fredag 20 februari 2009

Bara lite till...

så är det klart, vår lilla förnyelse i köket, men vilket stök och bök innan det är klart! Nu är jag är så innerligt trött på alla verktyg som ligger överallt och aldrig hittas när man behöver dom, målburkar och kladdiga penslar som skall rengöras, lister som står överallt osv. Men ur eländet växer fram ett fräscht och trevligt kök, så jag får väl ge mig till tåls, det är några timmar ännu på fredagskvällen, så ingen myskväll här inte! Förhoppningsvis är det klart i morgon.



Till er som har redan inlett fredagsmyset, bjuder jag på lite "hjärtegott" inför helgen och en liten vink från mitt stök. Det gamla grötfatet gjort som ett litet stilleben, skall pryda i hörnskåpet.

En titt inuti skåpet kanske? Blått porslin och glas som var så begärligt ett tag, men nu fått ge vika för mina jordnära och varma färger.


Tänk hur tiderna ändras och smaken är ju som bekant olika. Men visst finns det en charm i gammalt porslin ändå?



Är egentligen ingen obotlig romantiker, men dessa små spetsprydda hjärtan sydde jag för att hänga på skåpet och tycker att de är rätt söta.
Hmmm.. kanske det är dags att bjuda maken på något gott som är så duktig och flitig, trots att jag sitter här och fingrar på tangenterna och slösar bort dyrbara minuter!!

Ha ett riktigt skönt och trevligt veckoslut!

5 kommentarer:

Anette sa...

Ska bli spännade att se det färdiga resultatet. Ser lovande ut med din fina "hjärteskål".
Gammalt porslin är fint även om jag mest äter på IKEA-porslin......
Men det är roligt att som prydnad.
Ha en mysig helg trots alla verktyg, men du kanske får städa undan dom i helgen..........eller det kanske "snickaren" gör själg?! /Kram Anette

Lillebeth sa...

Det där blåa porslinet har jag också - efter min mormor. Hoppas du blir nöjd med köket.

Lilla My sa...

Såg att du hade åre choklad i skålen, det är för gott tycker jag. Nu just har vi slut på dom på jobbet men vi får väl snart igen mera...mums.
Ditt kök blir säkert jätte fint, ska bli intressant att se resultatet. Ha en skön kväll!

Birgitta sa...

Blådekorerat porslin är så vackert, det kommer jag inte att tröttna på, vi äter dagligen på blåa "Willow".
Gulligt hjärta, är inte heller nån överromantisk person, men vitt och spets är fint.
Kram

Mimi sa...

Köket blir säkert riktigt snyggt, (med kännedom om din smak). Blåvitt porslin tycker jag ändå aldrig är fel, så sen när du om tio år tröttnat på dina jordnära färger, kanske lite omväxling igen förnöjer!