torsdag 30 april 2009

Trevlig Valborg!

Solen skiner, ljumma vindar och det är alldeles ljuvligt Valborgsväder. Vem kunde tro att man mitt i den bästa vårbrukar-tid blir lite på sparlåga. Men allt har sin tid!



Trots fina dagar har det tyvärr inte, bjudit på några större trädgårdsprestationer, så det är stiltje på den fronten, men vädrat nosen lite grann i varje fall!

En Majblomma måste jag få bjuda på. En liten Bellis som klämt in sig mellan kantstenar, tala om överlevare.


Nu får jag önska er en riktigt skön Valborg och 1:a Maj med lite "bubbel".



Tack för alla krya på dig hälsningar, det värmer!

Ha det gott!


12 kommentarer:

Åsa sa...

Hej !

Hoppas du har det gott !
Jag kan varmt rekommendera föreläsning om örter, vet du vem det är som kommer ??
Jag har en bok som Lisen Sundgren skrivit, den är bara fantastisk !
och hon brukar hålla föreläsningar.
Tack för alla vackra bilder du visar.
Kramar från en soligt Norrland.
Åsa

Anette sa...

En riktigt trevlig helg till dig också! Hoppas du är lite piggare så du kan vara ute och njuta lite. Kram Anette

♥Min Eden♥ sa...

En trevlig Vappen åt dig också, o krya på dig!

gittan sa...

Usch, har du dragit på dig en förkylnign nu! Stackare!!! Hoppas det blåser bort med de friska vårvindarna. Första maj, nyss var det vinter känns det som. Ha det gott och krya på dig / kram

Ruben sa...

Vacker Bellis! Hoppas du inte känner dig lika vissen som Anemonen! Ta lite bubbel du med så ska du se att du blir fri förkylningen i ett nafs!! Ha det gott! /Ruben

Lillebeth sa...

Ha det gott då, Bea. Trädgården med allt jobb finns kvar när du känner dig redo.

Stenlycka sa...

Hoppas du har kryat på dig!
Vackra bilder. Önskar dig en riktig skön första maj!
KRAMAR

Lilla My sa...

Trevlig valbort på dig! Vilket härligt väder vi har. Idag har jag varit ute i trädgården hela dan så nu känns det av i ansiktet...Hoppas du kryar på dig!

Monica/Moa sa...

Trevlig valborg och första maj önskar jag dig också.. en härlig tid just nu med så mycket sol och värme. Dagen har jag tillbringat mycket ute och blivit brun på kuppen, nu märker man igen att man varit utomlands och fått en grund för färgen kommer snabbt tillbaka, skönt..*ler* Hoppas du snabbt känner dig piggare och kan njuta och pyssla lite ute för det gör susen.. kram /Monica

Hilde sa...

Så fine bilder du har! En kjempeinspirasjon! jEG KOMMER GJERNE TILBAKE HIT OG BLIR INSPIRERT FLERE GANGER - TAKK FOR AT DU DELER.
Hilde

Annika Christensen sa...

Tråkigt att vara sjuk nu när det är så fint ute.Hoppas att du snart blir frisk.
Här går allt så fort att jag hinner inte med all blomming.
Inte att blogga heller precis.
Men en liten titt hann jag till dig allafall.
Ha det gott
Annika

ormbunke sa...

Hoppas att det blir bärttre dag för dag. Ja, de där belissarna kan komma upp var man helst ite anar.I gräsmattan t.ex. Kram Anita