onsdag 18 mars 2009

Nu, är det dags!

Uppe tidigt och njuter av en stilla morgon med ett välsmakande kaffe och ser att det kommer att bli en mycket strålande dag. Idag plnanerar jag starta den stora "sårumban", men jag känner mig lite ringrostig efter den ytterst gråa vinter som dock ligger bakom för denna gång. Ty, äntligen lyser solen idag från en otroligt blå himmel och ny energi rinner till av bara tanken på jord, etiketter, dusch-kanna, och så-byttor och en härlig promenad efter lunchtid. Tanken blir handling och allt är bäddat för en riktig start på våren och därmed inleds den traditionella morgonbevattningen, innan jag far iväg till jobbbet på morgnarna och ännu tidigare får man lov att slänga sina fötter i golvet för att hinna. Men vad gör man inte för den kommande sommarens blomsterglädje.

Nej, nu får jag göra som fåglarna, njuta av det vackra solskenet - våren är här!



Öppna min frölåda och håll fröna ömt mellan fingrarna och känna mig helt fängslad av stunden!

.

Flaxa omkring med mina byttor och finna lämpligt utrymme.



Således helt upptagen och fångad av dagen!



För min del skrider jag till verket och får önska er alla en fin dag!

11 kommentarer:

Mimi sa...

Kan just föreställa mej hur du flaxar runt med fröna, det var så härligt beskrivet. Själv borde jag väl flaxa omkring med dammsugaren här, men det ser då kanske mera ut som en sköldpadda-långsamt och slött...

gittan sa...

Det var på tiden =D
Skönt att äntligen få känna doften av jord kan jag tänka mig. Vi har ett fantastikt vackerväder idag. Om en liten stund ska jag bege mig ut i trädgården, sen stannar jag där tills ikväll =§ Man får passa på att njuta av de fina dagarna / gittan

Lillebeth sa...

Det låter skönt. Ha en riktigt bra dag. Här ser det också ut att bli finfint.

haspet sa...

Härlig beskrivning av din dag. Kan se dig flaxa omkring därhemma. I år är det inte så mycket flaxande i sålådorna för min del, går mest förbi någon gång emellanåt för att se vad som är i liv, och faktiskt verkar några överleva. I dag är verkligen en underbar dag här också, gick ut på balkongen på rasten och ställde mig i solen som faktiskt var riktigt värmande. Härligt, det finns hopp. // Peter

Anonym sa...

Hejsan,
låter som du oxå haft en härlig dag. Härligt att våren börjar komma till er i norr oxå, så du oxå får börja "flaxa" runt bland sådder och frön. Ha en fortsatt skön dag.
Susanne(Manitou)

ylvahi sa...

Ser ut att ha varit en härlig dag idag, men nu har du väl flaxat färdigt ändå?
Ha en bra kväll Ylva

Anette sa...

Oj, vad du flaxar omkring! Var det du som hälsade på vid mitt fågelbord igår kanske :-) Första domherren för i år var där i alla fall.
Lycka till med sådden! /Anette

Lilla My sa...

Så söta fåglar du har på brädet. Vet inte men i år kämpar jag med mina fröbyttor mina törnrosas kjortlar trillade omkull, nu ser också mina blomman för dagen plantor lite vingliga ut...men lavendeln växer och doftar gott. Ha en skön kväll.

Åsa! sa...

När vårsolen tittar fram är det ingen hejd på energin!
Vackra fågelbilder!

Åsa sa...

Tack för den fina kommentaren den värmde så gott.
Vilka underbara fågelbilder !
Jag bara njuter, vi hade en talgoxe en sommar som blev så tam så när vi höll ut handen kom den och satte sig.
Det var så mysigt.
Kvällskram Åsa

Ruben sa...

Dina fågelbilder är ju helt suveräna!! Trevlig helg! /Ruben