måndag 23 mars 2009

Pysseltips, nåltovning

Vill ni veta hur det gick med mina borttappade saker? Jo, dom fanns precis där jag lade dom i gott förvar, men innan de blev återfunna gav jag upp många gånger. Nu fick dagen kantas av roligt pyssel i stället och här delar jag med mig lite inspiration inför påsken, för den hugade.

Nåltovat blev en ny bekantskap för mig och det var hur skojigt som helst! Nu får jag lov att experimentera lite vidare i den konsten, trots att jag egentligen borde tvätta fönster (!), för dom är rent bedrövliga. Nej, jag tar det som det kommer..med tanke inspirationen, duktig husmor får bli en annan dag.



Ulliga, gulliga tovade påskägg med spets, sött och mjukt.

Ha en trevlig kväll!

11 kommentarer:

Anette sa...

Det där var ju ulligt och gulligt och bra mycket roligare än att tvätta fönster! /Anette

Mimi sa...

Det är ju för kallt för att tvätta fönster ännu, så kan man ju intala sej i varje fall! Gulliga ägg!

Stenlycka sa...

Tvätta fönster... vad är det mot en dag med trevligt pyssel. Vilka gulliga ägg. Vad duktig du är!
Kramar från Stenlycka

haspet sa...

Om du har huset fullt av sånt vackert pyssel så är det ju ingen som ser om fönstren är lite smutsiga :) Jättefina ägg, vad himla pysslig och duktig du är. Trevlig kväll. // Peter

Lilla My sa...

Nål tovning var det sånt som dom gjorde i strömsö i ett avsnitt? Gulliga ägg och ingen risk för salmonella :)Vi hörs

Birgitta sa...

Visst kan man känna sej smått tokig när man inte hittar saker som man VET att man har nånstans..lite rädd blir man också när man som jag jobbar på demensavd. Då är lättnaden påtaglig när man äntligen hittar det man söker.
Nåltovning, undrar om det var det jag fick prova en kväll i höstas, man liksom petar ner ull med en nål i lite pappersaktigt tyg. Kul var det i alla fall.
Kram Birgitta

Lillebeth sa...

Så fint du gör - och kan! Inte dåligt. Och vad är smutsiga fönster mot fint påskpyssel?

Åsa! sa...

Så pyssligt och fint! De ser jättegosiga ut ull-äggen!

Mimi sa...

Tänkte bara berätta att krackeleringen är helt medveten. Dvs det är en effekt som har använts mycket genom tiderna. Finns också krackelerat glas, det ser dock naturligtvis annorlunda ut.

Växthusmadam sa...

Nåltovning är jätteroligt, har gett sonen en massa saker till det, men det är mest jag som leker!!!
Växthusmadam

Lotta 8`) sa...

Kanonsöta små ägg!! Vad du är flitigt! Jag har tovat hjärtan till jul men ägg har jag aldrig provat :) Kram 8`)