta av allt det vackra du ställt iordning.
En liten julhälsning

http://www.dancingsantacard.com/?santa=1223033

Ha´t himla gôrgôtt dan före dan före.....
Nina

Birgitta sa...

En riktigt GOD JUL till dej också. Du skriver såå fint och visar så härliga bilder. Det är alltid så roligt att hälsa på hos dej. Och tänk vad roligt det är med alla goda bloggvänner jag fått detta år. Förra julen viste jag inte att det fanns så mycket roligt på nätet.
Här kommer många varma julkramar till dej.
Birgitta

AnnA sa...

Natti!
Åh, vilken härlig julhälsning!
Underbara foton!
GOD JUL på dig själv!
hälsn
AnnA

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Tack för dessa härliga inlägg under 2009 och dina trevliga hälsningar.
Önskar dig en riktig God Jul med dina Kära. God Jul, God Jul.
Varma kramar, Petra B.

Gudrun sa...

Så trevligt, tack för hälsningen. Hoppas du får ha dina växter i fred, här har jag märkt att rådjur börjar gå runt på tomten så vissa växter har jag skyddat med säckväv. Det är inte varje år de kommer men förra året var bedrövligt.
En riktigt trevlig helg till dig.
Kram

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Oj vad jag har missat många inlägg. Nu är det fullt upp i julstöket och även på jobbet. Idag skall jag och min man handla de sista julklapparna och imorgon åker vi till Motala och vår son och hans familj, men först skall jag jobba ikväll och imorgon förmiddag. Det skall bli så roligt att få fira jul med barnbarnen det är en jobbig jul i år ,jag längtar så efter min mor, då är det bra att få vara hos sina barnbarn.
Så vackra bilder du visar och har visat under året det är en glädje att besöka din trevliga blogg.
Hoppas jag hinner gör ett inlägg på min blogg före julafton om inte önskar jag dig en Underbar Jul och många goa kramar från mig!!

Ruben sa...

Du har alltid så läckra foton!! God Jul på dig själv!!!! /Ruben

Jeanette sa...

ljuvliga bilder så mysigt
vill önska dig en riktigt GOD JUL
kram

BEA sa...

å dette var deilige bilder!!! så mange vakre dekorasjoner du har laget.. jeg har ikke laget en.. har ikke hatt den store julefølelsen ennå.. men den kommer nok:o))

Takk for kommentarer hos meg gjennom året og Riktig God Jul til deg og dine.. klem fra meg:o))

Maria Berg sa...

Jo, nog har vi fått vinter här också och jag myser. Vi har all mat vi böhöver och alla klappar är fixade.
Nu skall bara julfriden infinna sig och
smakfull och minnesrik högtid (vackert uttryckt av dig) kan börja.

Kram kära Bea och massor med jullfrid önskar jag dig, Maria Berg

Annika Christensen sa...

Vad fint du skriver och visar.
Du är väldigt duktig på det tycker jag.
Hoppas du får en skön helg själv och tack för din hälsning.
Hoppas du slipper harar i trädgården.
Stor julkram
Annika

Mies Balkong sa...

Vilket underbart juligt inlägg! Tack för dina fina julhälsningar!

En stor kram till dig också, hoppas att du får en riktigt härlig jul! =)
/Marie

Lilla My sa...

En riktigt god jul till dig!
Kram

Moa sa...

Önskar dig och en riktigt härlig julhelg med massa mys och gemenskap. GOD JUL o Julkramar till dig.. Moa

Angel.Pearls sa...

Önskar dig en underbart fin jul! Fin text-strof du inleder med..ska googla på den, väldigt vacker med känner inte riktigt igen den..Här är det sista putsningen kvar -sedan ska jag bara njuta av allt det vita och julen! Kram//Eva

Karin / Livsluft sa...

Ohh, så vackert som alltid hos dig Bea!Tack för din kära julhälsning hos mig!
Så trevligt med julkonsert och gemenskap efterpå.Lät riktigt mysigt.
Önskar dig en riktigt underbar och GOD JUL på alla vis och ett spännande GOTT NYTT ÅR!
Så roligt det har varit att fått lära känna dig här i bloggen detta år!Du är så härlig!
Varma hälsningar och kramar /Karin

Maria i Sennan sa...

GOD JUL å må så gått
Tack för goa kommentarer jag fått
Maria

Anelias hantverk sa...

Så härliga julbilder du har och texten var ju så trevlig :)
Önskar dig en riktigt
God Jul!

Tyra in Vaxholm sa...

Oh så trevligt det ser ut.
God Jul och GOTT NYTT ÅR!

Tyra

Britt sa...

God jul till dig från mig//Britt

Livet på Vestergård sa...

En riktigt God Jul till dig också !

Beatrice sa...

Vilken julstämning du bjuder på, med vackra paket och röda band! :-)

Hoppas du får en riktigt God Jul och en fin ledighet med dina nära och kära!

Julkramar
Beatrice

Gunilla sa...

GOD JUL önskar jag dig.

Varma JULkramar/Gunilla

Monica sa...

Stora Kramar till dig och önskan om en riktigt mysig Jul .)
Tjing
Monica

Karin SKARA sa...

God Jul och en fridfull helg önskar jag dig.
Karin //

hönemor sa...

Hej du. kikar in för att önska dig en riktig trevlig Julhelg. God Jul. Kram Katarina.

Vittran sa...

Vad fint du har gjort.
En riktigt god och glad jul önskar jag dig och din familj.

Cyrene M Waern sa...

Så vackert du har gjort på bägge dina bloggar!
Lämnar en sen önskning om att helgen har varit så där underbar som den kan vara när allt faller på plats: paket, nära och kära och väder! ;)
/Cyrene

Njut i din trädgård sa...

Åh så mycket härligt du bjuder på!!!!

God fortsättning på en GOD jul!
kram

Babsan sa...

Vackra bilder som vanligt! Du kan du mesta du säger jag lite avundsjukt....

Gillade dina röda rosetter där ute. Härmas nästa år!

God fortsättning!

Huset på landet sa...

Trevlig fortsättning på julhelgen och Gott Nytt År!

Kram, Nicole