måndag 9 mars 2009

Tisdag

Det var länge sedan jag fångade upp tisdags-temat, men av någon anledning föll dagens tema mig i smaken. Vad är tisdagen för mig?
Eftersom jobbet kallar, så har jag förväntningar och förhoppningar på denna dag som de flesta andra kan jag tro. Det är fortfarande bara början på dagen och allt är nästan som ett oskrivet blad.



Där (bilden är inte från jobbet) innanför de fyra väggarna hoppas jag på många givande stunder och positiva överraskningar som gör min dag trevlig och rik på erfarenheter. Kanske får jag själv så små frön som blir till glädje för ngn annan. En dag som kanske blir som att plocka en korg med mogna äppel, dela med mig av frukten och njuta av arbetslusten och glädjen i att ha ett jobb.

PS Varför blir det fel datum över rubriken? Någon som vet - så svara, snälla!

Ha en trevlig tisdag!


12 kommentarer:

Anette sa...

Fin bild! Och din huvudbild är ju underbar. Hoppas du får en härlig tisdag. Nej, jag vet inte varför datumet blir fel om du nu inte gjorde inlägget den 9 och sparade som utkast. För då tror jag datumet som man gjorde utkastet på är det som står i inlägget. Tror jag alltså... /Anette

Lillebeth sa...

Önskar dig en riktig lyckotisdag. För mig är tisdagar just nu semlor.

Gunilla sa...

Hej

Vilken fin bild i huvudrubriken, Jag håller med Anette.

Du har skrivit tänkvärda ord om Tisdagen.

Kan vara att du har gjort ett utkast i går.

Ha en bra dag

Bea sa...

Tack Anette, Lillebeth och Gunilla!
Ett litet förtydligande angående datum - jag har gjort inlägget idag, så därför är jag lite förundrad och det har hänt tidigare!?
Men, kanske det finns ngn som ännu har en förklaring. Fel inställning av tiden, har jag funderat på över och kollat många ggr!! // bea

Ruben sa...

Det verkar onekligen skumt med din klocka, för inte gjorde du väl din nyligen gjorda kommentar 01:56?!
Hoppas dagen blir bra, men det tror jag säkert den blir. /Ruben

haspet sa...

Härlig inställning till en tisdag. Hoppas att din dag varit och att kvällen kommer att bli riktigt riktigt bra. //

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!
Har du varit till Army-shopen och kollat :)

Vilken fin bild du har som header!!

Är det första gången tiden blir fel?

Lilla My sa...

Det där med datumet har jag också funderat på men om man sparar i utkast då kommer det fel datum. Ännu har jag inte fastnat för dom där olika teman som snurrar på olika bloggar. Ha en skön tisdag.

Anonym sa...

Hoppas din tisdag har varit lika trevlig och vacker som din blogg.
Susanne/Manitou

Petra sa...

Tack för den fina läsningen du bjuder på.
Tyvärr har jag ingen annan förklaring med tiden/dagen som dem andra redan gissade på.
Yrevlig kväll, Petra

Birgitta sa...

Jag kommenterar lite tidigare inlägg här, jag hinner inte läsa så mycket varje dag som jag skulle vilja så då får det bli såhär.
Vilket jättegulligt pyssel med de små krukorna och den lilla vattenkannan och vilket bra tips att så i tidningspappers-krukor, det ska jag prova, det är så många sorter som inte vill bli för mycket störda vid omplantering.
Kram

Mimi sa...

Man vet aldrig vad en dag för med sej! Men trots allt är tisdagen som är min längsta arbetsdag, med de längsta arbetssträckorna att köra, den dagen som är mest rutin i mitt veckoschema. Men trots det så kan det komma glada överraskningar!