fredag 4 september 2009

Överraskning.

Fick en trevlig överraskning av Mia, en utmaning och den medför att beskriva tio saker om sig själv. Nu tycker jag att det avslöjas en del redan i och med bloggen och mycket kan säkert läsas in mellan raderna, men jag skall ändå ta mig an dessa och ni får lov att läsa med glimten i ögat och varvat med lite humor.



Jag tänker presentera mina avslöjande i bildform med lite text, bara för att göra det hela lite illustrerat.

1) Fin dam med hatt lär jag aldrig bli och äger endast denna mossiga variant som ändå är en ny skapelse och betyder mycket mer för min del, än en vacker sak med exklusivt material och pråligt utseende.




2)Flärd är heller inte min stil och nöjer mig med några blommor på sin höjd.



3) Lutar mig gärna med en trädgårdstidning mellan varven och slickar i mig alla vackra inspirationssidor, kreativiteten får sin dos och jag mår gott! (Gungstolen har jag byggt i sommar)



4) Nöter sällan sofflocket.



5) Det man inte kan får man lära sig och jag har faktiskt hanterat borrmaskin i sommar och en ny värld har öppnats, när det gäller att få ngt uträttat inom den kategorin. Min modell av pellis- trappa i egenhändig tappning.


6) Anses som en liten skrotsamlare (av maken ) och kanske han har rätt, av bilden att döma.




7) Naturen ger ny energi och en källa till avkoppling, synd bara att sommaren är så kort.


8) Trädgårdspassionerad, eller kanske lätt beroende, men hur som helst, den skadar inte kroppen, utan den ger motion i massor och rejält med frisk luft!?


9) Gillar den röda färgen, men vill helst inte "se rött"! En liten förklaring kanske behövs: Idag hände det för första gången i mitt liv, att portlarmet i varuhusen tjuter till när jag gör entré! Det blinkar ilsket rött och jag blir för ögonblicket uppmärksammad av samtliga omkring!! Tjoho, vad skojigt att ha huvudrollen för tillfället! Nåja, det redde upp sig, men när jag efter totalt in och utgångar drabbats sex gånger gav jag upp och ville absolut inte uppmärksammas en gång till!!! Varför det hände - det vet jag ännu inte, men jag hade gärna dragit mig undan efter första larmet.



10) Mitt motto - balans i livet.




Det var min tio svar på utmaningen och ett stort tack till Mia! Nu sänder jag den vidare till:


Om ni vill, har tid och lust, ta dig an tio avslöjanden om dig.

Må gott alla bloggvänner
och
tusen tack för alla trevliga kommentarer!

22 kommentarer:

Mia sa...

Himmel och hav, ingen utmaning tycks dig för stor, vare sig det handlar om pellistrappor, gungstolar eller 10 punkter om dig själv:) Tack, jättehärlig framföring av dig själv, kan liksom se hur du står där i rödljuset i butiken... du hanterar ju verkligen alla situationer lika lungt, kanske har du ett osynligt strå att hålla fast i sån som din insekt. Ha en riktig fin helg :)

Skoogstrollet sa...

Vilka poetiska beskrivningar till underbara bilder. Den där gungstolen var ju underbar. Ännu en inspirerande tanke vad jag skulle kunna använda mina nersågade småträd till. Drömma är ju inte svårt ...

mitt vattenhål sa...

mycket bra inlägg med härliga bilder och fina beskrivningar. Jag skriver under på de flesta :-)

Christina

♥Min Eden♥ sa...

ÅÅÅh jag bara älskar din gungstol, jag har haft i åtanken att bygga en stol, men jag har aldrig riktigt kommit till skott. Men din var heeelt underbar. Dina andra bilder och TEXTEN till är ju helt i sin egen klass!!
..vad är et för insekt som krampaktigt håller i ett grässtrå :)

Det är länge sedan jag varit med i en utmaning, så det ska kan li riktigt trevligt! Tack för den utmaningen!

gittan sa...

Vilka härliga bilder du fick med där! Sen skriver du dessutom så vackert. Jag föll ju som en fura för hatten!!! Tänk, när jag blir stor ska jag också bli kreativ när det gäller pyssel och pynt "skrattar" Utmaningen antages och nu får jag börja fndera på vilka avslöjanden jag ska våga mig på. Regn strilar så sakteligen utanför fönstret och vi ska snart bege oss till pappas lägenhet för att röja vidare. Hoppas du får en fin dag / kram gittan

Maria i Sennan sa...

Jag läser dina ord och kan bara hålla med....e nog ganska lika...
Må så gått..Maria

Lillebeth sa...

Den där gungstolen var verkligen underbar. Har samlat äppelgrenar under några år för att tillverka något sittbart. Gungstolen var inspirerande!Du är ju jätteduktig!

Ruben sa...

Vackert!!! Du är bara så fantastisk!!! Vad du är kreativ!
/Ruben

Annika Christensen sa...

Oj oj vad fint du visar och skriver.
Jag gillar verkligen din gungstol.
Ha en skön kväll
Annika

Åsa! sa...

Roligt att läsa om dig Bea! Jag antar naturligtvis utmaningen, ska bara tänka lite på den innan jag gör den! Ha det gott!

Lotta 8`) sa...

Härlig läsning :) och roligt att få veta med om dig, fast en del visste jag ju, bl a att du inte ligger på sofflocket :) Fina bilder och text :) Måst fråga - har du gjort mosshatten själv? Tänk vad fin min ståltrådskvinna hade varit i mosshatt!! Tack för det tipset :)
Jag hade som mål att i år lära mig att snickra.... eller gå på svetskurs men inget av det, har jag lärt mig.... det är inte för sent för det är ett par månader kvar på året och kommer jag inte in på akvarellkursen, kanske det får bli en snickarkurs istället :)
Ha en fortsatt skön helg :)

Viola sa...

Vilken underbar och underhållande text om dig själv tillsammans med dessa fantstiska bilder, hoppas helgen är skön, kram

Angel.Pearls sa...

Härliga bilder du visar -gillar speciellt "stockarna"..Ha en fin helg//Eva

Inger sa...

Med mycket nöje har jag läst din text och njutit av bilderna.

Nej, min trädgård är inte stor, den är pytteliten.

Ha det gott!

Babsan sa...

Jag har sagt förr och säger det igen:

Vilken fantastisk konstnär du är!
Så vackert och så fint - hälsa maken det ♥ ♥ ♥

Njut i din trädgård sa...

Underbar läsning och vilka bilder sen då! Trappan, soffan, stolen, hatten, åhh så fint!
Så mycket känsla!

Birgitta sa...

Hej! Vilket härligt inlägg du gjort med fina texter och vackra bilder från trädgården.
Jag antar utmaningen, men måste få lite tid på mej att fundera på vad jag ska avslöja om mej.
Ha en skön afton.
Kramis Birgitta

Monica sa...

Kul att läsa om dig och återigen konstatera att du är en duktig fotograf. Att du sen är kreativ som få och får oss andra inspirerade är härligt :)
Tjingeling
Monica

Thorins Trädgård sa...

Bea, jag kan inget annat än att instämma i alla lovord ovan. Du är kreativ, fantastiskt och allt ovan :D

Och definitivt värd din award.

Marit

Anonym sa...

Finns inget att tillägga utan instämmer med alla andra...DU ÄR FANTASTISK...
Ha en bra dag
Susanne/Manitou

Britt sa...

Så härlig formulering//Britt

Huset på landet sa...

Charmigt skrivet och illustrerat! Så härliga bilder fån er trädgård och mosshatten, den var ju pricken över i ;). Gungstolen, soffan och pellistrappan, jag är imponerad!
Ha en skön vecka!