onsdag 1 april 2009

Kreativitet

Första april - har du blivit lurad idag? Nej, inte jag heller, men en av mina bloggvänner hade ett trevligt inlägg som jag läste och kommenterade och var helt säker att det var tänkt som ett aprilskämt, men se där, hur man kan tolka varandras skrivna ord. Men nu är det rättat och allt är ok!

Vad innebär ordet kreativitet? Jag sökte på synonymer och fick svaret: påhittig, skapande och fiffig. Kanske det ligger ngt i det, för mina dagar har verkligen varit utomordentligt fina för utomhus-skapande. Har mellan varven suttit i solen och fnulat på lösningar i mina slöjdartager.

Under tiden jag hållit i mina tänger, syl och videsly, har jag iakttagit att fåglarnas drillar som blir allt högre och ljudligare, flyger kors och tvärs, verkar helt enkelt lite vårystra och i de fågelholkar som finns uppsatta runtom är det en livlig trafik, kanske en granskning om boendet passar för fru fågel.

Nu har jag en korg färdig, kanske ännu ngn putsning, men jag är inte riktigt nöjd med resultatet, men så är det min allra första korg (ingen kurs, bara självlärd och vet att det finns duktiga slöjdare på detta område) och det ömmar i tummar och finger av allt klämmande och böjande av envisa kvistar. Det blir säkert ngn till i framtiden och då vet man bättre.

Trots att resultatet är sisådär, bjuder jag ändå på bilder av min videkorg.






Trevlig kväll!

15 kommentarer:

Mimi sa...

Jag tycker den är jättefin! Kan bara konstatera att jag inte skulle få till en sådan!

Åsa sa...

Har du gjort den ?? den är ju fantastiskt !
Mys på i vårvärmen.
Kram Åsa

gittan sa...

För mig som har tummen mitt i hand och ett tålamod för pyssel som ligger på noll, så är det en suveränt fin korg du gjort! kreativ har jag varit både igår och idag "fniss" Igår rensade jag bort sista bården i sovrummet och idag rensade jag ogräs "skrattar" Kankse inte riktigt samma sak som att pyssla =) Ha en fin kväll / kram gittan

HelenJ sa...

Vad duktig du är! Den är ju jättefin! Skulle önska att jag också hade tid (och tålamod) att göra sånt...
Ha det bra
/Helen

Stenlycka sa...

Vilken fin korg, du är ju jätteduktig på att tillverka saker av vide.
Kram Stenlycka

X-blog sa...

Åh, tjusigt!
Jag såg att trädgårdsföreningen här hade haft en kurs i pilflätning nyligen - men den hade jag missat (gick aldeles nyss med i föreningen, för sent alltså...)
Kanske jag oxå kan bli självlärd... ;)

Oj oj! Så nu är bygget igång!
Vad spännande!!
Lycka till !!

Ha det gott!

ormbunke sa...

Hej! Det tog lite tid att hitta dig.Men nu har jag också kommit på plats på blogger. Trevliga korgar du har tillverkat. Här har vi vårvärme nu 14 gr. varmt och strålande sol. Har börjat vårarbetet ute. Härligt. Kram Anita Ormbunke.

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

=) Hi, hi!
Din korg är jättefin!!

Annika Christensen sa...

Korgen är hur fin som helst!
Dagen är inte slut och jag är så lättlurad men kasnke jag klarar mig iår.
ha det gott
Annika

A home far away sa...

Jo visst är man på sin vakt en dag som första april, jag blev inte lurad igår men har alltid blivit det annars, dottern kom hem förra året o sa att det brunnit i skolan och jag trodde inte på henne o hon blev helt förtvivlad, sen visa det sig att det faktiskt hade brunnit. Då skämdes jag...

Ha en bra dag
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Lurad blev jag allt 1:a april av yngsta dottern och det rejält. Vilken fin korg du gjort!!! Vad duktig du är önskar att jag kunde göra en så fin korg.
Ha en bra dag
Susanne/Manitou

NinaVästerplana sa...

Så duktig du är Bea! Nu när du fått in tekniken så ska du se att det växer fram både det ena o det andra....
Ha dé gôtt i vårvärmen
Nina

Maria Berg sa...

Tänkte det är tur att det inte är förta april idag för då kankse du inte trott på mig,

Du vann en förstoring av mig,
Tar gärna din adress.
/Maria Berg

alltkangronska at gmail.com

Ruben sa...

En sådan korg skulle nog vem som helst vara glad att få!! ;-) /Ruben

Anette sa...

Att du är kreativ, det har du ju visat oss bloggvänner så många gånger! Korgen är jättefin! /kram Anette