fredag 27 februari 2009

Väntan

Tänk, att den långa väntan snart tar ett slut. Vilken väntan då, kanske någon undrar!? Jo, mitt bygge skall så småningom börja ta form, för igår kom massor av material som varit beställt och nu väntar vi bara på en angenäm vår och ivriga hammarslag skall eka i backen, målarpenseln svingas, men innan dess skall säkert många frågor och problem-lösningar nötas. För som ni vet, brukar ingenting gå som smort, utan hindras ofta av små motgångar.
Begärliga jordhögar ligger även i utkanten av gräsmattan och bara väntar till våren på att fylla upp lite här och var. Ny rabatt? Nej, så var det inte tänkt, men det är i varje fall lätt hänt och lite lockande, att planera in något nytt, när grunden ligger så nära till, så vem vet hur det går!

Det är lätt att bli lite hänryckt av "vår-tanken-planen", men ännu håller vintern oss i sitt hårda grepp med kalla nätter, men drömma får man!

Längtan till vår och sommar associerar min helg-blomma. Ljuvliga Campanula i himmelsbå färg.





Nu blir det jobb för min del. Hoppas ni andra har en skön helg!

Må gott!

11 kommentarer:

X-blog sa...

Åh! Vad spännande med ditt bygge!!!
Är så JAG nästan inte kan bärga mig...!! *nyfiken nyfiken*

Hoppad du får en trevlig dag på jobbet!

Kram!

Lillebeth sa...

Den färgen är vackrast!
Vilken härlig tid framöver: att få bygga och fixa!

Mariaberg sa...

Stjärnklockan - den är så vacker- en blåklocka men ändå så annorlunda.

Bygge....
Vill se bilder!

/MB

Mimi sa...

Väntar ivrigt på att få följa med när ditt bygge tar form! Spännande!
Stjärnklockan är väldigt vacker.

♥Min Eden♥ sa...

Oj jag vet inte var jag ska börja i vår. Vi har ju en ny trädgård som ska "fyllas"...jisses...
men jag har även dessa lite mindre byggprojekt, jag vill hinna med utanför det stora...tex bygga en liten drivbänk, jag älskar även vidjeflätning (suck) så mycket att göra o så lite tid...:)

Åsa! sa...

Jobbar också i helgen, skönt, då vet man vad man ska göra;)

Lilla My sa...

Har faktiskt aldrig haft nån campanula men visst är dom söta. Nångång på våren har jag tagit hem och planterat ut i trädgården men inte kommer jag ihåg om den blommat nåt. Jag ska också på jobb i morron men har haft så lyx så jag varit ledig fredag och lördag. Det är inte ofta det sker. Ha en skön helg.

HelenJ sa...

Det här är nästan bästa tiden på året, när man är full av planer och precis på väg att sätta igång dem. För när man väl håller på är det mest jobbigt och kanske stressigt, och när man är klar är det iofs trevligt, men då har man inget att längta till längre.
Men nu - nu längtar man hela tiden! =)

Inga byggprojekt är inplanerade för mig i år, däremot ska jag göra om entrén med röd granitkross, vattenspel och lämpliga växter. Det ser jag fram emot!

Lycka till med ditt projekt - jag väntar ivrigt på bilder...
Ha en fortsatt skön helg.

Anonym sa...

Spännande med ditt bygge, ser framemot att få se resultatet sedan. Lite motgångar och problem hör till...tänk om allt gick som på räls vad lite man skulle lära då.
Vacker blomma och färg.
Ha en jättebra helg
Susanne/Manitou

Britt sa...

Ja i helagen har jag ledigt, det är skönt. Vad spännade med ditt bygge. Ha det bra//Britt

Annika Christensen sa...

Vad spännande med bygget.
Man tror ofta att det är bar att göra si eller så men så plötsligt så ...ligger det stor sten ivägen, som du säger alltid är det något.
Hoppas det går smidigt för er.
Här ligger det också jordhögar och små projekt.
Härligt med blått.
ha det gott
Annika