torsdag 28 maj 2009

I min lilla värld

Oj, så tiden hastar iväg, det var ju alldeles nyss början på veckan och nu har vi veckoslutet igen!!
I veckan som varit har vi som de flesta andra haft hårda vindar och det sysselsatte mig en kväll att förankra det som kunde blåsa iväg, men trots det fick jag ett par gånger ta mig ut och fånga upp saker som vinden ändå fick tag i, bl a mina knäskydd, plasthuvan till mitt lilla växthus och fiberdukarna var hopplös att hålla på plats, men vinden gav sig och allt blev lugnt till slut ändå och nu skiner solen och dagen ser lovande ut vad vädret beträffar.

I trädgården händer det ngt för varje dag och man bara njuter av de små tingen och förändringar som man ser från dag till dag. Vilken fin tid! Genast från morgon när man gör sig ärende till växthuset och får trampa över daggvått gräs och betrakta alla blommorna som har små daggdroppar likt pärlor som glittrar i solkenet är så vackert, eller mitt under dagen när solen står som högst och alla tulpanerna är vidöppna och vill visa hur vackra dom är, för att igen när kvällen kommer dra ihop sig inför nattens kyla. Vilken tid på dygnet är då trädgården vackrast? Jag gillar morgonen med dagg, den är sagolikt vacker!

Mina tulpaner/ China Town är som karameller, riktig ögongodis.


Klockvivan / Cortusa matthioli som blommade för första gången i fjol har nu massor med små klockor.



Mina för första gången frösådda Penséer blommar. Kan man annat än vara nöjd?



Äppelträden har stora skära blomknoppar.


Även Liljekonvaljerna blommar


och naturligtvis körsbären. Är inte detta ljuvlig försommartid?


Jag har även fått en utmärkelse utav Birgitta och det värmer att du kom att tänka just på mig! Tack!



Nu väljer jag att inte sända den vidare, för alla som finns i min blogglista (och följare av min blogg) är mina vänner och sänder en varm bloggkram till er alla! Tack för att ni finns och vill dela mer er av vardagsvedermödorna!


Ha ett trevligt vecksolut och en fin pingsthelg!

13 kommentarer:

Ruben sa...

Tack för bloggkramen, skickar en till dig. Klockvivan är en verklig skönhet. Har den något latinskt namn?
Här har det också blåst som tusan, mina nya fina trädgårdshandskar var det första som räddades undan den. ;-)
Ha det gott! /Ruben

Monica sa...

Kramar till dig oxå :) Du är duktig på att fånga skönheterna på bild....och KLockvivan...suck, vilken skönhet!
Tjingeling
Monica

Mia sa...

Vackra bilder!.. forälskade mig i klockvivan, den måste jag skaffa mig. Läser på nätet att den trivesi skuggan, så bra. hoppas det er Ok att jag kopierar din bildadress så jag kommer ihåg den.

Anette sa...

Åh, den där tulpanen är ju alldeles underbar! Faktiskt den finaste jag sett!!
Fina blommor för övrigt också och penséen är ju en läckerbit såklart!
Kram och trevlig helg. /Anette

Gunilla sa...

Kramar till dig också.
Klockvivan har jag både vit och ceris. frösår sig villigt där den trivs.
Cortuosa matthiolii--klockviva.

Ha en jättfin pingsthelg.

Gunilla

Gunilla sa...

Hej igen

jag har försökt fröså blodörten men inte lyckats dom jag har, har jag köpt som plant.

Ha det gott

promenader på landet sa...

Åhh vilka vackra bilder du visar jag gillar dem verkligen!! Kram Maria

Åsa! sa...

Nog är trädgården vackrast på morgonen.
Dina bilder är så vackra, en njutning att titta på!
Önskar dig en finfin helg!

Åsa sa...

Massor av Kramar till dig oxå !!
Att morgonen är vackrast håller jag absolut med om !
Jag älskar att gå upp tidigt när jag är ledig, gå ut och sätta mig med morgonfikat och lyssna på när allting vaknar.
Tack för alla fina kommentarer dom värmer mitt hjärta.
Fredagskramen Åsa
Dina bilder är bara bäst !!!

Inger sa...

Visst går veckorna fort och det händer så mycket i trädgårn. Vardagmornar hinner jag inte ut men älskar lördag och söndag morgon då jag är ledig. Dina bilder är fantastiska, förmedlar en känsla, det tycker jag om. Tack för besök hos mig! Må så gott och kram på dig också.

Birgitta sa...

Hej
Massor med kramar till dej också.
Vilken skön trädgårdspromenad tillsammans med dej bland vackra blommor. Tulpanerna är helt underbara. Morron är det nog som vackrast tror jag. Det är så fint med dagg i gräset. Idag har vi också fått sol och värme här.
Nu hoppas jag du får en skön pingsthelg. Kram Birgitta

ormbunke sa...

Härliga bilder du visar. Fin penseen var och så roligt att fött upp den själv. Här har liljekonvaljen blommat ut. Det är tidigt för den brukar blomma lämpligt till Mors Dag. Ha en skön pingsthelg på dig. Kram Anita

Monica/Moa sa...

Tackar tackar.. säger detsamma tack för att du o alla andra förgyller mitt liv.. med små historier om ditt liv med vackra kort. Vackra blomkort denna gång, den lilla vivan var så himla söt och ja allt var fint. Ha en himlaskön söndag.. Kram/Monica