tisdag 29 december 2009

Gott Nytt År

Hej mina vänner! Först av allt vill jag tacka för alla trevliga julhälsningar, ni är underbara!
Nu är den glada julen slut.... och det blev en underbart vacker jul vad vädret beträffar, vit nyfallen snö i drivor och solen orkade upp över horisonten för ett ögonblick på julafton, god mat på alla faten och naturligtvis kom tomten som vanligt i år också trots att han var lite busig så fick alla paket. Vad mer kan man begära?



Nu är det så roligt att få duka vackert och ta fram det finaste man har ur skåpen och vem njuter inte av den guldkanten på tillvaron.



Liten pepparkaka, kanske en kola och doften av tall- och granbarr i huset gör julen angenäm och nu är den i det närmaste förbi. Hoppas att alla fick den jul som ni önskade och drömde om att få njuta av.

Nu bjuder vi snart in det nya året med förhoppningar, förväntningar och önskningar om att det nya året för med sig enbart det som ger positiva upplevelser i livet, men som alla vet, kan det ibland vara obarmhärtigt, orättvist, problematiskt och jag hoppas att vi kan möta det nya året med tillförsikt och förväntan, hur det än kommer att bli! Vi kan ändå bara ta en dag i taget och fånga stunderna som gör varje minut till en ny erfarenhet och att leva i nuet.



Jag har bloggat här i snart ett år och mitt år tillsammans med Er, har varit en underbar tid med alla mina "okända" vänner där ute som troget tittar in och lämnar små avtryck. Ni fyller min dag och jag vill med en enkel symbol visa min tacksamhet, det är ni värd! TACK!



Nu vill jag av hela mitt hjärta önska er ett riktigt Gott Nytt År och låter min enkla nyårsklocka snart ringa in det nya året!



En smula tid är en smula guld.
Ta väl hand om den.
Sätt värde på den, då den snabbt rinner iväg.

Loy Ching-Yuen



Kram!

49 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej Bea!
Härligt att hör att din jul blev så bra. Själv har jagnog haft den bästa någonsin..
Ja nu väntar vi in´nästa år och hoppas att det skall bli ett bra år, precis som det som har varit.
Gott Nytt År på dig så hörs vi.
Kram
Annika

Lyckoslanten sa...

Så fint du skriver! Fort gick ett år förbi igen. Mycket har hänt och jag har funnits fem månader på den här bloggplatsen. Va fint det ser ut med dina detaljer i dukning och nyårshälsning. Önskar dig allt gott inför det nya och oupplevda, som en oskriven bok. Vi "ses" på nya året! ♥ Ann-Lis

Lenas trädgård sa...

Ja, visst går ett år fort! Julen har varit lugn o trevlig även här...med barn och barnbarn.. o med min gamla mamma, som denna julen är ensam kvar i sin lägenhet. Min pappa gick bort precis för ett år sedan idag o det är tomt för både henne o oss alla. Men vi hjälps åt att vara med henne, vi är 4 syskon, så det funkar bra. Men visst är det jobbigt vid de stora högtiderna...
Men nu ser vi våren an! Snart ljusnar det igen utomhus, och då går allt lättare.
Kram och ha ett gott nyår!
Lena

ormbunke sa...

Jag skickar dig varma kramar i vinterkylan och önskar dig Ett Gott Nytt År. Jag tackar dig också för dina fina inlägg och Foton som berett mig mycket glädje.Anita

IreneL sa...

Vad fint du skriver! Ja för mig har det här året bjudit på både sorg och glädje men det är ju så det är! Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! / Irene

Inger sa...

Gillar jättemycket Marimekkko-skålarna, har gett bort många i present. Blir så berörd av dina ord, försöker ta fasta på att leva i nuet och vara tacksam för det som är. Vill också tacka dig för att du delar med dig av tankar och bilder.

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Kram Inger

X-blog sa...

Härligt att läsa du haft en bra jul!
Jag hade en riktigt lugn och (för de flesta) annorlunda jul. Middag med mor, far och två bröder. Sen ut och åka pulka/snowracer tillsammans innan det blev em-fika i stugvärmen.
Kvällen spenderade jag ensam hemma och pysslade om mig själv lite extra. Sedan tände jag en brasa, ljus och satte mig och stickade.
Härligt!

Nu krånglar datorn så jag ska bara försöka skicka detta.
Önskar dig ett riktigt gott 2010 !!

Mine Blomster sa...

Alt lyder såååå mye vakrere på svensk... Jeg blir helt dårlig når jeg leser, Så vakkert!! ;O)
Jeg ønsker deg og, Godt Nytt År.
Og enig med deg, at denne bloggens verden, har gitt meg og mye nytt og spennende. Jeg har bare blogget snart et halvt år... Men det kommer seg ;O)
Ha en fortsatt fin helg
Varme hilsner fra Norge ;O)
Birgitte

billan sa...

Min jul har bjudit på det mesta. En välkommen samvaro med barn och barn-barn och en ovälkommen magsjuka.

Jag älskar marimekko-skålarna, det finns en fabriks-outlett några km från mig och jag har köpt flera skålar där till bra pris:)

Tack för all fina inlägg du bjudit på under året, ser fram emot att möta ditt bloggår 2010!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram!

Mia sa...

Tänk att ett år har gått igen, det går så fort! Jag har kost mig massor här hos dig och hoppas få lov att fortsätta med det länge, länge..kommer väl speciellt ihåg hur du kämpade mot frosten i början av juli, för ett år.. men mest glädje dock :) Gott nytt år, kära du !!

AnnA sa...

God kväll Bea!
Så vackert och klokt du skriver!
Dessutom visar du underbara foton!
Mariamekkoskålarna - ha begär, men jag beställde en från Bonniers Bokklubb innan jul, som ännu ej dykt upp, så jag får väl efterlysa den.
Gott Nytt År!(om vi inte sysns i bloggosfären innan...)
Ha det!
hälsn
AnnA

Birgitta sa...

Hej Bea!
Det äär så trevligt att läsa dina tankar och du har så rätt i vad du skriver.
Det har varit ett fantastiskt år även för mej som började blogga i mars och fått så många nya vänner. Kunde aldrig tro det innan.
Ett år går så fort och man måste ta vara på tiden och göra något roligt, så man inte ångrar sej sedan.
Nu önskar jag dej ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kramisar till dej.
Birgitta

AnnCharlotte sa...

I min morgontidning idag var där en intervju med en dam som fyllde 104 år, och hon tyckte det var så bra för hon hade tid.....härligt och tänkvärt.
Gott nytt år till dig Bea.

Anette sa...

Gott nytt år till dig Bea och tack för alla dina vackra och inspirerande inlägg! Det är så skönt att vi går mot ljusare tider nu och snart får man börja så..../kram Anette

NinaVästerplana sa...

Tack Bea för dina trevliga inlägg o uppmuntrande kommentarer, de värmer.....
Önskar dig ett gott slut på 2009
o ha´t himla gôrgôtt under 2010
Nina

Ruben sa...

Läckert och tänkvärt, som vanligt! Vi har väl bloggat ungefär lika länge här på blogspot. Vad tiden går!!! Ha det gott och trevlig nyårshelg och ett Gott Nytt År! /Ruben

Anonym sa...

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR 2010.
Kram
Susanne/Manitou

Gudrun sa...

Hej Bea!
Önskar dig ett riktigt bra slut och ett underbart 2010.
Kram
Gudrun

Skoogstrollet sa...

Gott nytt år önskar jag dig också!

Vad tråkigt att er katt gått in i katthimlen. Jag hoppas du huvudsakligen minns de härliga stunderna för visst är katter underbara. Izidor har legat och knött vid mina fötter hela natten. Han är husses katt och de har lite särskilda manér. Jag vill ha mina katter Gullan och Rullan på golvet när jag äter och de är inte bortskämda med smakbitar från bordet. Däremot är de väldigt glada i torrfoder, särskilt Rullan som är som ett barn som vill ha mat på nätterna periodvis. Sedan gäller det nog att veta vem som är vem för de ser ut att vara syskon allla tre. Rullan är som Izidor i färgerna och Gullan är gulbrun istället.

Ha det gott!

gittan sa...

Gott slut och Gott Nytt År Bea! Vackert och tänkvärt skrivet som så ofta här hos dig =)
Kram gittan

Monica sa...

Kloka ord och vackra foton från dig Bea..som vanligt :) Önskar dig ett Gott Nytt År!
Tjingeling
Monica

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Du vet att jag skrivit tidigare att jag älskar det du skriver och dina vackra bilder. Jag älskar din blogg och att få besöka den.
Tyvärr har jag inte alltid lämnat avtryck efter mitt besök men du skall veta att du är en av mina favoritbloggar. Jag vill också tack för alla dina rara hälsningar.Om du visste vad det värmer.
Önskar dig en underbar nyårshelg och ETT GOtt NYTT ÅR!
En stor Kram till dig från Stenlycka

NataljaOblanskaja sa...

Ja du bjuder verkligen på dig själv och skriver så fint i din blogg. Jag önskar dig verkligen ett himla Gott Nytt År.

Camilla

sinneskatten sa...

Ett riktigt spännande nytt år önskar jag dig.

Gunilla sa...

Hej Bea.

Här har vi det vitt och kallt men nu går vi mot ljusare tider när solen börjar värma.
Fina och tänkvärda ord du skriver.
Alltid lika inspirerande att komma in hos dig.

Ha en riktigt fin fortsättning på det gamla året.
Ett gott och fint nytt År önskar jag dig.

Varma Kramar/Gunilla

NatureFootstep sa...

det som var i glaset överst skulle jag gärna smaka :)

karina sa...

Hejsan!

Nej vad som väntar en vet man aldrig, så man ska passa på att njuta av varje ny dag. Gott Nytt År, Karina

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fin du beskriver det.
Jag vill tackar dig för ett underbart år Bea. Dina besök och kommentarer värmde, och själv gillade jag också att "vistas" på din blogg, härliga bilder, rolig och inspirerande läsning.
Jag önskar dig en underbar och rolig Nyårsafton. Firar nu tills sömmarna brister ;O) Kram, Petra B.

Livet på Vestergård sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Växthusmadam sa...

Gott nytt år till dig också, vi ses nästa år med nya odlingsprojekt!
Växthusmadam

Kalo sa...

Gott Nytt År. Mysiga bilder du visar! Jag gillar glasskålarna! Jag älskar färg.
Karin

Åsa sa...

Gott Nytt År på dig också Bea, hoppas du nu får vara ledig och fira riktigt ordentligt!

Lilla My sa...

Ett riktigt gott nytt år till dig!
Vi får vänta på en ny odlingssäsong och jag hoppas det gårt fort tills vi får börja påta i jorden igen :)
Ha det gott
Kram

Babsan sa...

Ett bra år för mig - för jag hittade dig ♥

Nu önskar jag dig också ett fint slut och ett riktigt

♥ ♥ ♥ Gott Nytt År! ♥ ♥ ♥

Jeanette sa...

önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR
KRAM

moonroose sa...

Det är så härligt att titta inom här hos dig, det bjuds på så mycket vackert att skåda.

Önskar dig ett underbart GOTT 2010
och en god fortsättning pådet som är kvar av 2009.

Ha det gott!
Kram Yvonne

Moa sa...

Åh.. så fint du skriver.. riktigt poetiskt och vackert. Tack själv för ett fint år i bloggvärlden, har varit så fint på alla sätt och alltid roligt och mysigt att titta in till dig.. Älskar dina marimekkoskålar och blir grön av avund att du har så många.. nu vet jag vad jag ska satsa på och utöka min samling till i alla fall två eller tre.. *fniss*. Önskar dig och de dina en härlig kväll och ett riktigt Gott Nytt år.. Kram/Moa

Beatrice sa...

Hej Bea och tack för din fina kommentar hos mig! :-) Jag är så glad att du hittade till mig så vi fann varandra!

Du skriver så vackert i inlägget, men det brukar du alltid göra :-). Bilderna är så vackra också!

Jag önskar dig ett riktigt Gott nytt år!

Kramar
Beatrice

Huset på landet sa...

Vackra bilder och tänkvärda ord...det är alltid ett nöje att kika in här!

GOTT NYTT ÅR!

Kram, Nicole

Britt sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig//Britt

Vittran sa...

Gott Nytt År!

Mia sa...

En snabb sista titt här för i år. Önskar dig ett gott slut och gott nytt år!

Kram Mia

Angel.Pearls sa...

Underbar bild den där med efterrätt i Marimekkoskålarna!! Önskar dig ett härligt 2010, och ännu ett fint bloggår.Kram//Eva

www.livskrafter.blogg.se sa...

Hej och go´fortsättning
kram
Emma

Åsa sa...

Tittar in och önskar dig ett underbart Gott nytt år !
Massor av kramar från mig.
Åsa

ylvahi sa...

Vilka fina bilder du har.
Vill önska dig God Fortsättning på det nya året/
Kram Ylva

Mies Balkong sa...

Underbara bilder och så vackert skrivet.
Önskar dig en riktigt god fortsättning! =)
/Marie

Jord under naglarna sa...

En riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag dig, Bea!

Maria Berg sa...

Bea,

Till servett dukningen - 12. Båt: Servetten brytes först i linjen F H, så
att kanten A C täcker kanten B D. Därnäst brytes
den i linjen K G, så att kanten H D täcker kanten F B.
Den sålunda uppkomna fyrkanten F K G B brytes till
en trekant i linjen F G, så att vi nu ha fått trekanten
F G B.

Var det krångligt?
Jag visar dig en dag - hoppas vi träffas!!!

Ja, vi skall försöka leva i nuet och njuta av livet det finns alltid något positivt att tänka på!

/MB