fredag 6 mars 2009

Vår i sikte

Oj, oj, vad tiden rinner iväg. Min blogghörna har fått en uppsnyggning och därmed har allt varit ett mindre kaos för några dagar. Ni vet, gamla tapeter, slippapper, tapetklister och alla saker på hög lite överallt. Sist och slutligen fick jag välja om tapeter, för att jag ratade dom första. Suck, pust och stön! Men nu närmar sig finalen med de små detaljerna - bara blogga lite först!

Vi har haft ett otroligt härligt vårväder de senaste dagarna och man känner nästan en liten susning om att våren ändå är på väg hos mig. Plusgrader har reducerat snöhögarna rejält och dagarna blir ljusare och längre för var dag som går. Fåglarna kvittrar allt högre och solen skiner nu på morgonen, allt är bäddat för en fin dag.

När väl "vårsusningen" gjort sig påmind hos mig, är det väl lämpligt med ett hjärta på dörren. Välkommen vår, med allt vad det innebär!



Hjärtat flätat/virat av björkris och dekorerat med lite vårkänsla.



Trädgårdsamatörens "odlingsdrömmar" om en lysande växtkraft och förhoppningsvis en frodig grönska i krukorna så småningom.


Och icke att förglömma, den viktiga bevattningen. Jämn stril av vatten över de små groddarna och fortsätter med stora hinken för de alltmer vattenkrävande plantorna.

Det var min susning om våren för idag. Återkommer när "lugnet" lägger sig!

Ha en riktigt skön helg alla läsare!

11 kommentarer:

X-blog sa...

Vad härligt med ett vårigt inlägg!! :)
Vacker krans! Men på första bilden tyckte jag det såg ut som ett fiske-flöte och tänkte, vilken kul idé att pynta med i anslutning till sjön... Men det var visst inget flöte ;) och kransen var visst till dörren?!

Hos mig har det också varit vår i luften och enormt mycket snö har smält bort, men det har inte varit det där sköna vårvädret, utan blåst och kyligt, fast ändå med lukt av vår :)

Nu sitter jag i Göteborg och ser inte tillstymmelse av snö. Få gå ut och kolla om jag hittar några snödroppar :)

Ha en skön helg!

gittan sa...

Det låter härligt Bea att våren äntligen är på väg även hos dig! Vilka söta små detaljer du satt på hjärtat, bedårande.
Ha en riktigt skön helg / gittan

♥Min Eden♥ sa...

Vilket härligt hjärta du har pysslat ihop...jag måste också testa :)

ÅsaGåsa Jord under naglarna sa...

Å , jag har också lite vårkänsla nu! Fåglarna kvittrar och snön är så mjuk av plusgrader.
Jag har lyckats ta död på en av mina sorter. Tog bort plasten när de vuxit lite grann och missade att de torkade upp snabbare då. :( Men så kan det gå.
Ha en fin helg!

Gunilla sa...

Vilket fint hjärta har du gjort det själv, fantastiskt vad kreativ du är, Det blev jättefint och med gulliga dekorationer. Snyggt,

Ha en trevlig helg

Gunilla

Anette sa...

Härligt, inte en dag för tidigt! Just nu snöar det hos mig, hoppas du slipper!
Kransen var ju så söt! Ha en riktigt trevlig lördagskväll! /Anette

Britt sa...

Vad härligt med ett vår inlägg. Vilken talande krans. Ha det bra //Britt

♥Min Eden♥ sa...

...jo vi har väl ganska likadant väder du och jag :)

Lilla My sa...

Härligt väder det hade vi i går. Hoppas på lika bra väder idag. Otroligt fint hjärta du gjort! Var i går i växthuset och där var +30 grader när solen lyste. Kändes härligt! Ha en bra kvinnodag!

Annika Christensen sa...

Vad fint du har gjort.
Ja nu kommer energin tillbaka tack vare mera ljus.
Idag var det ljust nästan till 19.00 otroligt.....
Fast det har regnat hela dagen men precis lagom till hundpromenade så klarnade det upp.
Ha det gott
Annika

Mariaberg sa...

Sorry det blir samma ord igen VACKERT! En sådan vill jag ha - ingen över?
/MB