onsdag 21 oktober 2009

Tävling och papperspyssel

Oj, vad tiden går fort när man har roligt! Jag har varit helt uppslukad av mitt pyssel idag. Bläddrat i sköna papper, sökt vackra band, klistrat, vikt och klippt. Förstår ni hur skojigt det är? Önskar jag hade ett helt arkiv att gräva i när pyssel-lusten infinner sig.

Jag har gjort presentpåsar och det blev en hel del när jag ändå kom på hur den skulle vikas.
En påse som passar bra när man vill ge bort en present i stället för en blomma. Påsar som är lämpliga för trädgårdsälskaren med några små trädgårdstillbehör som tex handspadar i present, kanske några fröpåsar i de mindre, någon trevlig konfekt, ja, möjligheterna är många, dessutom kan man göra påsarna riktigt personliga, vackert och praktiskt!


Något för den musikälskande, med gamla notblad?



Nu tänkte jag överraska Er alla mina vänner, med ett lotteri! Trädgårdssäsongen är ju som bekant över för i år, men det kommer en ny vår, med jord på händerna och visst behöver ni en tvålpump tills dess, för att skrubba händerna rena?

Tvål-pumpflaska av porslin i en handgjord presentpåse, lottar jag ut till alla som kommenterar i detta inlägg. Reglerna är: En kommentar/person, länkar du ger det dig två lotter (skriv i komm. isåfall) Bilden får användas för länk. Lotteriet pågår till den 8 nov.



Lycka till! Nu skall jag ta en promenad med hunden som varit helt åsidosatt idag, men sovit snällt på soffan och sneglat med ett öga då och då på mattes alltmer tilltagande "köksbordsröra".

Må gott alla mina vänner!

95 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej där! Vilka fina påsar du gjort, säkert jätte kul att få.
Ja tiden flyter iväg när man har roligt, jag har sytt gardiner hela dagen, det är också kul.
Ha det gott.

Lotta 8`) sa...

Så söta påsar!! och vilken bra ide! I fina påsen kan man lägga fina ting som man ger bort :) Klar jag vill vara med i utlottningen!!

Och ja, det är mycket roligt att pyssla :) och tiden finns ju nu om kvällar och ibland dagtid med. Ha det gott, kramen :)

Mimi sa...

Vilka fina påsar du gjort! Ibland är de himla roligt att pyssla.
Roligt med lotteri, är gärna med!!

Lenas trädgård sa...

Sånt fint pyssel!Jag har tyvärr inte tålamod till sånt "finlir". Det ska gå snabbt, när jag pysslar - om jag numera gör det...
Däremot har jag sysslat med porslinsmålning, som kan vara nog så pilligt, men så kul.Har målat massor avjultomtar bl a, i ett skåp finns det flera omålade. Undrar när inspirationen till detta infinner sig?
Är gärna med i din utlottning!
Ha det gott! Lena

ormbunke sa...

Det är väl roligt med pyssel. Jag försöker men är inte så bra på det så en fin påse från dig skulle jag inte tacka nej till.Och gärna med innehåll. Brukar samla på påsar om jag får vid födelsedagar. De kan ju komma till användning säger ekorren Anita

ylvahi sa...

Oj så kreativ du varit idag. Fina påsar du fått till. Själv har jag suttit på rumpan hela dan på en "våga sälj" träff. Mycket korvstoppning, men god mat.
Ha det så bra / Ylva

Jord under naglarna sa...

Oj, vad du har pysslat! Förstår att du inte har haft tid att promenera idag.
De är jättefina, men att ha jordiga redskap i låter inte som någon bra idé. Där ska man ha fin-saker kanske. :)

Jag hinner inte länka idag, men jag ska försöka komma ihåg det imorgon.

sinneskatten sa...

Visst är det skoj att pyssla bara man tar sig tid.
Påsarna du gjort är jättefina.

Mia sa...

Självklart deltar jag, dina påsar kan jag ju inte låta gå mig hus förbi utan att i det minsta ge mig en chans, linkar i bägge jag :)

AnnA sa...

Mmm!
Fin-fina presentpåsar Bea!
Jag håller ju också på med pappershantverk/konst. Har lagt in ett inlägg idag med lite nygjort på min ros-blog. Välkommen in!
Ha det!
hälsn
AnnA

AnnCharlotte sa...

Åh så fina påsar du gjort. Klart jag vill vara med och tävla...jag länkar också.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så flott å kunne spre glede med så flotte selvlagde små poser. Ikke bare er de nydelige å se på, men de kan også romme litt av hvert av overaskelser som du skriver.
Godt at fremdeles noen tar seg tid til å pusle med håndarbeide.

Birgitta sa...

Hej Bea!!
Jag vill också vara med i din tävling och hoppas vinna den fina tvålflaskan. Länkar på min blogg gör jag också.
Vilka fina presentpåsar du tillverkat. Har du haft någon mall till dem, eller har du bara gjort det på fri hand. Snygga är de iaf.
Ha det så gott!
Kramis Birgitta

Angel.Pearls sa...

Vill gärna vara med i din utlottning -den fina tvålpumpen skulle lätt få byta plats med min gamla i badrummet..Länkar med bild till höger hos mej.Kram//eEva

Inger sa...

Pyssel är inte min starka sida, men att vinna en presentpåse från din pysseldag vore inte dumt. Hoppas på tur!

X-blog sa...

Tjusiga påsar!
Är perfekt att ha några på hög, så går det fort att få ihop en fin present när det dyker upp present-tillfällen.

Själv har jag ganska stort pyssel-lager, men tiden är det si och så med nu... Har valt att göra annat.

Åh! En utlottning!
Får prova min lycka.

Ha det gott!

Lilla My sa...

Hur har du lyckats åstadkomma såna vackra påsar? du är så händig med allt sånt där :) själv stickar jag all min lediga tid. Gubben är permitterad nu så han räfsar i trädgården och hösstädar lite.
Vi hörs
Lotta

Anonym sa...

Här måste man ju så klart pröva lyckan!

Fina påsar du gjort, man skulle kanske kunna få komma på kurs till dig? Vi tar det efter jul...

Anonym sa...

Sollan sa det senaste inlägget...(namnet ramlade bort)

Jord under naglarna sa...

Nu har jag länkat till din tävling från mig!

Anelia sa...

Hej, jag vilka snygga presentpåsar det blev av enkelt papper.
Jag vill vara med i utlottningen och har länkat på min sida.
Ha en fin dag!

Anette sa...

Hej Bea! Jag såg att det stod "Anette" på den där tvålpumpen faktiskt ;-)
Väldigt snygga presentpåsar. Det är så roligt med fina paket! /kram Anette

promenader på landet sa...

Klart jag vill vara med i din tävling!! Vackra bilder du visar och fin header!! Kram Maria

Vardagens guldkorn sa...

Hej ! Hittade hit från Annikas naturliga ting. Vilka fina presentpåsar du gjort! Är gärna med i utlottningen. Länkar från min blogg såklart =0)
Må så gott! / Linda

Kalo sa...

Vilka fina påsar. Härligt att vara inomhus ibland!
Karin

Lena/isis sa...

Hej Bea.
Ja, TB fungerar ju så dåligt av och till så jag tröttnade jag med som många andra. Jag lägger till dig också i min blogglista. Jag vill också gärna vara med i utlottningen. Jag har länkat på min blogg.
Ha det bra.
Kram Lena/isis

India sa...

Å vad kul, klart man vill vara med i din tävling, jag länkar.

billan sa...

Vilka jättefina presentpåsar, jag begriper inte hur du får till allt fint pyssel och vackra arrangemang.Och vet du vad? En sån fin påse är precis vad jag behöver:) Jag har länkat på min blogg. Må så gott!

Birgitta sa...

Hej! Det var längesen jag var här men vilken tur att jag tittade in! Ett lotteri och vilket fint pris om man vinner, det vill jag ju såklart vara med på!
Här är det riktig höst nu, löven täcker marken i trädgården och jag försöker hinna göra klart det som ska göras. Hade tänkt gräva ner några narcisslökar, får bli till helgen, jag har fått nytt jobb som tar upp all tid i dagsljus just nu.
Pyssel i höstmörkret passar bra, fina presentpåsar du tillverkat.
Kram Birgitta

Inger sa...

Hej igen, Bea! Nu har jag länkat till min blogg.

Anna-Lena sa...

Hej!
Hittade just hit.
Vad duktig du är.
Tävlar gärna.
Länkade i min blogg med,
http://blogg.passagen.se/bloggamer/entry/vinn_en_tv%C3%A5lpumpflaska

Anonym sa...

Så fint...vill gärna vara med
Susanne/Manitou

IreneL sa...

Tack för välkomnandet i min nya blogg! Kul att du hittade till den! Vad skoj med en utlottning! Vilken tur att jag hamnade precis i en sån. Nu får vi hoppas att jag har lite nybörjartur också och vinner...hihi. Ha det bra! / Irene

Gunilla sa...

Vilka fina påsar. Ett jättebra tips nu när julen närmar sig.

Och din vinst är ju bara så fin. Tänk om jag skulle vinna.

Jag vill naturligtvis vara med och länkar till dig.

Ha en jättefin Fredag och trevlig helg
Gunilla

Lillebeth sa...

Det var väl fint med ett lotteri, men finast var dina påsar. Verkligen! Ha det gott!

Åsa sa...

Vad roligt o hitta dig här- jag gav upp TB- höll ut länge men nu går det inte längre... Klart jag är med i utlottning o så länkar jag också! / kram Åsa

rule sa...

Kom tilfeldigvis innom bloggen din... men det blir neppe den siste... Så mye fint du lager:-)

Jeg vil gjerne være med i trekningen!!! Ha ei god helg!
Hilsen Ruth

rulek@online.no

HelenJ sa...

Vilka fina påsar, de är ju som små presenter i sig själva! Bra tips!
Jag är gärna med i tävlingen och länkar förstås till dig.
Ha en trevlig helg.
/Helen

märta sa...

Vilka fina påsar du har gjort!
Vill gärna vara med i din utlottning. Jag länkar också!
Ha en skön helg!
Märta

Karin / Livsluft sa...

Vilken mysig pysseldag du haft :-).Det är ju så skoj och hålla på med sånt. Dina små påsar är för söta. Att få en sådan hade varit underbart!Vilken härlig idé att ge bort en vacker påse med ett trädgårdsredskap i!En härlig gåva.Jag får nog ta och pyssla lite jag med nån dag. Hösten är idealisk tid att pyssla på när man inte kan vara ute lika mycket.
Jag länkar till tävlingen med bilden ovan, i min bloggs högerspalt.Och håller tummarna så klart! :-)))Ha en skön och avkopplande helg, Bea!
/Karin

Britt sa...

Givetvis vill jag vara med i utlottningen. Bilderna i dagens inlägg är ur tjusiga//Britt

Anonym sa...

Hej på dig! Vilken tur att jag träffade dig och fick reda på att du fortsatt att blogga, jag som trodde att du slutat!!! vilken härlig sida du har, och som jag sagt tidigare får du en att bli full av iver och inspiration att gå iväg å pyssla! påsarna är ju för härliga, har du varit på kurs?

MINE-BLOMSTER-MINE-BLOM sa...

Du er sååå flink og kreativ :O)
Jeg vil gjerne være med og lenker meg skriver kommentar og legger deg på min blogg med glede..
Sååå spennende :O)
Varme Hilsner fra Birgitte

Lillan sa...

klart jag deltar i din utlottning. och har såkart tipsat i tävlingsbloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/october/tvalpump.html

mail. litenmentuff@live.com

jess sa...

http://jeckastavlingsblogg.blogg.se/?tmp=25121542

jag är med och tävlar!
har länkat oxå

evamar - tävlingsblogg sa...

Den skulle passa perfekt i mitt nyfixade badrum som bara saknar de där sista detaljerna. Alltså är jag gärna med och länkar i min tävlingsblogg;

http://evamar.blogg.se/2009/october/tvalpump-8-november.html

Vilken fin idé med presentpåsar. Mycket roligare att få och ge något då. Synd att man har tummarna mitt i händerna.

Selma sa...

Heej! =)

Vilken undebar tävling!
Jag vill jätte gärna vara med :)

Men jag har tyvärr ingen blogg så jag kan inte länka. Men det blir en lott i alla fall =)
Sen får man hoppas på lite tur.
Min e-mail: selma_717@hotmail.com

Håller tummarna!

Annika aka PyretPepsi sa...

Den tvålpumpflaskan skulle lätt kunna bytas ut mot min! Är gärna med och tävlar! Har länkat:
http://pyretpepsi.blogg.se/2009/october/vinn-en-tval-pumpflaska-av-porslin-i-en-handg.html

sarinsko sa...

hejsan. jag är gärna med i tävlingen.
Jag länkar däremot inte utan hoppas på riktig tur.

Carita sa...

Vad fin den var! Jag är gärna med i utlottningen :)

Har länkat: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/tvalpump.html

Ha en bra dag!

Maria, Jonas & Inez sa...

Hej

Jag är gärna med :)

LÄNK: http://ungaforaldrar-tavlingar.blogspot.com/2009/10/tavling_25.html

monika sa...

Hej!

Precis vad mitt hem saknar. Vinner gärna!

vh
Monika
6048gustafsson@telia.com

monia sa...

jag tar två lotter :) Har länkat dig här:

http://moniastavlingsblogg.blogg.se/2009/october/tavling-hos-daggdroppen.html


moniasundgren@hotmail.com

Gabbies sa...

Jag är gärna med o tävlar om den fina tvålpumpen. Länkar i bloggen.

Hoppas på tur!

Ha en bra kväll!

jessie sa...

Åh så fin! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-en-tval-pumpflaska.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Hoppas på tur!
/Jessica

Anonym sa...

Fina påsar!
Såklart jag vill vara med i tävlingen - tävlingar är ju alltid så spännande! :)
Jag har ingen blogg, men e-mailen är santtu_nyberg@hotmail.com.
Kram Sandra

Lena (lenahansson86@hotmail.com) sa...

vilken fin vinst, den vill jag gärna vinna!

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar!

sandra sa...

fin vinst, såklart är jag med!

http://benjerryglass.blogg.se/?tmp=25201211
kram sandra
sandra-le@live.se

Lotta Fröjd sa...

Vilken underbar tvålpump!

Jag är jättegärna med och tävlar med 2 lotter, här har jag länkat:
http://deliquate.blogg.se/2009/october/tval-pumpflaska-av-porslin-i-en-handgjord-pre.html

Kram

Carolina sa...

Jag vill vara med och tävla! :)

vgokuv@yahoo.se

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej Bea!!
Jag är med o tävlar!!!

Anonym sa...

hej! vilken fin tvålpump, den har jag aldrig sett innan. skulle gärna vilja vinna den. jag har ingen tvålpump på toaletten. och det är ju faktiskt inte så fint med en sån i plast som tvålen kommer i. :(
martina_holst@hotmail.com

AnnaC sa...

Så otroligt fina påsar! Jag är gärna med i utlottningen av tvålpumpen, jättefin är den. Håller tummarna =)

Vittran sa...

Hej!
Vilka fina påsar du har gjort. Det blir många fina presenter.
Är gärna med på utlottningen.
Ha en bra dag!

Erika sa...

Jag är med och har länkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

suss sa...

Klart jag vill vara med och tävla!!
Håller tummarna!
= )

Celias Spetsar sa...

Så fina påsar och kort du gjort. Jag tycker att gammal bibelskrift är så vackert, men jag kan inte komma mig för att riva loss i bibeln så detta var ju ett bra alternativ.
Hälsning Linda

Kristin sa...

Åh jag skulle vilja vara med att tävla, skulle behöva en tvålpump just nu så jag kan tvätta bort min förkylning. Har länkat:

http://mouziee.blogg.se/tavlingar/2009/october/vinn-tvalpump-avslutas-811.html

Hoppas på tur nu!

V I L J A sa...

Hejsan!

vilka söta små påsar du har gjort, perfekt att lägga små presenter i när man ska på kalas :)

Självkart vill jag vara med och tävla om den vackra tvål pumpen. Jag ska snart flytta ut i ett eget litet hus på gården, och vad kan piffa upp ett annars rätt så trist badrum? jo små saker som denna :)

Håller tummarna och hoppas på lite tur nu ! :) Kram

viljasvarld@hotmail.com

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-tvalpump.html

info@annakarlsson.se

Anne B. sa...

Jag är gärna med!

abackman66 at hotmail.com

Emma sa...

jag är med! :)

Amanda sa...

Vilken underbar tävling! Jag vill absolut vara med. ^^

Har såklart länkat:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/october/tavling-tvalpump.html

Hoppas på tur! ♥
creyla@live.se

Anonym sa...

Vilken gullig vinst och vina fina påsar du gjort. Önskar jag vore så pysslig.

Är iaf med och tävlar, har länkat: http://vjojjo.blogg.se/2009/october/tavling-10.html


/Jennythornqvist@hotmail.com

FRIDA KANSKE sa...

hejsan jag vill vara med och tävla. skitsnygg var den :D

har länkat också : http://fridaosv.blogg.se/test/2009/october/tavla-28.html#comment


mvh frida:D

AnnA sa...

Hej Bea!
Klart att jag också vill vara med och tävla om den fina tvålbehållaren i fin behållare.
Länken till dig finns på veckans blomioga fredag:
http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2009/10/blooming-friday-halloweenhost.html
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

AnnA sa...

PS!
I fin hemmagjord förpackning menar jag.
Ha det!
DS.

Maria Berg sa...

Här är en hel del före mig men man kan ju alltid hoppas på lite tur - ser verkligen trevligt ut och skulle passa på toan vi gjort om där uppe.

Vilka pappers påsar kanske man skulle ta och göra några, kul idé.

Önskar dig en fin helg och länkar på min Allt kan grönska blog,

Kram Maria Berg

elin sa...

Åhh vilken underbar tävling! ^^,
Vi ska göra om vårt badrum så det skulle ju passa perfekt att ha en ny tvål-pumpflaska eftersom badrummet ska vara vitt och svart! ^^ och jag älskat handgjorda presentpåsar, det är de bästa som finns! själv brukar jag pyssla, och det är de bästa jag vet!

jag hoppas på det bästa :D

länk:
http://tavlingsbloggen.devote.se/blogs/2993352/jag-aer-med-och-taevlar----.htm

Pernilla sa...

Jag hoppas på tur! Har länkat här: http://pernillastavlingsblogg.blogspot.com/2009/10/tvalpump-811.html

Tova sa...

Härlig tävling! Är med och prövar lyckan också :)

ANNIKA sa...

Vad spännande med en tävling .Är gärna med och hoppas vinna...
gustafsson.57@hotmail.com

Rora sa...

Jag vill vara med!

länk:
http://contests.blogg.se/2009/october/tvalpump-i-porslin.html


vgokuv@yahoo.se

Nathalie sa...

porslinspumpen skulle passa jätte bra i min pojkväns lägenhet! (: Presentpåsen var sjukt söt! är gärna med i utlottningen(:

Anonym sa...

är gärna med och tävlar :)
kram johanna-sofia
tuggummitatuering@hotmail.com

Rebecca sa...

Jag är jätte gärna med och tävlar :)
Skulle vilja vinna den i julklapp till mamma =D

Kramar Rebecca
http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/2009/november/new-competitions-stvanig.html#comment

becca.rh@hotmail.com

Nina sa...

Jättesött! Jag är gärna med i lotteriet!

Anonym sa...

Gulligt! Ar garna med och tavlar!

maria.bmast@Gmail.com

ewa sa...

Vilken fin tvålpump. Precis min stil. Skulle passa precis i mitt badrum. Hoppas på lite nybörjartur. I väntan på dragningen ska jag försöka mig på dina fina påsar. Perfekt att ha med sig en present i när man går bort.

Livsnjutaren sa...

Vilka söta påsar du gjort!!
Jag är gärna med och tävlar, givetvis länkar jag också på min blogg
www.vorblomman.blogspot.com

Fröken Eko sa...

Hej!

Den tvålpumpen skulle passa perfekt i mitt badrum! Är med och tävlar med två lotter, då jag bildlänkat i högra sidospalten på min blogg. Jag låter länken ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

Häls. F

kawwe sa...

är gärna med och provar lyckan ;)

kawwe@hotmail.com

Fjällsnipan Sofia sa...

Åhh.. den vill jag gärna vinna!

Länkar på min blogg så får jag 2 lotter:)

Kram Sofia

Anonym sa...

Detta är en fantastisk bild av situationen, jag tror inte jag riktigt har sett det ur det perspektivet förut.