söndag 5 april 2009

Vårinstallation

Stora snöflingor dalar utanför fönstret och det känns som om våren tagit ett steg tillbaka. Lite trist när man jämför hur senaste vår såg ut vid samma tid, då nästan hela trädgården var snöbefriad och krokusarna var på väg upp. I år dröjer det definitivt längre.
Men glädjande nog anländer flyttfåglarna en efter en och det påminner om våren trots allt. Tranorna har återvänt och förde ett högljutt trumpetande hela dagen och nu väntar jag bara på om "vårt" tranpar kommer till oss igen? Fåglarna sjunger ivrigt på varje gren och verkar väldigt lekfulla där de flaxar omkring och kivas så smått, vårkänslorna spirar ändå på våra breddgrader.

Det kliar i trädgårdsfingrarna att få inleda trädgårdssäsongen och det behövs inte så mycket för att få igång känslan. Ofta när vi är ute på våra båtturer, är jag en ivrig samlare av allt möjligt som kunde passa i rabatterna och nu har en liten brädbit fått igång känslan och planerna.



Vad den kommer att användas till, får ni se vid ett senare tillfälle.

Får det lov att vara en kunglig bjudning i vår? Isåfall - varsågoda, titta och smaka!









Härliga vår, nu väntar jag på att den riktiga trädgårdssäsongen kommer snart även till mig.

Två härliga semesterveckor har nått sin ända, nu kallar jobbet.


Ha en en fin dag alla bloggläsare!

19 kommentarer:

Lillebeth sa...

Så fint du gör! Och du, så avundsjuk jag blir på att Tofsvipan har kommit till dig. Ännu har den inte vågat sig hit. Jag gillar verkligen Vipans märkliga sång/låt.
Ha det gott!

Vittran sa...

Vad tråkigt med snöfall. Här skiner solen och det ser ut att vara skönt väder när man är inne och tittar ut. Men när man kommer ut känner man hur kall vinden är.
Kanske kan påskliljorna blomma till påsk, hoppas på bra väder.
Vilket fint arrangemang du har gjort. Önskar att jag hade tid för sådant.
Trevlig måndag!

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Det är det som kallas aprilväder va?! Jag hoppas verkligen att vi kan få njuta av solen i påskhelgen.
Du har gjort otroligt fina arrangemang!!

Ruben sa...

Wow, en kronkorg, eller korgkrona ska det nog heta. Du behöver minsann inge gå på någon mässa för att njuta av vackra arrangemang, dessa klarar du galant själv!! Fortsatt trevlig dag! /Ruben

Mimi sa...

Härliga arrangemang. Våren kommer nog snart, kanske det var ditt tranpar som jag såg nere på isen i går morse, de är förevigade på min trädgårdsblogg!

ormbunke sa...

Oj! så fina grupper. Jag är allt lite avundsjuk på dig som gör så fina saker.Våren kommer nog med en väldig fart hos dig. Har varit och rensat i rabatten vid staketet då vi har tänkt att måla det så snart som möjligt innan växterna sätter fart.Men tyvärr har jag inte så mycket ork just nu. Kram Anita

andré sa...

Dystert med snöfall, men väldigt fina installationer! Våren kommer förmodligen till er med, tids nog...

Stenlycka sa...

Så fantastiskt vackra arrangemang du har gjort, vad duktig du är!
Jag önskar en bra vecka med mycket sol.
Kramar Stenlycka

NinaVästerplana sa...

Stiligt! Är det svenske kungen du bjuder in ;-).... För inte hade du väl tänkt dig att Kung Bore skulle få stanna?
Ha en lugn dag på jobbet
Nina

Lilla My sa...

Bär eller brist för nu har jag satt på värmen i växthuset och satt ut lite växter dit. Här har vi ännu snö på marken och inga krokusar så långt ögat når. Så fint du har gjort det inför påsken. Har du nån snö mera?
Ha en bra måndag

Åsa sa...

Men så fina vårbilder, så vackert du gjort, här får man inspiration minsann.
Kram Åsa

Gunilla sa...

Snön ligger hos mig ochså Idag har vi ett riktigt Aprilväder.

Fantastiskt vilka fina arrangeman du gjort. Korgen med krona har du gjort den? Supersnyggt.

Ha en fortsatt bra kväll

Gunilla

Gunilla sa...

Skylten. Jag gissar att du sätter den synligt till besökare så de vet var dom skall leta efter en trädgårdsfantast.:o)

Gunilla

Åsa! sa...

Ditt drivvedsfynd är jättevackert! Så fint du textar!

Britt sa...

Vad hemtrevligt och mysigt du har det. Snön var nog bara på genomresa. Ha det bra//Britt

Anette sa...

Tack jag kommer gärna på din kungliga bjudning! Men jag trodde Finland var republik.....
Vad jobbigt att det snöar och att våren är så sen hos dig! Men du får tänka på hur jätteglad du blir när det äntligen kommer!
Kram Anette

Annika Christensen sa...

Va snöar det! Förstår att det känns som ett par steg bakåt.
Fint du har gjort verkligen vårlikt.
Ja har också varit lite ledig och jobbat i trädgården så jag har ont både här och där.
Ha en skön påsk
Annika

Njut i din trädgård sa...

Så oerhört fint du har donat!!! Som taget ur den proffsigaste trädgårdstidning!!! Men det kanske är precis sånt du gör?
Tack för underbar inspiration!!!!

10 utropstecken blev det!
nä 11

Maria i Sennan sa...

Glad Påsk önskar--Maria--