måndag 18 maj 2009

Tisdagstema - Gammal, äldre o äldst

Smått road av dagens tema, gammal. äldre och äldst, lockade mig till dagens tolkning, trots att det är ett tag sedan jag hängde på, gör jag ett försök igen med det givna temat. Här är min tolkning som går i den sakrala tanken.

Madonnan är en gammal klenod, av äldre årgång är notbladen som jag fyndade på loppis här under vintern och skall sparas för höstens pyssel. Äldst är Bibeln som har en mycket vacker text i gotisk stil. Den har jag fått efter min morfar och har ett affektionsvärde som är mera värt än pengar av guld.



Det var min tolkning av temat och visst ger bilden ett lugn?

Ha en fin dag!

10 kommentarer:

Monica/Moa sa...

En fyndig tolkning och mycket vackert, skulle gärna ha de fina sakerna stående på mitt gamla skåp.
Ha det gott..Moa

♥Min Eden♥ sa...

Javisst...back to basic så att säga!!
Oj så ni hade frost härom natten, tänk jag tror inte vi hade det, konstigt nog.
Sen vet du, jag tror jag vet vilken by du bor i, så vi körde förbi er i helgen, när vi skulle på dop till Malax :)

Maria Berg sa...

Tack för väldigt bra ord du skrev hos mig.
- "en bild "hänger" alltid på betraktarens ögon"
helt riktigt och mycket bra sagt!!!

Jag gillar verkligen din bild på Vårkragen och lite kul tycker jag bilden med humlan inne i påskliljan.

Bilden du visar idag inger ett lugn och saker har olika ålder. Jag har också en gammal bibel som jag fick av en släkting som fyllde 100 år när jag var barn.
Har varit ute och rest lite så jag har inte hunnit var runt och kommentera på ett tag men nu är jag här igen.

/MB

Ps. Hoppas inte frosten tittar fram mer.

STENLYCKA sa...

Åhhh.. så vacker bild. Den ger en fridfull känsla.
Ha det gott!
Kramar

Ruben sa...

Ett fint stilleben!! /Ruben

promenader på landet sa...

Din bild är otroligt vacker, den ger frid! Kramar Maria

Birgitta sa...

Jag gillar din tolkning av temat och verkligen en rogivande bild. Ha det så gott. Kram Birgitta

Britt sa...

En otroligt vacker bild. Ha det bra//Britt

Åsa sa...

Ett underbart lugn, Bibeln, Madonnan och det fina brinnande ljuset.
Kramen från mig.
Åsa

Åsa! sa...

En mycket vacker bild!