lördag 17 oktober 2009

Award och avslöjanden


Mitt i det gråaste grått,
av dagar som gått,
får jag en Award som gör mig så gott,
i vacker inramning så flott.

Av Gunilla jag den fick,
och i den ingick,
en önskan om att avslöja sig,
finns det månne något mer om mig?

Här kommer mina svar på de sju avslöjanden som Awarden medför. Med tanke på vårt bygge som snart står inflyttningsklart, ...tadaddadaaaa...


1)

Min ateljé, orangeri, mysstuga, hobbyrum, ja, användningen kommer att bli mångsidig!

2)
Nu surrar det av av tips, ideér, möjligheter och önskningar i min värld, för mitt lilla "krypin".

3)
Värmekällan kommer att bli en stor avkoppling och en stunds njutning för en trött trädgårdsamatör i vinterns mörkaste månader.

4)
Drömmer om ljusa inredningsfärger i avskalad stil.

5)
Ljuspunkterna är under bearbetning och snart går det upp ett ljus om vad som behövs för att slippa famla i mörker.

6)
Hoppas på många underbara avkopplande stunder med penseln i handen och staffliet framför eller med "pysseltråden" i högsta försvarbara ställning i vinter.

7)
Ack, nej, nu får det bli ngn loppisrunda för att finna de oömma möblerna och tingen i inredningen.

Tack Gunilla för Awarden! Nu är tanken att den sänds vidare, men idag väljer jag att ge Er alla som läser min sida, en liten inspirationsbild inför lördags-myset. Tänd ljus och må gott!



Kramen!

33 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Grattis till utmärkelsen!

Så fint det ser ut att bli! Är det ett fristående hus eller sitter det ihop med ett annat? Färgen och glaspartiet är så snyggt!

Petra sa...

Vilket underbart hobbyrum du få!
Ansluter mig första kommentaren, är det fristående eller ihopbyggt med huset? Helt underbart med dessa fönster. Gissa om gar är avis ;O) Kram och trevlig helg, Petra

Ruben sa...

Jaså, är det snart klart för inflyttning! Det ser verkligen jättefint ut!! /Ruben

Gudrun sa...

Grattis Bea till din fina ateljé, vad roligt att den snart är klar. Det blir nog riktigt kreativt att sitta där.
Nu skall jag göra som du sa, ta fram massor av ljus och tända överallt.
;)
En trevlig kväll önskar jag dig.

Hedera Helix sa...

Vad härligt med ett extrahus, där du kan pyssla med lite av varje. Skall bli roligt att få se (?) hur det blir inuti sen också..=)

Mia sa...

Gud så härligt det måste bli med ditt eget lilla atelje, säskilt litet ser det ju heller inte ut. Där kommer du att få många fina timmar i löpet av vintern :)

Anonym sa...

Så fin den ser ut , din egen atalje. Många sköna stunder att tillbringa där och pyssla med allt möjligt, eller bara sitta där och begrunda, få en stund för sig själv.
Ha en trevlig helg
Susanne/Manitou

♥Min Eden♥ sa...

Åhhh, den var mäktig den! Det ska bli spännade att se fler bilder!!!

Lilla My sa...

Det ser ut att bli en fin atelje. Härligt att kunna ha växter där under vintern att övervintra.
Grattis till Awarden!
Ha en skön helg
Kram Lotta

Kalo sa...

Grattis, vilket underbart krypin. Jag blir väldigt avundsjuk.
Karin

Mimi sa...

Verkar jättesnyggt, hoppas på mer bilder inom en snar framtid!! Grattis till awarden!

X-blog sa...

WOW! Vilket hus!
Många kreativa och lugnande stunder kommer du får där!
Självklart hoppas jag på fler bilder framöver, med oömma möbler mm.
Blir alltid så glad av att kika in här hos dig! Så mycket inspirerande, fina bilder!

Ha det gott!!

Lotta 8`) sa...

Oj,oj, oj, OJ!! Så himla fint!!! Jisses - vad avis jag blir genast ;) Där kommer du att stortrivas! Ljus, värme, avkoppling, pyssel... suck...... ja, det är härligt när ens drömmar går i uppfyllelse!!! Grattis! Minns hur glad jag var när jag fick mitt vinkast :) Kram och trevlig helg :)

Inger sa...

Vilken snygg ateljé, har du själv ritat? Härligt stora fönsterpartier, kommer att bli perfekt för ditt skapande, förstår att du vill flytta in på en gång.
Ha en fin söndag!

Angel.Pearls sa...

Underbart fin byggnation! Där kommer du att få plats för både avkoppling och kreativitet! Ha en fin vecka!Kram//Eva

Maria Berg sa...

Vad härligt att du också fått den! Jag blir glad i sinnet och vad himla ljuvligt med den utbygganden med allt det ljuset! En av det få saker jag saknar med vårt hus är just att det inte direkt finns någon Utsikt, men väl massa små mysiga krypin över allt.

Tranbärens blommor tycket jag verklige om påminner om Tolvguda blommans är dom släkt måne?

Jo, jag åt masssa cholkad för dig med igår - dock var den inte god, tyvärr dom hade lagt "billig" choklad där det skulle varit det vanliga så den slängde jag faktiskt.

Tänder lite ljus och njuter just nu av solen som skiner ute.
Kram Maria Berg

India sa...

Visst är det härligt att ha sitt eget krypin, jag saknar det nu när det börjar bli kallt så jag har bestämt mig för att införskaffa en värmekälla till min vävstuga, det är ju nu när man inte kan vara i trädgården som man vill vara där. Fast då infinner sig alla val och kval. Du verkar ha allting så färdigt i huvudet, planerat och klart. Jag avundas dig, här verkar aldrig något bli klart.

Thorins Trädgård sa...

Hej Bea, vilket underbart rum du har fått tillgång till!

Marit

AnnCharlotte sa...

Åh vilken härlig atelje, orangerie mm. Tror att kreativiteten kommer att flöda innanför stora fönstrena...

Åsa! sa...

Vilket fint krypin! Spännande att få inreda och planera!
Ha en go vecka Bea!

Monica sa...

Oj, vad bra att ha ett eget krypin att vara kreativ i :) Ser MYSIGT ut! Ha en bra vecka.....
Tjingeling
Monica

Birgitta sa...

Gratulerar dej till din fina ateljé. Visst är det härligt med ett eget krypin. Men så flott som din ateljé är nog inte många som har. Ser fram emot att se lite av insidan också längre fram.
Ha en fortsatt mysig kväll och en skön höstvecka.
Kramisar Birgitta

billan sa...

Grattis till utmärkelsen!
Du kan aldrig tro vad jag är avundsjuk på ditt orangeri... för det är just va det skulle vara hos mig!
Ha en fin höstvecka och njut av den fortsatta planeringen av ditt lilla fina paradis!

Lillebeth sa...

Vilken härlig atelje! Helt underbar och färdig!

Anonym sa...

Hejsan
Du undrade varför du inte kom in på TB...servern har kraschat och har legat nere sedan i fredagskväll. Sorgligt att de inte kan få ordning på den.
Ha en bra vecka
Susanne/Manitou

Britt sa...

Vilken otroligt tjusig stuga. Där kommer du att få många fina stunder//Britt

Huset på landet sa...

Grattis till awarden! Du är duktig du som både diktar och målar och skapar vackert i trädgården.
Så härligt med en egen ateljé/mysstuga och ljuset verkar ju flöda in. Ett krypin där du får ladda batterierna!
Ha en fin vecka!

Lenas trädgård sa...

Så fint du kommer att få det i din nya lya! Vad målar du? Är du konstnär, jag som frågar vet ju inte så mycket eftersom jag kommit in i din blogg nu i sommar...
Vad vackra tranbären och dess blommor är! Har aldrig sett dessa goda bär här nere, växer nog inte här...?
Ja,du, det är faktiskt kallt här nere nu också, jag har frusit hela dan! Hösten(kan vara vintern...) kom direkt i år.Man får nog ta fram vinterkappan...
Ha det gott, klä dej varmt du med.Tänd massor av ljus och njut!
Hälsn Lena

Åsa sa...

En egen atelje, sååå underbart, skall bli kul att se vad du skapar för vackra ting.
Ha en fin vecka.
Kram Åsa

moonroose sa...

Vad vackert du skrivit om din award, så härlig atelje, underbart med ett eget litet krypin..med plats för många kreativa skapande projekt.

Ha en fortsatt härlig vecka med massor av goa stunder!

Kram

AnnA sa...

Åhhh!
Härligt med en ateljé!
(Vill jag också ha...)
Ha en bra dag!
hälsn
AnnA

MINE-BLOMSTER-MINE-BLOM sa...

Så vakker blogg... Fant deg via en annen blogg hvor du hadde skrevet en kommentar... Et atalje har jeg også på gang her hjemme i i hage... Men din atalje ser jo helt fantastisk ut... Man kan jo nesten bli lit Misunnelig :O)
Ønsker deg en fin dag.. Har satt meg som følger, så jeg får se ditt atalje ferdig :O))))
Hilsen fra Birgitte i Vakre Norge :O)

limerose sa...

Nu blir jag avundsjuk....får man bli det? :-) Underbar atelje, vill jag med ha. Men jag fick ett växthus iår, så det lär nog dröja ett par år. Grattis kan jag bara säga. Pyssla, skapa och mys nu.
Kram Limerose