lördag 9 maj 2009

(S)kära ting

Efter gårdagens spöregn är det nästan overkligt att vakna till en ny dag då solen skiner från en klarblå himmel och det ser riktigt lovande ut. Vi firar Morsdag idag och det är som sig bör även hos oss, att alla mödrar får sin uppskattning och hågkomst, därmed inte sagt att de dyra presenterna är de bästa och enda gällande, utan en liten hälsning eller en glädjande gest är minst lika vacker och välmenande. Kan inte glömma de små korten som barnen presterade i skolan och bevarade hemlighetsfullt tills dagen var inne och det bjöds kaffe på säng vid morgonkvisten och de egenhändigt tillverkade morsdagskorten med några hyllningsord till mor nerplitade. Men...efter alla år har jag också fått en del trädgårdsredskap, men nu ändrade kanske karaktären lite grann i år, det blev en skär koffert med alla tillbehör - "jag fixar själv"!!



Skall vi öppna, den fjolligt rosa saken? Ta da daaaa...!



Nu kommer jag definitivt att få ha mina saker i fred!

Tack min "fänrik"!


Glöm inte att varje dag är en skimrande möjlighet!




Ha en trevlig dag!

20 kommentarer:

Hilde sa...

Så stilig verktøy! Mine jenter hadde nok ikke latt mor ha de for seg selv... Her har ikke løyntnanten kommet ennå... Ikke har vi morsdag i norge i dag heller, den er i februar...
Nyt dagen!
Klem Hilde

Ruben sa...

Du är ju helt omöjlig med din kamera, eller ska jag säga helt underbar!!!! Vilket fantastiskt foto och en sådan passande text. Skulle nästan vilja byta med nyckelpigan! Ha en bra dag! /Ruben

Anette sa...

Den var ju rolig! Här är inte Morsdag förrän om två veckor, får väl se om jag blir ihågkommen! Här börjar solen titta fram. Det har regnat, åskat och haglat här de senaste dagarna. Tur att jag har varit i Stockholm! /Anette

STENLYCKA sa...

Då får man säga grattis på morsdag! Vilken häftig väska den får du säkert ha i fred.
KRAM

Anonym sa...

Vilken fin rosa väska du fått i morsdagspresent och vilket praktiskt innehåll den har. Bra att ha egna verktyg då vet man ju var man har dem.
Ha en trevlig kväll
Susanne/MAnitou

Hannelen paratiisi sa...

Gillar den färgen :)

Åsa! sa...

Härlig present!
Ha en go vecka!

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Grattis på morsdagen! Vilken fin rosa present du fick!
Din köksträdgård ser också jättefin ut!

Lilla My sa...

Visst har det varit en fin dag idag men jag har jobbat och så mycket kunder vi haft sen, puh!
Det var minsann en tjusig väska och tjusigt innehåll :) Tror säkert du får ha dina vertyg i fred.
Hur går det med ateljebygget då?
Ha en bra morsdag du också
Lotta

promenader på landet sa...

Det var den häftigaste verktygsväska jag sett, jättefin! Tänkvärt citat du skriver det är lätt att glömma, när vardags stressen kommer på. Ha det bra Kram Maria

HelenJ sa...

Det var en läcker verktygsväska! Detblir säkert roligare att jobba nu - och så trevligt när allt är prydligt ordnat också! =)
(Hoppas bara det är bra kvalité på prylarna - rosa verktyg får mig annars att tänka "leksaker".) Undras om jag får en lika fin present när det är Mors dag här om några veckor....

Birgitta sa...

Grattis på mors dag. Och vilken läcker (s)kär väska du har fått. Den försvinner nog inte så fort. Den lär synas. Men vad praktiskt med en alldeles egen verktygslåda.
Du får ta det lite lugnt i trädgården och passa på och njut lite av livet också. Det är ju den allra finaste tiden nu.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Ingela sa...

Verktyg och uppvaktning är väl härligt en söndag i maj. Fänrikshjärtat är läckert.

Hälsningar
Ingela

Snuttan sa...

Vilken häftig väska du fått. Underbara bilder med på den har du tagit.
Gillar din blogg

Ha en riktigt underbar Vecka

Helena sa...

Vilken klockren verktygsväska!!! Ha en bra dag! Kram Helena

ToVe sa...

*hihi* Vad häftigt med en alldeles egen verktygsbox - ingen tvekan om att det är kvinnan i huset som äger de verktygen :)

Mimi sa...

Vilken fin väska. Jag får allt trava ut till verkstaden och greja med alla smutsiga ojiga verktyg där! (Men vissa verktyg har gömt för att få ha dem för mej själv, det gäller sådana som jag köpt egenhändigt och passar en kvinnohand...)
Vilka läckra bilder!

Lillebeth sa...

Det var väl en jättekul present!

Britt sa...

Perfekt present och snygg. Det är bra att ha lite morsdags firande. Ha det bra//Britt

Monica sa...

Aha, Mors dag är lite olika dagar....Vilken häftig verktygsväska du fått :)
Tjingeling
Monica