onsdag 17 juni 2009

Trevlig Midsommar!

Tänk att en dag kan innehålla så många trevliga överraskningar som jag erfarit idag. Först av allt, att det varit sol hela dagen och det är verkligen ett tag sen sist. Har aldrig under min tid som trädgårdsinnehavare varit tvungen att ta regniga dagar till hjälp för att få planteringarna klara till midsommaren, men i år blev det så och härefter får jag nog inse, bor man i norr får man bara ta det som det kommer. Men inget mera gnäll på vädret, det ordnar sig alltid. De flesta plantorna är i jord och jag är nöjd! Men jag kan lova att det är träningsvärk lite här och där som belöning!

För det andra jag fick bloggpost idag, vinsten från Birgitta http://birgittavavare.blogspot.com/
en Lavendeldyna. Ni kan tro att hela paketet doftade riktigt gott av innehållet i denna söta doftdyna! Tack Birgitta!


Dessutom har jag fått en söt Award av henne idag. Tack snälla, det värmer mitt hjärta!



Ännu en trevlig överraskning. Av Åsa http://bitihopdax.blogspot.com/ har jag också fått en utmärkelse . Tack snälla du och för de vänliga raderna du skrev! En bloggkram till er båda!



Nu är det många som jag ville ge dessa söta utmärkelser, men alla som finns i min blogglista och följare är mina trevliga bloggvänner och förtjänar den verkligen. Alla har något att ge och det är alltid trevligt med variation och inspiration som alla bjuder på! En stor bloggkram till er!

-----------------------------------------------

Nu har jag Midsommarblomstren på plats och klar att ta emot helgen. Njuter av allt det vackra som naturen bjuder på. Hoppas att helgen blir så angenäm och avkopplande på alla sätt för var och en! För min del blir det jobb, men sån är min värld och behövs där jag finns! Var rädd om varann!






Trevlig Midsommar!

31 kommentarer:

sara på hedepipan sa...

Underbart md positiv respons och jag håller med charmen finns verkligen.
trevlig midsommar sara

HelenJ sa...

Grattis till både vinst och utmärkelse - är det någon som förtjänar dem så är det du.
Glad midsommar!
/Helen

promenader på landet sa...

Vilken fin vinst och grattis till awarden den är du värd, för din blogg är verkligen sååå fin! Jag älskar ju blommor vet du... Ha en jätteskön midsommarhelg! Kram Maria

Inger sa...

Tack för dina vänliga ord och en bloggkram tillbaka från mig!

Birgitta sa...

Hej Bea!
Vad bra att posten sköter sej och att det går så snabbt att skicka brev.
Jag tar gärna emot den vackra utmärkelsen du delar med dej till dina bloggvänner. Tack.
Nu önskar jag dej en riktig trevlig midsommar (du jobbar väl inte dygnet runt).
Kramisar Birgitta

India sa...

Önskar dig en trevlig midsommar!

Mia sa...

Glad midsommar. Vilken fin kudde :-)

Annika Christensen sa...

Grattis till det och ha en skön midsommar själv.
Annika

Lilla My sa...

Så trevligt med utmärkelser men så har du ju så trevlig blogg också.
Äntligen lyser solen, passade på i går att tvätta en massa kläder. I trädgården var det lite blött ännu men mot kvällen gick det bra att pyssla där. Blåste gjorde det också så myggen var inte i farten heller.
Ha en skön midsommarhelg!
Lotta

Ruben sa...

Hundkex och gråa väderbitna träpålar, vackrare än så här kan det inte bli!! Trevlig midsommar på dig själv. /Ruben

♥Min Eden♥ sa...

Grattis till utmärkelserna, du var värd dem båda två!!
Ha en härlig midsommar!
♥/ jeppis tjejen

Gunilla sa...

Grattis till dina utmärkelser. Det är du väl värd.
Lavendelkudden är ju jättefin och doftar gott. Riktigt somrigt.


Jag önskar dig en riktigt trevlig Midsommar

Gunilla

hönemor sa...

Hej du, grattis till den fina vinsten och Awardera. Vilka fina kort du tar, så vackra. Jag önskar dig en fin helg på jobbet. Kram Katarina.

Maria Berg sa...

Härligt trevlig midsommar till dig med!

Krammar i mängder, MB

Monica sa...

Du är verkligen en människa med positivt tänkande :) och jag önskar dig oxå en Härlig Midsommar!
Tjingeling
Monica

Åsa! sa...

Hoppas du får en trevlig midsommar Bea, trots arbete!

Åsa sa...

Grattis till dina Awarder !!!
Dom är du verkligen värd min goa bloggvän !
Ha en underbar Midsommar !
Kram från mig.
Åsa

Trottinglady - Cajsas Rum sa...

Nu har jag hittat in till din blogg!
Trevlig och vilken fin nåldyna/lavendeldyna du fått av Birgitta. Tänk att någon har tid att brodera, sådant uppskattas!
Trevlig midsommar och nu ska jag titta in hos dig!
Carin

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

En riktigt Glad Midsommar önskar jag dig!

Anette sa...

Önskar dig en glad midsommar och grattis till awarden. Det är du värd! Kram Anette

Moa sa...

Önskar dig och de dina en härlig och mysig midsommar.. kram/Moa

Huset på landet sa...

Grattis till utmärkelserna och den fina vinsten!
Jaa, samma här, planterandet har verkligen draigt ut på tiden, dels pga natfrost, dels på grund av regn. Nu ska jag gå ut och plantera den sista krukan ;).

Ha en riktigt skön midsommar! Hoppas att det inte bara blir jobb...

STENLYCKA sa...

Grattis till fin vinst och Award.
Här hos Stenlycka har lugnet lagt sig efter en stressig vecka och särskilt igår då man skulle handla midsommarmaten och det hade alla andra kommit på också.
Så det var vi alla i samma mataffär, på samma bilparkering och vi skulle ha ungefär samma saker, så det var kö vid sill, dill, potatis, jordgubbar och på systemet.
Men nu har jag bara tagit det lugnt. Solen skiner och i kväll skall vi till goda vänner och bara ha roligt.
Önskar dig och din familj en underbart härlig midsommar och jag hoppas solen lyser även hos er.
Många Kramar

Britt sa...

Trevlig midsommar//Britt

NinaVästerplana sa...

En riktigt go o gla midsommar önskar jag dig, hoppas du hinner fira lite mellan arbetspassen!
Själv är jag ledig för första gången på flera år
Nina

Anonym sa...

En försenad midsommar hälsning till dig. Hoppas du haft en fin och skön midsommar.
Susanne

ormbunke sa...

En försenad midsommarhälsning och kram tillbaka. Hoppas att du haft det bra trots jobb. Grattis också till utmärkelserna. Mitt internet har legat nere så jag är efter med kommentarer. Kram Anita

Gårdsromantik sa...

Vilken ljuvlig vinst och fin utmärkelse!

Hoppas ni har samma härliga sol hos er!

Kram Maud

Lillebeth sa...

Hoppas allt blev som du önskade!

Birgitta sa...

Hej Bea!
Titta in hos mej. Jag har något till dej.
Kramis Birgitta

Njut i din trädgård sa...

Grattis till utmärkelser och vinster!

Jag njuter av vackra bilder här hos dig och stannar en stund.