fredag 7 augusti 2009

Flyktigt

Nu är tid att ta till vara alla god ting, för det mesta är så flyktigt. För tillfället är jag inte rådlös och i en "nödsituation" duger allt, för att njuta fullt upp av ögonblicket som är och för eventuella guldstunder som vankas under den kommande vinterns lopp. Inget får gå förlorat, ty alla fynd är dyrbara, t o m "lippisen" får komma till användning när hallonen är så fina och inget kärl finns inom räckhåll.



Allt är så kortvarigt och förgängligt, det gäller att ta till vara de små stunderna och hålla dom så länge de varar. Vi har ett så otroligt fint väder och det skall vi njuta av.




Ha det riktigt gott mina vänner och glöm inte att njuta!
Trevlig helg!

15 kommentarer:

Ruben sa...

Det kallar jag kreativ bärplockning! /Ruben

Inger sa...

Ha en skön dag, full av njutning!

Åsa sa...

Här det en som njuter både av dina fina bilder och av livet !!
Ha en fin dag.
Kram Åsa

Lilla My sa...

Va gulligt med bär i lippisen :) Vilken värme vi haft man märker att växterna i blombänkarna gärna skulle vilja ha vatten. Ha en skön helg
Lotta

promenader på landet sa...

Visst går det fort bäst att njuta av varje minut! Kram från Maria

Lilla My sa...

Glömde...har du nåt namn på den rosa dubbla vallmon som jag fick frön av? Har inte skrivit upp nåt namn på den men du kanske inte hade nåt?
Lotta

Birgitta sa...

Hej! Visst måste vi ta vara på allt nu i den ljuvliga tid. Fina hallon du plockat.
Kram Birgitta

India sa...

Ja nu vaknar ekorren i mig också, måste liksom spara på allt inför den kalla vintern så att man då kan ta fram och njuta av sommaren en gång till. Och du jag har aldrig hört talas om "lippis" förut, det var något nytt.

Britt sa...

Tur att det fanns en keps till hallonen//Britt

Åsa! sa...

Glöm inte att njuta, klokt skrivet Bea. Ibland är det så mycket roligt så det nästan inte blir roligt, för det blir mest bara mycket!

Mia sa...

Hallon är goda! tycker faktiskt mer om dom än jordgubbar.. ântligen kan man frossa.. Kul att få se lite från din båt, luktärtsegel och det hela.Den var ju jättestilig, båten.. Nu ska jag njuta huset, med dammsugare och skurkvast, det kan behövas efter en lång sommar.,,

Jord under naglarna sa...

Jag hade nog stoppat dem direkt i munnen! ;)
Ha en fin dag i solen!

Anette sa...

Mums för hallon. Jag har hallon i trädgården i år och det är så gott att plocka direkt in i munnen. Är inte så mycket ännu att det är lönt att spara!
Ha det så gott! Kram Anette

Hilde sa...

Mmmmmmmm bringebær på nybakt brød er bare så godt..
Hilde

Lenas trädgård sa...

Oh, så fina texter o bilder! Ja visst har det varit skönt att vara ledig, ta dagen som den kommer, klippa lite vissna rosor och kvistar, fika ofta, njuta varje ögonblick man ser på sina underbara blommor...Och jag ser att du har underbara vallmor, du också. Jag sådde 2 brev pastelliga sorter, och de är bara SÅ LJUVLIGA, jag är riktigt kär i mina.(se gärna på mina bilder). Nu kommer rosorna med en omgång till tills frosten tar dem. Härligt! Så det finns orsaker att länta hem från jobbet, ännu är det ljust när man kommit hem.
Ha en bra sensommar! Lena