torsdag 12 november 2009

Kursalster del 2

En vacker och rofylld morgon. Njuter av mitt kaffe, fåglarna utanför mitt köksfönster har skytteltrafik för att hämta sina frön i gryningen. Naturen är åter klädd i den vackraste renaste snö som finns och ett par minusgrader, alla träd och buskar är så vackra i vinterskrud. Perfekt väder för vinterpyssel, hoppas bara att solen tittar fram ur molntäcket lite grann idag och min lediga dag skulle bli en strålande vinterdag.

Tiden går så ofantligt fort och det finns så mycket som roar och oroar för den delen, i dessa influensa tider, att jag inte har hunnit visa mina mossiga ting. Ett ymnighetshorn, kan varieras i det oändliga och nu när advent står för dörren kunde man kanske använda kottar, kvistar, pepparkaksformar osv, att fylla hornet med. Hmm..kanske blir det ett horn till, vem vet? Ett ymnighetshorn skall vara väl fyllt och helst flöda över?!

Här är mitt höst betonade (kursalster) ymnighetshorn. Det är stort, ca 1m höjd och välfyllt med allt som jag hade till hands just då och det står sig fint ännu, trots att det är en tid sen det blev gjort.













Hoppas bilderna gav dig lite inspiration. Nu blir det frissa och annat uppiggande idag.

Önskar alla mina vänner ett riktigt skönt veckoslut!

33 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Så fint!
Hade du inte skrivit att det var en meter hade ajg aldrig gissat att det skulle vara så stort.

Ha en riktigt fin fredag!

Lillebeth sa...

Mycket vackert. Spännande när det finns massor att upptäcka. Ha det gott!

gittan sa...

Jättefint! Hoppas att solen gör din dag! Ha en härlig helg / kram

Anette sa...

Ojoj Bea! Det var riktigt fint! Inte behövde du gå på kurs, så fina dekorationer som du brukar visa oss :-)
Ha en härlig helg. Kram Anette

Anelia sa...

Men oj så vacker väggampel!
Ha en fin helg!

AnnCharlotte sa...

Läckert att det är så stort och välfyllt.
Låter verkligen uppiggande att gå till frissan. Det är så skönt attt sitta där i stolen och bli ompysslad ;)

Beatrice sa...

Oj, vilket vackert ymnighetshorn! Det är första gången jag hör det ordet, men det låter väldigt vackert. Som något ända från vikingatiden... :-).

Du är så otroligt duktig på att skapa vackra ting! Hela din blogg svämmar över av vackra skapelser... :-).

Hoppas du får en fin helg!

Kramar
Beatrice

mitt vattenhål sa...

Vilken härlg höstkombination och visst - man blir inspirerad, det är ju bara fantasin som sätter gränser :-)

Christina

Karin / Livsluft sa...

Men Bea...du är såå duktig!!!Vilka fantastiska dekorationer du gör!Vad är det för kurs du går?
Låter ju underbart roligt med en sådan.Ymnighetshorn...låter som något ur en dikt och ditt horn flödar ju verkligen över av en massa ljuvligt vackert. Va härligt att sätta rödlökasr i den eller ser jag fel, fniss?
Du skrev så vackert ovan så jag nästan såg hela det vackra vinterlandskapet framför mig.Låter mysigt med snö...här nere är det bara regn och blåst.
Tack för dina alltid lika söta kommentarer hos mig.
Ha en riktigt skön helg med vinterkänsla, mys och värme!
/Kram Karin

Gudrun sa...

Så jättefint, kul att du visar detaljbilder också, det var ju så mycket fint i hornet.
Ha en fortsatt bra dag.

Hilde sa...

Så utrolig lekkert horn du har laget! Nydelig!!!
Drømme drømme - et slikt et skulle jeg gjerne ha laget - skal lagre denne ideen pak i hodet et sted, og komme i gang til våren når det atter er mulig å plukke mose...
God helg
HIlde

X-blog sa...

Ja, visst gav det inspiration!
Jag ska se om jag hinner ut och plocka lite kottar idag. Blev så sugen på att göra något fint arrangemang!

Jättefint horn du gjort!
Och rejält!

Ha en skön helg!
Kram.

promenader på landet sa...

Din morgon låter jätteskön! Ha en bra helg du också och vackra bilder förstås!! Kram maria

Angel.Pearls sa...

Det var ett riktigt vackert alster du gjort! Ha en skön helg du me//Eva

AnnA sa...

Hej Bea!
Ja, där gav du lite inspiration tillbaka till mig!
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA

Lilla My sa...

Det var en annorlunda och fin väggampel! Finns inte mycket man kan pyssla med ute nu när det är vinter men inne finns det en del att pyssla med.
Ha en skön helg

ormbunke sa...

Jag säger. Toppen! Nu är det jag som måste försöka. Det är väl hönsnät man använder var man nu skall få tag på det. Jag släpade en sån där ticka med mig hem från Nissanpromenaden. Den kanske skulle passa men den är nog något större än din.Undrar var du skall pigga upp dig med i kväll. Ett glas glögg kanske.Jag köpte pepparkakor till glöggen idag så det blr uppiggande här med.Ha de gott. Anita

Åsa! sa...

Så härligt med snö! Önskar dig också en fin helg Bea!

Birgitta sa...

Vilket fint konstverk det blev. Och så vacker dekoration mot väggen.
Önskar dej en mysig fredagskväll och en skön helg.
Kramar Birgitta

♥Min Eden♥ sa...

1 meter??? Jisses...va mäktigt. Den var säkert otroligt rolig att tillverka.
Ha en riktig trevlig helg!

Lena/isis sa...

Vilken härligt dekoration du har gjort. Duktig du är. Ser så maffigt ut. Ha en bra helg. Kram Lena/isis

billan sa...

Hur fint som helst!
Jag är så avundsjuk, allt som du gör blir så fint....
Men tallanglösa jag har i alla fall sprayat ett litet träd vitt och hängt upp en massa små svarta ljuslyktor där i:)
Önskar dig en riktigt fin helg!

Inger sa...

Otroligt vilken skaparförmåga du har och så mycket fint det finns att hämta i naturen. Jag glädjer mig åt att få se dina vackra alster.
Trevlig helg!

Kalo sa...

Så många fina arrangemang! Trevlig helg själv.
Karin

Annika Christensen sa...

En meter det var tur att du skrev det. Ptroligt vacker är den och jag blir verkligen inspirerad.
Ha en skön kväll
annika

Mies Balkong sa...

Oj vad fint ! Extra läckert med kottarna som liksom hoppar ur! =)
/Marie

Kamilla sa...

Jomen visst är det jag :D så kul att se dig här!!!
Ja, TB fick ju sådana problem :( synd, tror inte det är många kvar nu...vilken underbar blogg du har, och vilka fantastiska mossalster du har gjort, helt fantastiska!!
Kram kram och jag kommer åter ;)

Mia sa...

Vilken härlig dekoration. Du har ju allt möjligt uppi, till och med rödlök! Lyktan.. Detta kan du det syns! Jättetjusigt :)

Petra sa...

Vad fint det blev.
Hornet är helt underbart dekorerat.
Här härjar influensan sedan en vecka, jag känner mig helt överkörd av en lastbil, inget ork till nånting, bara vila och sover.
Denna influensa kan inte jämföras med tidigare tycker jag just nu.
Ha en fin söndag, Petra

Cyrene M Waern sa...

Kanske blir det lite tjatigt med en till kommentar efter alla du har fått; men jösses, så fint det var! Den extra lilla knorren med lyktan längst ut på grenen var så fin! Blir avundsjuk och inspirerad! Nu ska här letas material!!
Trevlig söndagskväll.
/Cyrene

Villa Solgården sa...

Tack för att du tittade in hos mig! :) Vilken vaker blogg du har - vackra bilder, definitivt inspirerande. :)

Lenas trädgård sa...

Så duktig o kreativ du är ! otroligt inspirerande, men det ska finnas lite konstnärligt bakom görandet oxå...
Kram Lena

limerose sa...

ojojojo inspirerad till tusen, otroligt vackra skapelser. Tack å tack!
Kram Rosie