måndag 26 oktober 2009

Måndags-mys

Nu har vi igen backat tiden, således en timme tillbaka på klockan och vintertiden är verklighet. Det är mörkt och lockar inte till en kvällspromenad överhuvudtaget i trist, regnigt och klottiga väder. Nej, nu tänder jag ljusen och har måndags-mys. Efter mitt helgpass känns det skönt med lite avkoppling och en nödvändig vila, så vädret må vara hur det vill.

Stämningsfullt med enkla medel, lite mossa, Murgrönsranka, Taklök, kakform, mazarinformar, grus osv. kan varieras i det oändliga.



Må gott alla mina vänner!

32 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej Bea! Det gör du rätt i att ta måndags-mys. Här är så grått och regnigt idag. Riktigt innesittarväder och då blev det en dag i vävstugan.
Titta in till mej. Du har något att hämta.
Kram Birgitta

Gudrun sa...

Hej!
Vad du pysslar och gör det mysigt. Tur att det finns dem som tänder upp mörkret. ;)
Ha en bra kväll

Lotta 8`) sa...

Förtjusande måndagsmys :) Här bidde det en kopp the efter joggingturen i en blöt men färglad och vacker skog :) Mys väl, kramen =)

IreneL sa...

Så fint och mysigt du har gjort det! Själv har jag tänt en brasa i braskaminen som jag sitter och myser framför! Ha en skön kväll! / Irene

Mies Balkong sa...

Vilket oktobermys! Jag gillar hösten, det där lite kuriga med tända ljus och därute är det regnvåta löv och det luktar brandrök, och jord. =)
/Marie

Mia sa...

Njut din fridag efter helgen, jag blir så fashinerad av dina arrangemang. Jag får göra ett nytt försök, får det inte till.. Tänder ett kubbeljus och slänger mig ner i soffan, kanske inte så mysigt, men skönt likaväl :)

mimmi sa...

Så himla gott det såg ut :)
Och så mysigt:)
det är underbart med sånt i detta mörka höstväder vi har haft de sista dagarna :)

Gunilla sa...

Vad fint du har gjort det.
Att du kommer på allt för att göra det så dekorativt.
Och en riktig mysdag behövs verkligen i detta ruskväder. Bara slappa.

Ha det gott
Kramar

Mimmi sa...

Jag använder blixt inomhus :) och jag använder programmet S och har satt sluter tiden till 160 och iso 100 då brukar det bli helt ok :)man får inte använda hög iso ..för då får man gryniga bilder :)
tycker jag :)

ormbunke sa...

Det där såg verkligen mysigt ut.
Hade tänkt att gå ut i skogen med mitt barnbarn och plocka in lite tillbehör men så kom 1-åringen och då blev det inget av med det.Du visar så fina tips.Ha de gott framför ljusen. Anita

Tyra in Vaxholm sa...

Måndags mys, passar mej perfekt! Fast jag har varit duktigt och tränat push&lift tidigare ikväll men sedan blev det candles och och en kopp gott té med jasminblommor in. MMMmmm måndags mys.

Ha det gott / Tyra

Lena/isis sa...

Vilket fint ljus arrangemang. Nu fick jag allt lite pyssel inspiration. TACK....(L)Härligt med måndagsmys. Kram Lena/isis

AnnCharlotte sa...

Skönt med innemys när det är ruskväder...och extra fint med arrangemang som är gjorda av vad man har ute och inne.

Lilla My sa...

Så mörkt som det är ute är det skönt att mysa och pyssla inne. Jobbar kväll hela veckan så inte gör man mycket när man väl är hemma.
Ha en skön veckan

Petra sa...

Det gillar jag, mysa vilken dag som helst. Så fin dekoration du skapade. Enkla medel med stor mysfaktor. Ha en fin vecka, Petra

Ruben sa...

Mysigt!

Moa sa...

Helt.. rätt ta till vara på dåliga väderdagar och vänd till mysdagar.. och så vackert och stämningsfullt det ser ut på dina bilder.. Ha en skön dag, kram/Moa

Jord under naglarna sa...

Jag hörde på radion igår en som tyckte vi skulle byta bort fredagsmys mot måndagsmys. Vi försöker har både vardagsmys och helgmys, det kan räcka med lite mysigt vid frukostbordet med tända ljus innan vi ska vidare till skola och jobb.
Du förmedlar verkligen mysig stämning med ditt arrangemang!

Vittran sa...

Hej!
Vad fint du har gjort. Du får det alltid att se så mysigt ut på dina vackra bilder.
Ha en bra dag!

STENLYCKA sa...

Hej vännen.
Det var länge sedan jag var inne hos dig, ser att det är massor med spännande inlägg att läsa ikapp.
Jag ser att du skriver lika underbart och visar lika fina bilder.
Ha det gott
Kramen

Åsa! sa...

Så fyndigt med kakformarna, verkligen stämningsfullt. Kan behövas i det rådande mörkret.

Åsa sa...

Åh, såååå vackert !
Ha en fin mysvecka min vän.
Kram Åsa

Kalo sa...

Bra idé! Snyggt är det också!
Hoppas du fick litet sol idag.
Karin

promenader på landet sa...

VIlket jättevackert ljusfat! Kram Maria

Lillebeth sa...

Fint o stämningsfullt.

karina sa...

Hejsan!

Ja nu behövs det ljus för jösses så tidigt det mörknar. Ha det gott, Karina.

http://karinasblogg.lekame.com

Karin / Livsluft sa...

Så piffig du är! Var får du alla vackra ideér ifrån? Kan jag få beställa en portion? hihi..!
Din ljusbricka är underbar, och gjort med enkla medel, det gillar jag.Lägger kakformarna i min 'minnesbank'-va snyggt att sätta värmeljus i dem!
Ha en fin dag imorgon!:-)/Karin

moonroose sa...

Så fint du dekorerat ditt ljusfat. Vackert och stämningsfullt.
Visst är det härligt att mysa till ljusens härliga sken, det behövs nu i höstmörkret.
Lite mys för att ladda batterierna...

Ha nu en fortsatt härlig mysvecka!

Kram

Inger sa...

Dina bilder förmedlar en fin och rogivande stämning.

Njut i din trädgård sa...

JA för måndagsmys! :)
Nästa söndag ska jag ställa in mig på måndagsmys istället för måndagsstress! :)

Annika Christensen sa...

Nu måste jag göra lite fint inne också!!
Detta var jätte vackert arrangerat!
ha en skön helg
Annika

NatureFootstep sa...

ännu ett sätt att använda kakformar på :)Ser ju riktigt bra ut.
Så roligt att du också såg många fåglar. Så här års känns det riktgt bra :)