söndag 22 mars 2009

Sött, salt och lite till

Vilket underbart väder vi haft i helgen! Hoppas att solens strålar har nått dig också. Har skrivit det förr, men visst ger det en viss känsla som att stiga ur en garderob, när ljuset återvänder efter den långa gråa trista vintern. Men nu är det slut på den klagan och nu njuter vi av varje andetag och tar in alla upplevelser som vi får alldeles gratis.

Snön har smultit ner i min rabatt på solsidan, att jag kan skymta mina narcisser och man blir riktigt varm inombords, tänk att de år efter år kommer igen. Men vi kan väl vänta oss några bakslag på vårens framfart ännu, men den är på väg i varje fall och det är det bästa.

Förövrigt har helgen bjudit både på det ena och det andra. Ibland får man leva med att allt kan ställas på sin spets i tillvaron.



Doften av målfärg har varit väldigt stark i vårt hus pga målningsjobbet, trots ventilation blev det lite för mycket och jag fick hålla mig till frisk luft och solsken på utsidan igår så mycket jag kunde. En lycka i varje fall att det var fint väder!

En tur på årets sista isfärd gick genom en ridå av vass och det värmde gott av solen och gav skydd för vinden.



Lite belöning med sött och salt, fick bli kvällens höjdpunkt, efter allt jobb med målfärg och tapeter den senaste tiden.




Nu "gottar" jag mig även åt de små sådderna som grott och vårdar dom ömt med tillsyn flera gånger om dagen. Nu är de väldigt känsliga där de står i solgasset och jorden torkar snabbt. Man får allt vara lite påpasslig om de inte skall gå förlorade.



Nu skall jag återvända till mitt pyssel, men det får ni kanske se en annan gång.

Ha en trevlig vecka alla läsare! Själv skall jag bara göra det som känns roligt för stunden, i veckan som kommer!

Kramen!

6 kommentarer:

Lilla My sa...

Vilket härligt väder vi haft i helgen. Har varit så skönt att ha ledigt och bara få njuta. Vilka godsaker du frestar med i ditt inlägg, mums.
Ha en skön vecka.

♥Min Eden♥ sa...

Javisst var det helt underbart i Österbotten i dag!!
Ha det gött!

Anette sa...

Låter som en verkligt härlig dag. Hos mig har det snöat! Ha en fin vecka. Kram Anette

Susanne sa...

Vilken härlig dag du haft, här har det snöat i massor efter att lördagen bjöd på sol och vårvärme. Några narcisser lär det dröja innan vi hittar här eller några andra vårblommor. Men den son väntar på något gott väntar ju aldrig för länge sägs det.....
Ha en jättebra dag
Kram Susanne/Manitou

Stenlycka sa...

Här hos mig var lördagen årets första vårdag, varmt och skönt. Jag arbetade ute i trädgården hela dagen och njöt.
Det blir inte roligt för din lilla pippi att bygga bo i år.
Ha en bra måndag!
Stenlycka

Lillebeth sa...

Det låter som om du har det riktigt skönt. Här har det också smält. Fredagen kom med +9 grader. Nu snöar det och är ruggigt. Men man får väl vara glad för det lilla.