onsdag 21 januari 2009

Guldkant på vardagen

Oj, vad tiden går fort när man har det gott och bra! Mina två lediga dagar har ilat iväg alldeles för snabbt, men det bästa av allt, inga måsten har funnits på agendan. Njutit av lugn och ro, långa promenader och i största allmänhet, laddat batterierna.
När man som jag jobbar i skift, får man bara gilla läget, när "alla" andra är hemma på veckosluts-ledighet, ja, då åker jag till jobbet och har motsvarande ledigt i veckan. Lite trist, men så är mitt/vårt liv. Det har sina för- och nackdelar, men idag när massor med folk blir varslade från sina jobb, skall man vara tacksam för att man har ett jobb och inte klaga på små saker som kan upplevas högst banala i det sammanhanget.

Men skall sanningen fram, så tänkte jag faktiskt baka bullar idag. Efter att jag varit till affären och väl hemkommen, ögnade genom dagstidningen, en kopp kaffe, städade undan lite och laddat tvättmaskinen, plötsligt hade den stora ivern för bullbaket flugit sin kos. På köksbänken stod en fem kilos mjölpåse i flera timmar och blängde på mig, som till slut fick åka in i skåpet. Så blev det ingen premiär för fastlagsbullen (semlan) idag!

Däremot gillar jag att göra gulkant på dagen, med små enkla ting. Idag blev det några kvistar från mina krukväxter, ett par frukter, ett ljus och lite dekorationsmaterial. För stunden mycket roligare än att baka bullar, ett litet blickfång upptog mitt intresse en stund.



Vitt och grönt i fräsch kombination med ljus. Grönt är skönt....eller?



Ha en fortsatt trevlig kväll!

8 kommentarer:

Anette sa...

Härliga blomsterarrangemang gör du alltid Bea. Visst är det vårfräscht med grönt och vitt! Ljusen får väl föreställa solen. /Anette

Mariaberg sa...

Blev stilfullt. Grönt är skönt, fast nybakat bullar är ju så himla gott blir kanske imorgon?
Lars på TB bjuder på bullar idag,
MB

HelenJ sa...

Grönt är den färg ögat har lättast att uppfatta. Så det är nåt genetiskt med att vi tycker den är så underbart fräsch och vilsam. Jag har grönt i mitt sovrum - det är den lugnaste och skönaste färg jag vet. Och med vitt är det bara så vackert! /Helen

Ruben sa...

Ja, detta kan man verkligen kalla gjuldkant, det är nästan så man skulle kalla det diamantkant. Du, byt ut mjölpåsen mot en jordpåse ska du se att inspirationen infinner sig!! ;-) Ha det gott! /Ruben

gittan sa...

Så vackert (som alltid) du gjort det! Den där inspirationen den gör allt lite som den vill. Men det kommer fler dagar och kanske blir det bakat imorgon istället / gittan

Anonym sa...

Visst är det konstigt hur man med ens tappar lusten att göra nåt men får inspiration till nåt helt annat...längtar till helgen när jag har ledigt i hela tre dagar. Det är lyx det :) Ska se över mina blommor lite, åtminstone har jag tänkte det och njuta av att vara ledig. Vi hörs
Lotta

X-blog sa...

Åh, så fint, som alltid när du pyntar!

Ha det gott!

Annika Christensen sa...

Verkligen fint!
Vitt är så underbart!
Ha det gott
Annika