fredag 13 mars 2009

TREVLIG HELG!

En dag ilar så snabbt och gårdagen fylldes med vardagliga göromål, men naturligtvis hann jag med en välbehövlig promenad i det friska vårvädret, men som var dock lika gråmulet som idag. Jag tyckte mig höra något livligare med fågelsång i naturen, medan vi gick längs skogsvägen i lugn och ro. Hunden var full av iver och studsade formligen fram, lite vårystert. Den obligatoriska plastpåsen fanns med i fickan, för att eventuellt finna naturmaterial. Men, oj, oj, vilken snömängd, det fick jag lov att lämna direkt! Jag vägrade plumsa i snön, så jag får ge mig ännu ett tag framöver.

På fönsterbrädan har jag dock en liten ljusglimt för tillfället och kanske ett bevis på "gröna fingrar". Nej, det är nog en blomma som klarar mina slarviga bevattningsrundor och gillar att torka mellan varven och nu betalar igen för god skötsel - kanske, men roligt varje gång det händer.



Nu hade jag önskat göra som talgoxen, njuta av vårsolen (som inte finns för tillfället) och plocka små godbitar, men tyvärr är det inte mig förunnat denna helg, men tar igen det en anna dag.







Jag får önska er alla ett riktigt skönt veckoslut!

Må gott!

11 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Ja, jag brukar säga att vårfåglarna vet något som inte vi vet..... Vi går här och klagar på snön medan de sjunger som om det redan vore vår! Vi kanske borde göra likadant?! Då kanske våren skulle komma fortare?!
Ha en fortsatt trevlig helg önskar Växthusmadam

Gunilla sa...

Ja visst är det ljuvlig musik när småfåglarna sjunger då känns livet ganska lätt

Ha en fin dag

Gunilla

Mimi sa...

Ljuvliga små talgoxar! Blommar din kaktus nu, mina gjorde det i höstas.

X-blog sa...

Här har solen tittat fram oftare på senare tid :) Underbart!
Fast mer snö har vi oxå fått... *huuu*

Min hibiskus har blommat här igen, MEN jag missade den...!
Skötte om den lite extra när jag såg knoppar och så en dag när jag kom så har den en överblommad blomma...
Men det finns fler knoppar, så jag hinner förhoppningsvis njuta av dem istället :)

Ha en skön helg!!

♥Min Eden♥ sa...

Vilka ljuvliga foton...nog verkar du lära dig ett o annat på fotokursen :)

Lilla My sa...

Tror nog att det är hopp om att våren är på väg nu för här kommer det ner blöt snö, var det inte så att ny snö skulle ta bort den gammla, eller nåt ditåt. Fåglarna har verkligen vår i bröstet dom kvittrar så glatt nu.
Ha en skön helg

Annika Christensen sa...

Ja det gäller att njuta av fåglarnas sång.
Är avundsjuk på din fågelbilder, super fina.
Ha det gott
Annika

hönemor sa...

Hej du, kom av en slump in på din blogg och började att läsa, behöver du gå kurs för att fotgrafera, du tar ju så fina bilder. Ska bli intressant att följa vårens utveckling så långt norrut, själv bor jag i zon 3. Nu ska jag stoppa händerna i såjorden och fortsätta att så lite. Katarina

NinaVästerplana sa...

Skönt med promenad förstår jag....
Vet du.... idag har jag klippt vinterståndare, krattat löv o kvistar, varit ute i trädgården o jobbat alltså;-)))
Som jag har längtat! Det är nog detta dina fåglar sjunger om, snart, snart är det dax.....
Håll ut o ha dé himla gôtt
NinaVästerplana

Maria i Sennan sa...

Ja helgen går fort och inte har jag varit ute varken ute-ute eller på bloggen
Men ha det så gått
Maria i Sennan

Mariaberg sa...

Det blir så himla vacker med kokosnöt och inte metall eller plast där fågeln sitter.
Vackert.
/MB