onsdag 15 april 2009

Fångat stunden

Ögonblicksbilder är det bästa som finns! Blev väckt tidigt i dag morgon av ivrigt trumpetande tranor utanför mitt sovrumsfönster. Jag som väntat på "våra" tranor fick se två kärlekskranka par på åkern intill. På med vinterjackan och ut i det frostiga gräset och gömde mig lite grann. Här får ni ta del av rykande färska bilder.













Känner mig som värsta naturfotograf efter denna uppvisning! Detta blev ett extra inlägg, hade egentligen planerat lite "blommor och blad", men vi får se hur jag hinner i kväll. Ögonblicken går före allt annat, eller hur?

Ha en riktigt fin dag!

10 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vilka fina bilder du har tagit, måste ha varit en upplevelse att se dem så nära, dom är ju så stora. Kram Katarina.

HelenJ sa...

Vilka underbara bilder! Jag är så avis på dig som fått möjlighet att komma dem så nära. Det är stort!
Ha en fortsatt bra dag.
/Helen

Ruben sa...

Oj, vilken trandans!! Klart att sådant måste dokumenteras! Jättefina bilder! /Ruben

Maria i Sennan sa...

Tips och Trix

Nu behöver jag hjälp från er allihop-Jag har öppnat upp min blogg
Maria i Sennan
Min tanke är att samla upp Fix och Trix-Länkar till bra information om hur man kan förändra sin mall-förstora-förminska-Bildhanteringsprogram som finns tillgängliga på nätet och är gratis-Roliga länkar till animationer-giffar-clipart mm.
Ja allt vad ni kan ha och vill dela med er av..............
Gör ett inlägg på din blogg med länk till sidan du vill dela med dig-skriv en kommentar hos mig så hämtar jag hem länken och lägger in den på Maria i Sennan
Det är lika roligt att ge som att få............
...Maria...

Maria Berg sa...

Önskar jag vore där.
fast jag tycker ju om ormar men att se en Trandans och parning - önskar jag fick det en dag.
Tranor har jag sett men inte mer.
Jag hade ett par koltrastar som "höll" på här hela dagen igår.
Men kul bild på dropparan nedna likane en gubbe med bubbel mössa.
/MB

Monica/Moa sa...

Jisses vad häftigt.. och vad maffiga de ser ut tranorna så där nära, ett minne för livet nästan kan jag tänka.. inte alla som har kärlekskranka tranor utanför sovrumsfönstret. Ha en bra dag..Monica

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Fina ögonblickabilder! De ser onekligen ganska roliga ut. :)

gittan sa...

WOW! Inte alla förunnat att få se en sån dans på nära avstånd. KLart det måste förevigas / gittan

Mimi sa...

Härliga trandans-bilder! Nu vet man då varför det heter så!!!

Stenlycka sa...

Tack för underbara bilder!!
KRAMAR