lördag 2 maj 2009

Ljuvliga vår

Oj, oj vilken pärs, att hindras till det som man ville så gärna och vädret är enormt gynnsamt, men nu kan ingenting hejda mig (hoppas jag), dags att damma av trädgårdsredskapen och trampa igång.



Inte något får sätta käppar i hjulen och stoppa mig från att göra det som jag väntat på hela våren.



Om någon undrar ifall att jag dröjer, är svaret här. Jag skall gräva, plantera, planera, njuta och lyssna till fågelsången och beundra grönskan som kommer.



Det är alldeles ljuvlig tid och nu blommar litet av varje i rabatterna och man kan aldrig få för mycket av det goda, när man strövar omkring och bara tittar. Ljuvliga vår!



Trevlig kväll!

18 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Oj har du också en gammal rostig cykel...:) Mycket fin!!!

Anonym sa...

Roligt att våren kommit även till dig och du kan dra igång i trädgården. Önskar dig en strålande helg och mycket trädgårdsarbete.
Kram Susanne/Manitou

Hilde sa...

Fantastisk vakre bilder! Skulle gjerne lært meg å sette på et slikt copiright merke som du har... Er det vanskelig?
Hyggelig at du tittet innom bloggen min.
Hilde

Stenlycka sa...

Ja är det inte härligt, jag älskar den här tiden när man får vara ute i sin trädgård och gräva, plantera och bara njuta. Vackra bilder du bjuder på!
KRAMAR

ormbunke sa...

Härligt att få se dina fina korgar igen.Men jag ber dig ta det lugnt så du inte får ett back. Men det är ju så svårt att låta bli. Kram Anita

Åsa! sa...

Låter vettigt att ta sig tid och njuta nu när naturen är som vackrast!

Birgitta sa...

Vilka ljuvliga bilder du visar och jag förstår att du vill igång med att vara ute i trädgården nu. Man nästan känner dofterna från alla fina blomster. Ha en skön helg nu.
Kram Birgitta

promenader på landet sa...

Visst är det en underbar tid nu vi får njuta av varje minut! Vackra bilder du har! Kram Maria

HelenJ sa...

Helt underbart, och det blir mycket mindre tid för bloggen =)
Men den tiden kommer snart när vi inte har nåt bättre för oss än att sitta inne och kura vid datorn...
Just nu är lyckan över att få uppleva allt det spirande utomhus allt överskuggande!
Ha en fortsatt trevlig helg.
/Helen

NinaVästerplana sa...

Hoppas det innebär att du är av med din förkylning!
Visst är det underbart o få komma igång på allvar med trädgården igen. O cykeln har fått sin våröversyn förstår jag ;-)
Ha dé himla gôtt o snuvfritt
Nina

Lilla My sa...

Vilken härlig dag vi hade i går! Var ut på kvällen i trädgården sent och började på med räfsningen. Har också en del perenner som borde flyttas men vi ska se om jag hinner idag. Köpte också hem några penseer som piggar upp här vid trappan. Ha en skön söndag!

Ruben sa...

Instämmer i din lovsång till våren! Ha en god trädgårdssöndag! /Ruben

X-blog sa...

Så härligt det är med våren!
Vackra bilder du bjuder på!

Kul att se hur ateljén växer fram!

Hoppas du har en skön helg!

Petra sa...

Vilka fina bilder. Speciellt den med cyckeln och skylten, ahhhh.
Våren är en underbar tid.
Önskar dig en härlig söndag med mycket pyssel och njutning.
Petra

ToVe sa...

ja det är en ljuv tid som kommer nu!

Åsa sa...

Så härligt du dekorerat den gamla rostiga cykeln, man bara njuter av dina fina bilder.
Tack för att du visar oss dom !
Må så gott kramar till min vän.
Kram Åsa

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Från vinter till sommar på ett kick här. Jag har varit ute hela helgen och fixat och nu är jag så trött... :) Ovan kanske?
Så fint med skylten på den gamla cykeln.

Lillebeth sa...

Så fint du har det!