lördag 21 februari 2009

Tänk om...

vi alltid hade samma årstid, inga växlingar i väderlek , ingen förändring i trädgården, inget att vänta på och se framemot. Vilken lycka, att att vi ändå har en förvänta på en ny vår och sommar, men hos mig verkar den helt avlägsen för tillfället, med snöyra utanför fönstret. Tror bestämt att det får bli en inne-dag för min del, trots att jag hoppades på lite friskt luft och uppleva frihetskänslan på en istur, men vindarna kan ju vända.

Tror att jag drömmer lite till. Tänk om, vi hade sommar och sol här och nu, då hade jag lagt mig här för att läsa morgontidningen och lyssnat på fågelsången.



Sneglat upp emot den blåa himlen, där lätta fjuniga sommarmoln fladdrar förbi.



Kanske strosat omkring i trädgården och stanna upp för att trycka ner näsan i mina ljuvliga Pioner och njutit av blomprakten.



Tänk om, det alltid var precis likadant - året om, vad trist!


Nu får jag göra det bästa av tillvaron i väntan på den vackra blomning på utsidan och glädjas åt lite färg inomhus i stället. Tänk, att det blev en lysande lördag även hos mig, efter veckans möda och besvär.



Ha det gott alla bloggläsare!

12 kommentarer:

haspet sa...

Ja tänk om det vore så. Längtan är nog något bra ändå även om det nästan kan göra ont. Jag vill ha sol, vår och barmark och det nu!! Du kan ju längta till kvällen när du får tända dina vackra färgglada lyktor igen, jättefint. Hoppas det mojnar hos dig så du får lite tid på isen i dag. // Peter

Anette sa...

Visst är det så att man skulle nog inte uppskatta sommaren och blommorna lika mycket om det jämt var så. Fast just idag är det svårt att övertyga mig om det.......Här har snöat mycket i natt, men en liten ljusglimt ser jag när jag tittar ut. Det droppar från taket! /Anette

Lilla My sa...

Såg att du hade en vitblomster tobak där i bild jag sådde just såna här i morrn. Kunde inte hålla mig måste få så...hade ju tänkt vänta men det gick inte. Hoppas att få många fina plantor att sätta ut i blombänkarna och krukorna här i sommar. Trevlig fastlagssöndag till dig!

Gunilla sa...

Vilken tur att man kan drömma sig bort. Annars vore det ganska trist. Vi har ju något att längta till, synd för dom som inte behöver det.

Ha en fortsatt bra dag

Gunilla

♥Min Eden♥ sa...

Javisst är den sant...tänk att våren känns som om den kommer "första gången" varje år...det känns lika fantastiskt från år till år!
Nu ska jag laga plättar...man har ju sportlov en hel vecka nu... jiiihaaaaa :)

ylvahi sa...

Men visst är det bra att ha något attt längta och se fram emot. Tids nog kommer den, våren och sommaren. Här snöar det som bara den idag /Ylva

Åsa! sa...

Hej Bea, och tack för kommentaren på min blogg!
Visst är det härligt med årstider, var tid har sitt helt klart!

Annika Christensen sa...

Hej Bea!
Våren kommer med ett jättesprång när den väl kommer.
Visst längtar man efter sol och värme, fast jag vilar gärna ett tag till.
Ha det gott
Annika

Mariaberg sa...

Härligt att du tycker om mina bild serier - ännu något jag kan fira idag.

Håller helt med dig - det är tur att vi har årstidsväxling - så man kan längta, var tid har sin charm.
Som ljusen du tänt hade inte gjort sig lika bar på sommaren.

Här har vinter också varit och hälsat på igen men mina snödroppar finns fortfarande kvar men ibland på morgonen ligger dom raklånga på marken.
MB

Lillebeth sa...

Hm, ja, är faktiskt inte säker på det du skriver. Jag tror jag skulle trivas utmärkt med sommar året om. Faktiskt! Så därfär borde jag väl flytta och vara glad att några vill bo här. Och apropå färger, Bea, glömde att svara dig: Gula rosor är INTE mindre härdiga. Det är bara det att jag inte har några. Är inte så förtjust i gult överlag.

Ruben sa...

Jag drömde mig bort litet, även jag, när jag såg dina fina sommarbilder! /Ruben

Njut i din trädgård sa...

mycket bra sagt - visst är det så! Så härligt att kunna njuta för dagen med förhoppningar om morgondagens erbjudanden:)