fredag 30 januari 2009

Vila

Min enda lediga dag denna vecka är förbi och åter kallar jobbet. Oj, det är som om tiden rusar iväg och jag hinner inte med! Kan det månne bero på att man har för många planer på en enda dag och inte hinner riktigt ta igen sig. Inte tänkt som ngt gnäll, endast en tanke som lämnar kvar, när man har fyllt kylskåpet inför veckoslutet, städat, tvättat, plockat med både det ena och det andra och t o m stoppat ner några frön i jorden - Prydnadspeppar. Ändå blev en massa ogjort som man borde ha hunnit med!
Visst är det viktigt att ha tid för sig själv och få känna att man liksom varvar ner och får balans i tillvaron.

Nu känns det som en trevlig bok hade suttit bra eller en trädgårdstidning med underbara reportagen om vårens bästa tips för trädgården. Förresten såg ni på TV från den Engelska trädgårdarna igår kväll? Underbart vackert och sagolikt - en dröm!!

Min enkla tulpan får förgylla min blogg och förhoppningsvis ert sinne idag.



Det finns så få.... tomma timmar under dagen
eller tomma rum i mitt liv,
där jag kan vara ensam och hitta mig själv.
Alltför många aktiviteter
och intressanta människor.
För det är inte bara det obetydliga
som upptar våra liv utan också det intressanta.
Vi kan ha för mycket av det vi anser värdefullt...

Anne Morrow Lindbergh ur "Gåva från havet"

Ha en skön och vilsam helg!

4 kommentarer:

gittan sa...

Att inte hinna med allt kan ju betyda att vi behövs även imorgon =) Det är väl alltid så att man vill mer än man hinner eller orkar när manm är ledig. Men vad gör väl det? Det är säkert ingen annan som vare sig märker det eller tycker det har betydekse. Hoppas du får en bra helg, trots arbetet / kram

Mariaberg sa...

jo du ibland hinner man inte allt - jag ville se tv igår men så blev det inte, kanske finns det på nätet. Spännande md din "hemlig" planer skall bli roligt att följa. MB

Ruben sa...

Det du inte hinner idag, det får du ta imorgon! Arbete springer inte sin kos!! Trevlig helg! /Ruben

Lillebeth sa...

Hej Bea! Du skriver så fint. Och allt känns igen. Men du, din ateljé är bara helt underbar, fantastisk och sagolik. Inte gör det väl nåt om trädgården inte blir som den brukar om ateljébygget är orsaken? Vilken underbar höst att se fram emot.
Kram