söndag 22 november 2009

Tänk...

att solen skiner idag! Efter en lång och trist tid med ihållande grå-väder är det rena ljusterapin och vilken känsla när solen går upp över horisonten.

Det är så vackert i naturen och frisk luft gör gott efter en liten morgonrunda. I mitt växthus är det varmt och skönt av solens bleka strålar. Tänk om jag hade möjlighet att sitta här en stund idag!


Dessutom blommar det i mina rabatter - otroligt!

Brokfingerört/ Potentilla nepalensis

Nu har jag annat som gör min dag, men om jag hade ledigt, vet jag precis vad som kunde ha roat mig.

Önskar er alla en riktigt skön söndag!

24 kommentarer:

NinaVästerplana sa...

Så solen skiner över dig idag ;-) Igår gav den Sverige en liten glimt.....
Visst är det underbart att kunna hitta blommor i rabatterna fortfarande! Ska leta i mina när jag kommer hem i morgon.
Hoppas din dag blir trevlig med jobb o allt
Nina

Inger sa...

Vi är verkligen beroende av solen och dess lyskraft. Hos mig har den gömt sig i dag. Önskar dig också en fin söndag!

Jeanette sa...

hejsan
kan du skicka över lite sol till mig , för är så grått :)
jag vill ha snöööö :)
önskar dig en trevlig söndag
kram

AnnCharlotte sa...

Vi har haft två härligt soliga dagar men nu regnar det idag och det passar faktiskt mig bra för vi ska röja i källaren;) ett nödvändigt ont som måste göras....

Mies Balkong sa...

Ja det är otroligt vad solsken gör mycket. Allt känns genast så härligt och inspirerande och man går med lätta steg. Fram för fler soldagar i november! =D

Ha en skön söndag!
/Marie

billan sa...

Gårdagen bjöd på sol och blå himmel. Idag lyser åter solen med sin frånvaro, november igen....
Må så gott!

Beatrice sa...

Det är otroligt att det fortfarande blommar hos dig!

Här har solen lyst på oss i helgen, men i eftermiddag började det regna igen. Bläää... :-).

Hursomhelst är jag glad och tacksam över att vi fick så vackert väder för en stund!

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

Gudrun sa...

Visst är det underbart med solen, den är inte framme ofta denna månad. Vi hade solen här igår och det var fantastiskt och så var det så varmt.
Kul att hitta en blomma nu.
Ha det gott.

Britt sa...

Vi hade våran sol dag i går och vad härligt det var. Tänk vad solen gör med oss//Britt

Petra sa...

Man blir själv "strålande" när solen lyser. Längtar efter värme, sol och grönt...och vintern har inte ens börjat ens.
Trevlig kväll önskar, Petra B.

Gunilla sa...

Vi har haft en jättefina dagar i helgen också. Jag piggnar till och tycker att det är så skönt när solen tittar fram. Då är allt de grå glömt ock jag hoppas att vi får se lite mera av den till veckan.
Otroligt att fingerörten blommar nu hos dig.

Ha det gott
Gunilla

gittan sa...

Vi har haft två sköna soliga dagar men idag vart det grått och vått igen. Det gäller att njuta så gott det går när solen väl visar sig. Härligt med blommor i din trädgård, det hör väl inte till vanligheterna vid denna årstiden =) Ha en fortsatt fin kväll / kram gittan

Mia sa...

Oh, nu alltså, blomstrar den nu?!! Se så vacker den är, jag har helt förälskat mig i dessa Potentilla, din brokfingerört är ljuvlig :) ônskar dig en fin vecka, och att solen fortsätter skina en liten stund till !

Kalo sa...

Tänk att det fortfarande blommar! Ljuvligt var det igår men jag var mest inomhus. Gjorde keramik med goda vänner.
Karin

Ruben sa...

Ja, men, så fort du får en chans måste du verkligen ta dig tid att njuta i ditt växthus!!! /Ruben

India sa...

Brokfingerört har jag nog aldrig sett förut vad jag vet och den är ju jätte söt.

ormbunke sa...

Ja, man kan ju inte klaga på omväxling. Igår en härlig solig dag och idag så öser det ner. Tur att det finns fina blommor at titta på. Anita

Åsa! sa...

Lite solsken gör susen både för kropp och själ!

Lillebeth sa...

Ja, det kom verkligen som en överraskning: värme och ljus!

Tyra in Vaxholm sa...

Visst var det en fantastisk helg, man blir så glad när solen tittar fram! Den finns alltså...varmt är det också, meee like ;-)

Mia sa...

Jag fick så lust att sända vidare en Award till dig, Bea, för du har en helt underbar blogg :)

Jord under naglarna sa...

Ja, tänk vad solljus kan göra mycket! men det är klart, vi är ju i den allra mörkaste årstiden också.

Annika Christensen sa...

Nej du någon sol hade vi inte igår men i lördags satt jag i en mossig skog och fikade.
Hoppas på morgondagen.
Ha det gott
Annika

Babsan sa...

Blev också glad över att solen tittade fram i helgen.

Jag hade den på lördagen. Sen på söndagen var det som att dra ner en rullgardin igen...

Nu får vi se fram mot advent och ljus inne istället.

Allt gott!