torsdag 12 februari 2009

Alla hjärtans dag

Åter närmar vi oss ett veckoslut som innebär jobb för min del och en lång skön vila för de flesta. Annat är det med mig som förbrukat mina två lediga dagar redan, men på bästa sätt försökt ta vara på stunder som aldrig kommer igen, med promenader i det friska vintervädret, bakat bullar, dammat av symaskinen och det viktigaste av allt - njutit av stunden!

Att hinna njuta av det man gör, är väl inte alltid så lätt, för det mesta har vi väldigt bråttom och en lång lista på alla måsten som skall fullbordas innan man kan njuta av det lediga veckoslutet och bara ta det lugnt. Men som alla vet, är det inte alltid lätt att synkronisera ihop alla önskningar och viljor i ett hem. Att dessutom få tiden att räcka till är en konst - brukar kallas prioritering! Numera är vi bara två (barnen utflugna) och det strular ändå ihop sig tidsmässigt ibland, hur i all världen räckte tiden till då det begav sig!? Eller går allting långsammare och trögare numera? Kanske det är närmast sanningen!

Min tid för njutning ligger i att få skapa något och det ger en vila och sällsamma ögonblick för min del. Nu inför Alla hjärtans dag har jag åter plockat fram mitt näverhjärta och fyllt det med blommor, för att pryda mitt bord och förhoppningsvis till nöje för er att betrakta - dagen till ära! Om än lite på förhand.




Ni, alla mina bloggvänner och läsare, röda rosor till Er!



En varm bloggkram till Er alla!

Må gott!




14 kommentarer:

Ruben sa...

En varm bloggkram till dig själv! Och tack för de fina bilderna du visar! /Ruben

Växthusmadam sa...

Oj så fint du gjort inför alla hjärtans dag!!! Ha en trevlig lördag!
Växthusmadam

gittan sa...

Så vackert! En stor kram till dig och en önskan om en bra helg trots arbete / kram gittan

haspet sa...

En varm kram till dig också. Hoppas du får en fin helg trots arbete och att du får en stund över för att njuta av ditt helt underbara näverhjärta och vackra rosor. // Peter

Lillebeth sa...

Tack Bea och allt skönt till Dig. Må din tid räcka till det Du önskar.
Kram

X-blog sa...

Tack för den rosen :)
Och lika fin tillbaka till dig!

Vackert arrangemang, som vanligt!! :)

Så symaskinen är avdammad nu ?! *nyfiken*

Ha det gott!

Maria i Sennan sa...

Tack snälla du för vacker bild med vackra blommor-Må så gått

Lilla My sa...

Du är duktig på att pyssla, så vackert blev det. Här är kallt idag och ingen sol. Trist!
Ha en trevlig alla hjärtans helg du också.

Anette sa...

Så fint hjärta! Ja, jag jobbar också i helgen, får väl se om "någon" fixat mat till kvällen!
Tiden, ja, det kan man fundera på. Jag som inte jobbar i veckorna tycker det är rätt fullt ändå. Undrar hur alla som jobbar heltid får ihop det.....
Ha en bra helg!

♥Min Eden♥ sa...

Tack för rosorna! Man måste ju förstå att ta åt sig :)
Ha en bra vändag!

HelenJ sa...

Så vackra rosor!
Jag hoppas du får en riktigt bra Alla-hjärtans helg.
Kram Helen

Lotta 8`) sa...

Åh så vackert.... suck..... tack så mycket! Och det samma till tid, en riktigt härlig helg, alla hjärtans dag och kram! 8`)

Britt sa...

Ha en bra alla hjärtans dag fast du får vara på jobbet. Fint hjärta//Britt

Gunilla sa...

Fantastiskt fina rosbilder.

Ha en fin alla Hjärtans dag

Gunilla