onsdag 22 juli 2009

Vår bästa tid är nu...

Underbara sommar som bjuder på en massa härliga blom-dofter, bären som ger smakupplevelser, kryddorna man odlat som förgyller maten och retar smaklökarna rejält och inte minst de stunder när man kan äta ute på altanen utan att bli helt attackerad av mygg, då är det verkligen sommar.



Att svinga målarpenseln en hel dag och samtidigt få andas frisk luft. Ljudet av det porlande vattnet i bakgrunden som ger en rogivande känsla och livskvalitet i den stunden.


Att kanske låta barnasinnet ta över en liten stund och trä upp smultronen på strå, inte nog med att de smakar goda, de doftar så enormt gott när man håller dom i handen. Vad är det som är så speciellt med just smultron som framkallar lite av det nostalgiska sinnet?


Hoppas att även ni mina vänner njuter och samlar på alla goda ting!

Må gott!

23 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vackra bilder och visst är det något speciellt med smultron på strå! Må så gott! Kram från Maria

♥Min Eden♥ sa...

Härligt stilleben, hördu!!!

Inger sa...

Doften och smaken på smultron är så speciell och kanske därför finns kvar i minnet hela livet. Dessutom finns inga smultron i mängder, det blir lite exklusivt. Ha det gott, fortsätt att njuta!

Åsa! sa...

Så fint du skriver Bea! Att kunna njuta och upptäcka glädje i det lilla, det är en stor gåva!

Mimi sa...

Håller med om att skördetiden är speciell, men nog är våren när allt vaknar också härlig! Du tar så vackra bilder, de är som stilleben!
I förra inlägget visade du många härligheter! Den lilla blå blomman var underbar! Synd på tomaterna, när de ramlar ner.
De där nattljusen verkar jättespännande!

Hilde sa...

Så fine bilder! Jeg og ungene fant et skikkelig smultronstelle i dag, så de kunne spise så mye de bare ville - det er sommer det!
hiLDE

kirsti sa...

Smultron och mängder av vackra blomster hos dig.. Sommar med stort S!! :)
Tänk om man kunde stanna både tiden och livet en stund just nu, under denna härliga årstid!
Mycket vackra bilder hos dig, som vanligt..:)
Fortsätt njuta!
/Kirsti

Birgitta sa...

Verkligen härliga sommarbilder du delar med dej av till oss. Smultron på strå!!!!!!
Vackra blomster! Och så skriver du så vackert.
Fortsätt att njuta av livets goda.
Kramis Birgitta

Mia sa...

Försöker njuta bäst jag kan, tänk om tiden kunde gå lite saktare..och så njuter jag dina inlägg.. jag har planterat vilda smultron under häcken på baksidan så nu plockar jag flera deciliter varannan dag. Lagade smultronkräm i måndags,åt med vaniljgalss, kändes lyxigt!! och smaken, god fast den ändras lite når den blir kokt.

India sa...

Det är nu vi ska samla på oss en massa positiva intryck som vi ska leva på hela den långa kalla vintern. Kan nästan känna lukten av smultron när jag ser dina bilder.

Lilla My sa...

Smultron på tråd får mig att tänka på barndomens sommrar...Härliga tider nu när så mycket blommar ute i naturen. Nästa vecka har jag semester så då ska jag njuta. Vi hörs
Lotta

Anette sa...

Vilka härliga bilder! Här är så blåsigt och regnigt emellanåt, så det är inte så jätteskönt att vara ute. Men det är klart, jag kan ju alltid sätta mig i växthuset och läsa en bok *ler*. /Anette

Vittran sa...

Håller med dig. Fast lite mer sol så blir det underbart.
Ha en bra dag!

Ruben sa...

Vansinnigt tjusiga smultronbilder. De borde du kunna sälja till någon trädgårdstidning!! /Ruben

Monica sa...

Hej Bea. Att läsa din text och beundra dina bilder får i alla fall mig att njuta lite extra av sommaren:)
Tjingeling
Monica

ormbunke sa...

Härliga bilder och fina texter som vanligt. Man får faktiskt inspiration. Jag håller med Ruben du borde göra något utav det. En liten bok kanske om livets goda.Kram Anita

Anonym sa...

Smultron på strå minner om barndomsdagar och söndagspromenader med farfar. Vackra bilder av smultron på strå, kan känna den härliga doften och smaken av dem.
Ha det bra
Susanne

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Fint inlägg! Jag har tappat gnistan lite den här veckan när det bara regnat och regnat. Nästan - en solstråle såg vi i onsdags. Idag ösregnar det också, men vi har i alla fall lite planer.
Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Ja jag njuter varje dag och säger till mannen när vi äter från trädgården DET HÄR ÄR LIVET
Det brukar jag säga till barnen också när de var små det här barn det är livet.....
Jag kan sitta på en solvarmtrappa med ett glas vin och skrika högt DET HÄR ÄR LIVET
Oj vad tjatig jag blev.
Fortsätt nu och njut och du är verklgen duktig på att skriva tycker jag.
kram
Annika

plingan sa...

Har köpt några smultronplantor så jag hoppas att det blir smultron på strå här också!
Trevlig helg!

STENLYCKA sa...

Åh Bea dina bilder är så vackra. jag bara njuter.
Jag och mitt barnbarn plockad smultron och hallon i deras trädgård nu i veckan och sedan gjorde vi en paj på bären. Den blev underbart god.Smakade sommar.
Ha en skön helg!
Kram

Viola sa...

VIlket underbart namn på din blogg, vad roligt att du hittade mit så jag kunde finna dig och din vackra blogg. Blev så förtjust i den så jag hoppas att vi kommer att hålla kontakten framöver, önskar en skön helg, kram

Lillebeth sa...

Vilka fina o somriga bilder!